به به چه عجب

 

+ بلاگهای موفق همه شون لااقل توی یه خصوصیت مشترک هستن و اونم اینه که کسی رو ناامید از در خونه شون بر نمی گردونن .لابد خودتون هم شده که یه سر بزنین به وبلاگهای مشهور و ببینین که طرف دو خط بیشتر ننوشته وهمون دو خط هم چه بسا که ارزش نوشتن نداشته ولی اینطور نیست.یادمه اون اوایل که وبلاگ نویس شده بودم این وتوصیه رو یه جا خونده بودم ولی کو گوش شنوا پدر جان!

++ بعضی وقتها آدم نمیدونه دنبال چی میگرده وطبیعیه که چیزی هم گیرش نمیاد. این کشف جدید منه!!! دیروز که رفته بودم انقلاب هر چی رو که شب قبلش به ذهنم رسیده بود گیر آوردم از کتاب بگیر تا سی دی .بعد پیش خودم گفتم چرا من تا حالا اینا به چشمم نمیخورد ؟ و بعد به این نتیجه رسیدم که من اصلا قبلش دنبالش نبودم .مثلا اون روزی یکی ازم پرسید می دونی چه گوارا کی بود؟ منم گفتم نه. اونم دیگه زحمت توضیح دادنش رو نکشید .چند روز بد از اون کتابی پیدا کردم به نام چه گوارا به روایت فیدل کاسترو .این کتاب از خیلی وقت پیش تو بازار بوده ولی من دنبالش نبودم .شاید زندگی هم همینطور باشه ما خیلی وقتها خودمون هم نمیدونیم داریم دنبال چی میگردیم .ساده تر بگم خوب بلدیم پرسه بزنیم .دیدین بعضی ها چه خوب از نمایشگاه کتاب خرید میکنن؟ و در مقابل یه عده (که خودم هم همیشه جزء شون بودم ) در نهایت کتابی رو میخرن که شاید اصلا قصد خریدنش رو هم نداشتن و فقط خستگی نمایشگاه به تنشون میمونه؟ اینکه فرد بدونه دنبال چه چیزیه خیلی کمکش میکنه چون لااقل اگه اون چیز رو دید میتونه تشخیص بده که همونیه که میخواد.

 +++ هفته پیش سه تا کتاب از باربارا آنجلیس خوندم .این خانم در هنگام نوشتن این کتابها چهل و سه سال از عمرش میگذشته و همسرش که تازه همون موقع با هم ازدواج کرده بودن و از ماه عسل برگشته بودن 11 سال از خودش کوچیکتر بوده (حسابی حس کنجکاوی خاله زنک ها رو تحریک کردم نه؟) من میگم اصلا شاید یکی از دلایلی که کتابهاش کلی فروش کرده همینه .آقا نمونه عملی از این بهتر کجا میشه پیدا کرد؟ کتابهاش در مورد روانشناسی و موفقیت و این حرفاست و جالبه که خودش تا این سنی که قبلا خدمتتون عرض شد مجرد تشریف داشتن که باز این قضیه هم جالبه که چرا عشقهای قبلیش به ازدوج منجر نشده .حالا به زندگی شخصی این خانم کار ندارم (باور کنین من قبلا انقدر فضول نبودم!!!) توی کتاب اعتماد به نفسش یه نکته خیلی خیلی قشنگ بود و اونم اینکه کسب اعتماد به نفس بواسطه موفقیت ها غلطه و دایمی نیست بعدش هم میشه کی گفته اگه آدم اعتماد به نفس داشته باشه دیگه نمیترسه؟ میشه اعتماد به نفس داشت و در عین حال ترسید .من که خیلی از این تیکه نوشته هاش خوشم اومد .

 ++++ ما چرا جمعهای رسمی مون انقدر رسمیه؟ حتما مراسمهای رسمی مانند مراسم اعطای اسکار و یا جلسات سخنرانی مختلفی که در امریکا برگزار میشه رو دیدین که چقدر شاده و با خنده مکرر حضار برگزار میشه (امسال جشنواره فیلم فجر اومده بود یه مقدار از اسکار تقلید کنه و مراسم رو شادتر کنه) شاید تو خیلی از جلسات این خنده لازم هم باشه .البته سخنران اگه به کارش وارد باشه خودش خوب بلده خنده رو چه زمانی چاشنی کارش بکنه .نمونه اش سخنرانی های استاد الهی قمشه ایه .من از طرز صحبت کردنش خوشم میاد چون بر خلاف بسیاری ازروحانیون که مدت زمان زیادی رو صرف مقدمه سازی و بعد هم کشدار کردن سخن میکنن برعکس به فکر کوتاه کردن و رسیدن به اصل مطلبه . این میتونه برای خیلی ها درس باشه .

