Brain drain

   ما یه دوست داریم که وبلاگ نمی نویسه ولی وبلاگ نویسها رو دوست داره !!! این بابا یه بار به من گفت اگه جای تو بودم همیشه چند تا نوشته زودتر مینوشتم و یه جایی دم دست میذاشتم تا اگه بعد از چند روز حس و حال نبود یا اینکه کاری پیش میومد و نمیتونستم مطلب جدید بنویسم از اون مطالب استفاده میکردم .اینو چند بار تا حالا به من گفته ولی کو گوش شنوا .

اگه یه روز شرایطی پیش بیاد و من بتونم !!! خارج از کشور زندگی کنم هرگز حسرت نخواهم خورد .ایران بمونه برای همون پاچه خارهایی و دستمال به دستهایی که فکر میکنن زرنگ هستن .بمونه برای همونهایی که با پارتی بازی و داشتن مهره های گردن کلفت به همه جا میرسن .بمونه برای اون دزدهای خوش تیپی که یه شبه از زاغه نشینی به کاخ نشینی میرسن .بمونه برای اون رذلهایی که ادای آدمهای شریف رو در میارن . بمونه برای اونهایی که صداقت و پاکی تو رو دلیل بر حماقتت میدونن .بمونه برای اونهایی که بلدن رو آواره های خونه دیگران برای خودشون قصر بسازن .بمونه برای اونهایی که فخر فضیلت نداشته شونو به رخ این و اون میکشن .بمونه برای اونهاییکه خیال میکنن خیلی از تو و امثال تو آدم تر هستن و خودشون هم نمیدونن چرا.نمیگم این چیزا تو هیچ جای دیگه وجود نداره ولی اونجا دیگه لااقل وطن آدم نیست .

سایت آیت الله سیستانی

 

تمام لینکهای زیر به زبان انگلیسی هستند و همه شون از سایت Belief net انتخاب شدن .شخصا برای تقویت زبان مطالبش رو خوندم ولی خوندنشون خالی از لطف هم نبود بعضا مسایلی هستن که میتونه زندگی هر کسی رو تحت الشعاع قرار بده اگر قصد مطالعه داشتین ستون سمت راست رو که نظرات دیگران هست رو هم از دست ندین:

 

بحث در مورد سکس پیش از ازدواج ، بعد از طلاق

نظر آیینها و مذاهب گوناگون در مورد ارتباط جنسی قبل از ازدواج

پس کی یه نفر پیدا میشه که منو دوست داشته باشه؟

شوهرم به من خیانت کرده است

بابای بچه ام حاضر نیست با هم ازدواج کنیم

فکر میکردم دوستم داره ولی گفت کس دیگه ای رو دوست داره

من کاتولیک هستم ومیخواهم با یک مرد مسلمان ازدواج کنم

عاشق یک مرد متاهل شدم

جین تنگ می پوشم حجاب ندارم مسلمان خوبی هم هستم

آیا زوج یابی سنتی منسوخ شده

تبدیل سکس به صدقه !

راهنمای زناشویی مسلمانان !

La Vie

 دارم کتابی میخونم تحت عنوان "قدرت بیان ،رمز و راز موفقیت در کسب و کار" (عنوان اصلی کتاب اینه :Who dares salles) .تو یکی از صفحات کتاب نوشته قشنگی دیدم که اینجا نقل میکنم:

مفهوم زندگی

زندگی موهبت است بپذیریدش .
زندگی زیبایی است، تحسینش کنید.
زندگی اندوه است ، با آن روبرو شوید.
زندگی تکاپوست ،به‌ آن تن در دهید.
زندگی شادمانی است، با آن نغمه سر دهید.
زندگی تعهد است ، به آن وفا کنید.
زندگی مصیبت است ، بر آن غلبه کنید.
زندگی گرفتاری است ، تحملش کنید.
زندگی راز است ، کشفش کنید.
زندگی لذت است ،از آن بهره ببرید.
زندگی امید است ،آرزویش کنید.
زندگی سفر است به پایانش برسانید.
زندگی مسئله است ، حلش کنید.
زندگی هدف است ، به دستش آورید.
زندگی بازی است ، با آن بازی کنید.
زندگی نبرد است ،جرات مقابله با آن را داشته باشید.

Do not strut on the earth filled with pride, for you cannot rend the earth asunder, nor can you reach the mountains in height.
-Qur'an, Al-Isra, Surah 17:37

Joyeux Anniversaire

  امروز یکسال ازقرار دادن اولین نوشته ام تو بلاگ اسکای میگذره و آدیاباتیک دات بلاگ اسکای دات کام امروز یه ساله شد !!! چند نفرتون از همون اولین روزها به این وبلاگ سر میزدین و مطالبش رو میخوندین و شما احتمالا متوجه فراز و نشیب هاش شدین یه عده بی شمار هم بودن که اوایل سر میزدن و الان دیگه خیلی وقته سر نمیزنن یا اگر هم بزنن بصورت دیمی !!! سر میزنن! یه عده هم که وسط راه اومدن و یه عده هم که هنوز نیومدن !!! خلاصه قدم همه تون روی چشم . ممنونم که تو این مدت من و نوشته هام رو تحمل کردین و امیدوارم توان این رو داشته باشین که یه صدو بیست سال دیگه هم بتونین ما رو تحمل کنین !!! خرداد ماه تولد یه عالمه وبلاگ دیگه هم هست که احتمالا وبلاگ خود شما هم جزو شون باشه بنابراین اجازه بدین تولد وبلاگ شما رو هم بهتون تبریک بگم . صادقانه بگم که نوشتن وبلاگ یکی از بهترین لذتهاییه که تو زندگیم درک کردم امیدوارم شرایط به گونه ای باشه که درآینده این روند قطع نشه بخصوص ایکه شخصا از افتادن در ورطه تکرار بشدت می ترسم میدونم که تا همینجاش هم خیلی از حرفام براتون تکراری شده و شاید خیلی هاتون وقتی میگم ف خودتون میرین فرحزاد ولی خب اشتباه میکنین چون من میخواستم بگم فلفل نبین چه ریزه درشت هاش رو سوا کن .باز هم از همه تون ممنونم .ان شالله عروسی بچه هاتون !!!

How to change

این صفحه شرق رو از دست ندین.در مورد یه باباییه که میره و تو امریکا زندگی میکنه و اونجا ازدواج هم میکنه و بچهه که میخواد به دنیا بیاد دیگه کفگیرشون میخوره به ته دیگ و طرف میره وارد کاری میشه که ازش هیچی نمیدونسته و یه مدت همونجور کار میکنه تا اینکه میبینه علاقه ای به کار نداره منطقی بوده که کار رو ول کنه ولی چون یه عمر گفته بوده شکست معنی نداره برمیگرده و کارش رو فیتیله پیچ میکنه و نامبر وان کار خودش میشه . نتیجه ای که از این داستان گرفته میشه اینه که الزاما تغییرات نباید کلی باشن . بعضی وقتها شرایطی تو زندگی بوود میاد که اجرای یه سری تغییرات رو اجتناب ناپذیر میکنه .اگر کسی بخواد در مقابل تغییرات این چنینی عکس العمل نشون بده فقط به خودش ضربه زده نمونه اش خیل وسیع آدمهای افسرده و دلمرده ست .این چنین آدمهایی قطعا به تغییرات در زندگیشون نیاز دارن اگه بخوایم واضح تر بگیم باید گفت که یه چیزی تو زندگی شون تغییر کرده ولی اینا متوجه نشدن وبه فرا خور اون تغییر نکردن.حالا بحث فقط شامل این افراد نمیشه شامل هه انسانهاست چون تغییرات خواهی نخواهی در مورد همه مصداق پیدا میکنه .بعضی وقتها واقعا نیاز نیست که تغییرات بنیادین باشن بلکه کافیه که تغییرات در شکل برخورد شما با مسئله بوجود بیان .فرض کنین نامزدی دارین که فکر میکنین به درد هم نمیخورین در این حالت شما به فکر تغییر فرد هستین یعنی فکر میکنین با تغییر دادن اون شخص و پیدا کردن شخص دیگرمیتونین به مشکل فایق بیایین ولی بهتره همیشه این رو هم در نظر گرفت که همیشه لزومی نداره تغییرات انقدر بنیادین باشن .به این نکته هم توجه کنیم که تغییرات هر چه اساسی تر باشن شخص واهمه بیشتری برای اعمالشون در زندگی داره .شاید یلی وتها ساده تر باشه که مشکلات رو در خودمون و نوع نگاه خودمون به یک چیز بخصوص جستجو کنیم چه بسا که نتایج بهتری رو هم کسب کنیم.اگر با یه پست شغلی بخصوص مشکل داریم لزومی نداره که حتما محل کارمون رو عوض کنیم.چرا قضیه رو از جنبه های مختلف بررسی نکنیم؟ و بلاخره اینکه حرکت کردن هم مهمه .این رو باید دونست که اگر حرکتی انجام ندیم فقط عرصه رو بر خودمون تنگ تر کردیم و بس.

اینم دو تا جوک انگلیسی :

Brent: In your opinion, what is the height of stupidity?

Trent: How tall are you?

 

Patient: Doctor, I have a problem. I can't remember anything.

Doctor: How long have you had this problem?

Patient: What problem?

 

دخترای خوب (داستان)

صدا و سیما و لاریجانی

اولین بار مسلمانان‎‎ نقشه انگلیس را ترسیم کردند

ریگان مرد

انتقاد امام جمعه نجف از مقامات ایران و شبکه العالم

 

شایعات در مورد زلزله تهران:

طی روزهای گذشته شایعات مختلفی بین مردم رد و بدل میشه که در این میون حتی برخی افراد مدعی هستن در ساعات خاصی از فلان روز احتمال وقوع زلزله بیشتره .دانشمند چینی که چند روز پیش صحبتش رو کردم هم تو سایت خودش اعلام کرده که احتمال وقوع زلزله در تهران تا دو هفته دیگه وجود داره.در مورد استاد رحیمی تبار همچنان حرف و حدیث های مختلفی وجود داره سایت دانشگاه شریف به نقل از ایشون اعلام کرده که فعلا خطری تهران رو تهدید نمیکنه .ضمن اینکه ادعا شده ایشون روشی برای پیش بینی زلزله دو دقیقه قبل از وقوع زلزله پیدا کردن که این دو دقیقه برای از کار انداختن برق و گاز شهر کفایت میکنه لذا علاوه بر شاخصها و نشونه های دیگه ای که برای وقوع زلزله اعلام شده میشه قطع شدن برق رو هم به عنوان یک نشانه در نظر گرفت بنابراین اگر تو خونه بودین و برقتون قطع شد ترجیحا حواستون رو جمع کنین .ضمنا یه چیزی که خیلی ها هنوز دقت نمی کنن همراه داشتن چراغ قوه در شبه .چراغ قوه رو در جایی باید قرار داد که بلافاصله پس از وقوع زلزله بشه بهش دسترسی داشت و احتیاجی به گشتن نداشته باشه چرا که تو اون تاریکی و اضطراب عمرا نشه پیداش کرد!

روزنامه ایران امروز یک صفحه در مورد زلزله و شایعات چند روز اخیر مطلب نوشته که خوندنش خالی از لطف نیست!

وبلاگهایی که اخبار زلزله رو پیگیری میکنن

ترجمه اظهار نظر دانشمند چینی

راهنمای مقابله با زلزله رو هم بخونین بد نیست

نقشه گسل های تهران

پیش بینی های پیشگوها درباره زلزله