امروز

فیلم زیبایی امریکایی خیلی خوش ساخته و خیلی حرف برای گفتن داره .یه جایی از فیلم کوین اسپیسی این جمله رو نقل میکنه :today is the first day of the rest of your life  .همه مون قبلا به مضمون این جمله فکر کردیم .بله امروز اولین روز باقیمونده عمر ماست و مثل این میمونه که از اول متولد شده باشیم .اصلا چیکارداریم که چی بودیم و چی کردیم گذشته ها رو بریزیم دور و حسرتشون رو هم نخوریم .با امکاناتی که همین الان در اختیارمون هست چه کارهایی میتونیم انجام بدیم؟ یه مقدار سخته نه؟ یه مقدار که چه عرض کنم . جالبه .زندگی کلا همینجوریه .از عملکرد امروزتون تا به این لحظه راضی نبودین؟ همین الان لحظه شروع باقی مونده روزتونه؟ مگه نمیگفتین از عملکردتون راضی نیستین؟ د بجنبین دیگه!!! دیدین خالی می بستین!!! یه بخشی از این قضیه بر میگرده به اینکه ما تو عالم برای همه یه نقشی قائل هستیم غیر از خودمون .شایدم حق داریم چون به نظر میرسه ما بازیگر نیستیم کارگردان زندگی خودمون هستیم .حواستون باشه چون اگه بخواین تو فیلم من نقشتون رو بد ایفا کنین سه سوت از پروژه خط میخورین .گفته باشم !!!

 

 

لینکهای امروز

کلیپ فلش سلطان قلبها با صدای عارف

کلیپ فلش گل من از کارهای گروه آریان

سخن بزرگان 1-2-3-4-5

طالع بینی روزانه

گفتگو با شیلا خداداد بازیگر نقش سیتا

تعبیر خواب

تست هوش سی دقیقه ای(فارسی)

سخنان جبران خلیل جبران

متن ادبی

بیشترین جستجوهای اینترنتی سال 2003 چه موضوعاتی بوده؟

بررسی علمی زمین لرزه بم(انگلیسی)

 یه فایل فلش جالب و توضیحاتی در مورد زلزله بم از گاردین (انگلیسی)

مسئله حجاب در بم

شیرین عبادی: : وقتی زنی بخواهد به سازمان ملل برود باید از شوهرش اجازه بگیرد آیا این به معنای تساوی حقوق است؟

در امر کمک رسانی دزدیهای کلان صورت نمی گیرد

فعال شدن باندهای قاچاق زنان در بم

تکذیب خبر ممنوعیت اعزام پزشکان و امدادگران زن به بم

کنسرت گوگوش

انقلاب جنسی پنهان در ایران

عشوه گری در ایران عمومیت دارد

رییس‌ زلزله‌ شناسی‌ دانشگاه‌ مونیخ‌: خطر زلزله‌ تهران‌ را نیز تهدید می‌کند

مرد عرب‌ در تهران‌ پس‌ از شکار دختران‌، آنها را به‌ دوبی‌ می‌فرستاد

عکسهای تازه از زلزله بم

برخورد گرمتر آمریکا با ایران در چه شرایطی؟

دیه اقلیت ها با مسلمانان در ایران برابر شد

 

چطوری خوشگله؟

دختر جوان قصد داره پژوپرشیای مشکی خودش رو جایی پارک کنه که یه اکیپ از جوونهای بیکار و علاف ایستادن .شاید او هم متوجه این حضور نامیمون!!! شده چون همونجا ماشین رو خاموش میکنه.پسرا دسته جمعی با هم :هوووووووووو خاموش کرد (صدای خنده ومسخره بازی پسرها) .دختر سعی میکنه به خودش مسلط باشه و توجهی به کارهای پسرا نداشته باشه .ماشین رو روشن میکنه آهسته جلو میره و سعی میکنه آهسته پارک دوبل کنه سرعت عملش کمه شاید بخاطر اینکه هول شده یه اتوبوس از پشت میرسه حالا دیگه شرایط بدتر شده .پسرا همگی باهم : بروووووو نمیتونی(خنده و مسخره بازی) دختر دیگه حسابی هول شده هنوزم سعی میکنه دستپاچگیش رو نشون نده آروم راه میفته بره ولی اون دور و اطراف دیگه به این آسونی جای پارک پیدا نخواهد کرد.

این قضیه ای بود که امرز صبح نظاره گرش بودم چیز عجیبی نیست همه مون داریم هر روز انواع متلکهایی که باردیگران میشه رومیشنویم .در این مورد تو این چند ساله مطلب زیاد خوندم .یادمه آخرین اظهار نظری که خوندم این بود که شخصی که متلک میندازه در مقابل فردی که متلک رو میشنوه احساس ضعف میکنه و همین ضعفه که اونو به سمت اینکار سوق میده .شاید این قضیه با داستان ما همخونی داشته باشه ولی فکر میکنم زیاد درست نباشه چون مطمئنم اگه دختره سوار فولکس یا ژیان بود چند برابر این متلک میشنید و ماشینش هم دستمایه خنده های پسرا میشد.موضوع از این قراره که چند تا جوون دور هم جمع میشن و توی اون لحظه خاص غیر از حرف زدن با هم کار دیگه ای هم ندارن طبیعتا علاقه دارن که تو این لحظات هم خوش باشن و بخندن اینه که تا میتونن برای هم جک تعریف میکنن و بعضی وقتها به همدیگه هم تیکه میندازن تا بخندن بعد یه دختری میخواد رد شه حالا بینشون رقابته که کی بهترین تیکه رو میندازه نگاهها خیلی سریع رو دختر متمرکز میشه همه دنبال نقطه ضعف یا چیز عجیب تو ساختار دختر میگردن .چاقی ،لاغری،نوع لباس، نوع آرایش،ترکیب صورت و بدن،طریقه راه رفتن و ....همه میتونه دستمایه یه سری واژه خنده دار بشه : دبه –بشکه(در مورد افراد چاق)-خیزرون –بابالنگ دراز-حضرت یوسف (در مورد افراد زشت) اردک (در مورد قدمهای ناموزون ) و از این دست کلمات .این در مواردیه که ضعف پیدا بشه اگه نشه از واژگان دیگری استفاده می کنن. نمیشه گفت متلک گفتن بواسطه کمبود تفریحه چون جوونهایی که اینکار رو میکنن لااقل چندین برابر امثال من تفریح دارن .جالبیش اینجاست که از تمدن غربی نوع پوشش و آرایش مو رو هم با خودشون دارن .آیا تو غرب هم به این شکل به دیگران متلک گفته میشه؟ ظاهرا نه .آیا این مرض درمون هم داره؟ بازم ظاهرا نه!!! درد این مرض تزریق یه ذره شخصیت به وجود گرامی این آقا پسرهاست چون قطعا کسی که شخصیت داشته باشه خودش رو با متلک گویی به دیگران کوچیک نمیکنه به همین خاطره که میبینیم یه عده بعد از ازدواج دست از این مسخره بازیها بر میدارن .یه دلیل دیگه برای تیکه انداختن، پیداکردن دخترا و زنهاییکه یه چیزیشون میشه!!! بهشون تیکه میندازن تا به قول خودشون ببینن راه میدن یا نه (یه اسم دیگه اش فاز دادنه) لابد خودتون هم دیدین که یه عده بیکار دنبال یه عده بیکارتر از خودشون میفتن از این وریها گفتن و از اونوری ها شنفتن و ریسه رفتن بعد میبینن نه بابا طرف خوشش اومد دیگه ول نمیکنن چپ و راست بالا و پایین از تمام جبهه ها تیکه ها رو مثل نقل و نبات میریزن رو سر حریف ، به به معلوم شد طرف اینکارست حالا دیگه به قول خودشون میرن تو کارش!!!

با این توضیحی که دادم یه بخشی از این قضیه بر میگرده به خانمها و اینکه اونها هم شخصیت خودشون رو حفظ کنن که خودتون هم میدونین یه عده همیشه یه چیزیشون میشه لذا توقع بیخودیه که بخوایم همه آسه برن و آسه بیان .در این مورد یکی از راه کارها میتونه ایجاد شرایطی باشه که این قبیل افراد از هر دوجنس بتونن همدیگه رو در جایی غیر و از خیابان و به طریقی غیر از متلک پرونی پیدا کنن .

مگه متلک پرونی چه اشکالی داره؟شاید در نگاه نخست آدم فکر کنه چیزی نمیشه و حالا یه عده هم میخندن و خوش میگذره ولی این قضیه هم تبعات خودش رو داره .خیلی از جوونهایی که بهوشون اصطلاحا میگن خانم باز کارشون رو از سر خیابونها و با همین متلک گفتن ها شروع کردن همونطور که گفتم کسی که به دیگری متلک میگه در حقیقت داره این رو بیان میکنه که خیلی پایبند عرف اجتماعی نیست . در این مورد هم بحث تو همین وبلاگها خیلی شده و بعضیها معتقدن این عرف و این حصارها باید شکسته بشه (البته اینجور افراد خیلی هم ادعاشون میشه ) حالا نمیخواد خیلی هم بدبین باشیم یه بخش از اشکالات متلک بر میگرده به شنونده اون ،بعضی وقتها مثل این میمونه که خوشی رو از شنونده بگیریم و به گوینده و دوستاش هدیه کنیم .دخترا بخصوص در سنین پایین به متلک حساس هستن و این قضیه بخصوص برای کسانیکه به هرشکل ایرادی دارن واقعا آزاردهنده ست چند تا از این مجله های درپیت خانوادگی خودمون رو بخونین و یه نظر به قسمت مشاوره با روانشناسش بندازین خیلی پیش اومده که یه دختر بدچهره ویا دارای معلولیتهای جسمی و حرکتی ناه بنویسه و بگه که این قضیه دیگه حسابی داره آزارش میده و اونو حتی به یه سری افکار نامعقول مثل خودکشی و اینها هم سوق داده البته آدم انقدر نباید ضعیف باشه که دیگران بتونن به همین راحتی "کن فیکونش" بکنن ولی به هرحال قبول دارین که از این جهت هم متلک انداختن جالب نیست .موارد دیگه ای هم هست که خودتون میدونین و از حوصله این نوشته خارجه .آره جیگر!!!

زلزله

اصلا قصد نداشتم امروز در مورد زلزله بنویسم ولی مجبورم نمیشه مصیبتی که بر یه عده از هموطنامون وارد شده رو ببینیم و چیزی نگیم .نمیدونم چرا وقتی خبر زلزله رو شنیدم اولین چیزی که بخاطر آوردم زلزله ای بود که چند وقت پیش تو ژاپن اتفاق افتاد و تنها خسارت جانی که داشت کشته شدن یه نفر بود خیلی زود به خودم اومدم اینجا ایران بود و قضیه فرق میکرد اعداد و ارقامی که از خسارات و تلفات حادثه ارائه میشد باعث بهت و حیرتم شد به اونایی فکر میکردم که مثل خودمون داشتن راحت زندگی شون رو میکردن و به یکباره دستی برای آخرین بار بدنشون رو لرزوند دستی که هیچ نشونه ای از مهرو محبت نداشت ،دست طبیعت ،زلزله !!! گوینده اخبار حرفهاش رو با اشاره به ارگ تاریخی بم ادامه داد.وای خدای من !!! اصلا یادم نبود.ارگ بم هم هست. دیگه حسابی بهم ریخته بودم .گفت به خون خیلی احتیاج هست اما باید کسانی اقدام کنن که واکسن نزدن در این مورد کاری از دست من بر نمیومد .ظاهرا حساب 3333 بانک ملی شعبه پیام اسلامی رو برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص دادن .باز به عقب موندگی مون فکر کردم .ما چرا نباید مثل همه دنیا کارت اعتباری داشته باشیم که لااقل تو اینجور مواقع نریم تو صف بانک بایستیم و بتونیم پولمون رو از طریق همین اینترنت به حساب واریز کنیم؟ خلاصه زلزله ذهن منم تکون داده از دیروز به خیلی چیزا فکر کردم به زلزله های مشابه در جاهای دیگه که خساراتشون بسیار کمه .به اینکه چرا با اینکه میدونیم کشورمون روی گسله و هر لحظه این جور حوادث هست پیش بینی های لازم رو لااقل برای امداد رسانی انجام نمیدیم؟اگر مشابه این زلزله در یکی از شهرهای اصلی کشور رخ بده چه خواهیم کرد؟ اگر در تهران زلزله ای رخ بده امکان اینکه قدرتش حتی بیش از زلزله بم باشه هست .خدا نکنه چنین اتفاقی بیفته چون در اونصورت بزرگترین فاجعه ای که تا بحال زلزله تونسته به بیاره در کشور ما اتقاق میفته .دیگه نمیخوام به ژاپن و مهار زلزله تو کشور اونا فکر کنم .ژاپن ژاپنه و ایران ؟؟؟؟

 

مثل اینکه وبلاگ نویس ها میخوان در مورد زلزله یه کارایی بکنن اگه میخواین از این طریق کمک کنین برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ باران عشق مراجعه کنین

 

لینکهای امروز:

کلیپ فلش:دوستت دارم با صدای امید.آتیش آتیش با صدای افشین.فرزین :عشق من

فلش مونا مونا برای اونهاییکه ندیدن

یه فلش قورباغه ای جالب

اینم جالبه:Persian magic box

کلیپ فلش سهراب سپهریفروغ فرخزاد-مریم حیدر زاده از دیگران هم هست خودتون برین ببینین

یه ذره هم خارجی ببینین:یه فلش از Eminem ببینین این یکی هم از Enrique

نخست وزیران زن

فال ایران

گالری عکس:-هنرپیشه خارجی(زنونهمردونه) هنرپیشه های ایرانی

آگهی های ممنوع در امریکا(انگلیسی)

همه چیز در مورد صهیونیزم (انگلیسی)

موفقیت سایت آشنایی و ازدواج یک روحانی

باند بزرگ قاچاق دختران متلاشی شد

مواظب باشین تو دام "مهری بلا" ها نیفتین!!!

دادگاه مایکل آغاز میشود

فکر میکنین چند درصد از دادخواستهای طلاق از جانب زنان باشه؟

دزدان با مواد بیهوشی راننده را بیهوش میکردند

تریاکهای شکلاتی در کربلا

مخالفت با اجباری شدن آزمایش پیش از ازدواج ایدز در ایران

چه کرده شهره آغداشلو هنرپیشه 51 ساله ایرانی

دایگی دولتی؟

یادتونه فرزانه رو لو دادم گفتم میخواد برقصه؟گرفتنش!!! موقتا آ‍زاد شد.

در هر 20 ثانیه یه زن تو دنیا میره قاطی ایدزیا

کاریکاتور از دستگیری صدام و تلفن بانوان

 

پیشم نمون مادر!!!

سرش پایین بود و مثل من داشت تیترهای روزنامه رو نگاه میکرد احتمالا همسن و سال خودمم بود لباسهای شیکی پوشیده بود و حسابی به خودش رسیده بود بغلش یه خانم چادری ایستاده بود که مسن تر بود نمیدونم چرا ولی حدس زدم این زن باید مادرش باشه یه جورایی حس میکردم از وجودش معذبه فکر کنم متوجه حضور من شد چون سرش رو بالا کرد وبهم نگاه کرد دیگه اونجا نایستاد بدون اینکه به اون زن نگاه کنه راهش رو کشید رفت اونور خیابون .زن هنوز داشت روزنامه ها رو نگاه میکرد سرش رو بلند کرد و دید دختر نیست با نگاهش دنبالش گشت و اونو اونطرف خیابون پیدا کرد .رفت پیشش و شروع کرد آهسته باهاش صحبت کردن .حدسم درست بود اون زن مادرش بود مادری که دخترش همیشه ازش فرار میکرد .شما مشابه اش رو ندیدین؟

 

لینکهای امروز

کلیپ فلش با صدای سیاوش قمیشی:گل پونه - میلاد

قطعنامه سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در ایران

مقاله شادی صدر در مورد زنان (انگلیسی)

 صحبتهای دو نوجوان :گفتگوی پرشا ساکن کالیفرنیا و آرش از ایران

روسری نه، صلیب آری

استقبال ایراینها از موسیقی پاپ داخلی

توضیح پاکستان در مورد کمک هسته ای به ایران

نشانه هایی که معمولا دیده نمیشوند

بازهم دردی زنانه

این وبلاگ رو هم بخونین

نمایش رقصهای ایرانی فرزانه کابلی در تالار وحدت.عکسهای جشنواره فجرش رو اینجا ببینین

کارگاه فیمینیسم در دانشگاه تهران

موارد مجاز سقط جنین

انتقاد الهه از شیرین

اسلام بهونه خوبی نیست

گفتگوی ایپنا با وحید هاشمیان

عکس از مترو

ایران و حقوق بشر:حرف زدن آسان است

احتمال تغییر نام خالد اسلامبولی

عبدالکریم سروش :قصه انتخابات رو جدی بگیریم

مراقب دوربینهای مخفی باشین

فروشندگان گوشت الاغ دستگیر شدند

زنی به نام آقا رضا

قمی ها برای جم جهانی 2006 آلمان توپ میبافن

بازداشت صدام به بوش تو انتخابات کمک میکنه؟

برف و باران در راه است

بیش از 150 میلیون کودک تو دنیا از سوئتغذیه رنج میبرن

نگاهی به معضل کودک آزاری در جامعه

همسر آزاری چرا؟

در مورد وضعیت دارو در کشور