 +++++ هفته پیش یه مطلبی توی یه مجله خوندم که گفته بود تو ازدواج زن و شوهر علاوه بر اون شونصد موردی که همه مون میدونیم باید از لحاظ ضریب هوشی هم به همدیگه نزدیک باشن .من فکر میکنم خیلی هم بیراه نگفته .برین زندگی نوابغ رو بخونین معمولا یه چند باری از همسرانشون جدا شدن ولی پیر کوری با مادام کوری چه خوب با هم زندگی میکردن؟ اگه مادام با یکی دیگه ازدواج کرده بود بهش میگفت بیا بگیر بخواب بابا .هی میگه میخوام رادیو اکتیو کشف کنم ،من خودم سرشار از رادیو اکتیو هستم بیا منو کشف کن !!! خلاصه تفاهم چیز خوبیه حتی تو هوش!!!

 ++++++ این تبلیغات بلاگ اسکای اعصاب خرد کن بودن اینه که زدم ناکارش کردم .فکرش همین جوری یه دفعه به ذهنم رسید بعد رفتم امتحانش کردم دیدم آره میشه .

 +++++++  تو هفته ای که گذشت کلی اتفاق افتاد حتما خبر دارین که گل آقا هم نهایتا توسط جناب عزراییل چیده شد خدا بیامرزتش من بچه که بودم خیلی گل آقا میخوندم (من سنین قبل از دانشگاه رو همیشه جزء بچگیم به حساب میارم).امروز خاتمی بلاخره نامه اش رو رو کرد!!! اون چیزی که تو اخبار تلویزیون خونده شد که اصلا نامه نبود حالا برم بگردم تو سایت گویا ببینم اصل نامه رو میتونم گیر بیارم یا نه؟

 ++++++++ راستی در مورد آزمون استخدامی هم بگم که اگر کسی میخواست بره تو CIA کار کنه هم احتمالا امتحان مشابهی ازش میگرفتن .نمیدونم کارمند ایرانی برای پشت میز نشستن مگه چقدر هوش لازم داره؟ خلاصه من که میگم این امتحان بودار بود.آخه تصورش رو بکنین این امتحان رو میگیرن بعد از بین قبول شده های این آزمون خود شرکتها یه امتحان دیگه میگیرن و فک و فامیل خودشون رو وارد شرکت میکنن .خب چه مرضیه که این همه آدم بمونن سر کار از همون اول فامیلهای خودشون رو ببرن دیگه.البته آزمون امسال تغییراتی نسبت به آزمون های مشابه داشت و اون هم اضافه شدن عنصری بنام "کشمش" به کیک توزیعی سر جلسه بود.گفته میشه که اعتبارات مورد نیاز برای افزدون کشمش به کیک داوطلبان از مازاد در آمد نفتی سال گذشته دولت تامین شده.امیدواریم در سالهای آینده دولت بتونه نفت رو با قیمت بالاتری بفروشه تا بتونه علاوه بر کیک سر جلسه آب میوه هم توزیع بکنه .

 +++++++++ یه چیزی که تو روزهای گذشته ذهن یکسری از وبلاگ نویسها رو بخودش مشغول کرده اخراج کارگران افغانیه .ما یه زمانی شاید به این کارگران احتیاج داشتیم و بهشون اجازه دادیم بیان تو کشورمون کار کنن الان بهشون احتیاج نداریم و نمیذاریم کار کنن .بهمین سادگی.عین همین مطلب رو در مورد کارگران خودمون تو کارخونه ها می بینیم .امروز بهشون احتیاج داریم استخدامشون میکنیم فردا یه طرح جدید به ذهنمون میرسه و دیگه بهشون احتیاج نداریم خیلی راحت میندازیمشون بیرون .حالا گور بابای کارگر که میخواد شکم زن و بچه اش رو با چی سیر کنه.این دیگه مشکل اونه.بنابراین بر خلاف نظر دوستان که این امر رو ه احساسات ناسیونالیستی و اینکه ما افغانیها رو آدم حساب نمیکنیم و اینها مرتبط میدونن من این قضیه رو همون داستان همیشگی خودم میدونم متنها این بار در ابعادی تازه تر.هر وقت کارگر تو این کشور تونست به حق و حقوق خودش برسه مطمئن باشین حتی اگه افغانی هم باشه فرق نمیکنه اونم به حقوقش میرسه .به هر حال لوگوی زیر رو بعنوان اعتراض به تمام مواردی که ذکرشد در انتهای نوشته امروزم میارم.


    

نظرات 7 + ارسال نظر
عسل دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 08:33 ب.ظ

اول شدم من

آژی سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 02:32 ب.ظ http://aZY.PERSIANBLOG.COM

SALAM, ADIBA AZIZ KHOOBI, AF MIKHONAM.

گل آذین سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 07:46 ب.ظ

سلام:
الان میخونمش
موفق باشید

ونوس سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.shabhaye-tanhaii.persianblog.com/

همیشه هم نمیشه فهمید که باید دنبال چی گشت..

لاله چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 12:19 ق.ظ http://lale.persianblog.com

بله خوب فوت کوزه گری مهم هم هست ...

باران پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 08:24 ق.ظ http://baran0000.persianblog.com

سلام:) اگه منظورت این نامه خاتمی ست این آدرسی که نوشتم میتونی بخونی :)http://www.president.ir/farsi/cronicnews/1383/8302/830214/index-f.htm

باران پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1383 ساعت 08:26 ق.ظ http://baran0000.persianblog.com

راستی من همیشه از مطالبت خوشم میاد:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد