روابط بی ضوابط

  دیدین پرتغال پوستمون رو کند ؟ منم دیدم !

با اینکه سرم قدری شلوغ تر شده برنامه ریزی کردم و هنوز هم مطالعه دارم . بخشی از مطالعاتم خواهی نخواهی مربوط به کارمه و بخشی دیگر مربوط به علایقم . امروز در جایی خوندم که نوشته بود برخی اوقات همینجوری کار خوب انجام بدین تا حالش رو ببرین مثال جالبی زده بود اینکه وقتی رسیدین به عوارضی پول ماشین بعدی رو هم پرداخت کنین مبلغ زیادی خرج نکردین ولی وقتی ماشین بعدی بیاد و متصدی بهش بگه عوارضش رو ماشین قبلی پرداخته احتمالا تاثیر خیلی خوبی رو طرف بگذاره کسی چه میدونه شاید او هم دفعه بعد اینکار رو تجربه کرد .

 عجب مردم پرادعایی هستیم ما . مدیر روابط عمومی شرکت ما که کلی هم ادعای روابط عمومی بالا داشتنش میشه تا حالا چندین بار از پشت تلفن بر سر مشتریهای بیچاره فریاد کشیده و من که اتاقم در دفتر مجاوره فقط به حالش تاسف خوردم . من خودم طی چهار سال کار دوران دانشجوییم در تماس مستقیم با مشتریها بودم نق زدنهاشون بهانه گیریهاشون و مسایل خاصی رو که ایجاد میکنن از نزدیک لمس کردم واگر میگم همیشه حق با مشتریه از بی خبری نیست . این شعار رو اونور مرزی ها بیخود سرلوحه کارشون قرار ندادن . مدیریت تو ایران امری دیمی هر دمبیلی و کاملا سنتیه . یه سری عقاید غلط سالیان سال میون مردم چرخیده والان جزو مسلمات فرض میشه. وضعیت مدیریت تو جامعه درست مثل وضعیت اداره کلاس توسط معلم هاست عده ای هستن که هیچی بلد نیستن و با گرفتن حال دیگران سعی می کنن بی کفایتیشون رو پنهان کنن . عده ای اعتقاد دارن برای اداره کردن باید خشک و جدی بود عده ای از زیر کار در میرن و نسبت به زیر دستاشون هم بی تفاوت هستن که بهشون میگن گلابی و ایرادشون اینه که نتیجه نمی گیرن و عده معدودی که بلدن چطور از ظرفیت زیردستانشون بره ببرن چطور باهاشون صمیمی بشن و چطور به زیردستانشون انرژی تزریق کنن .

یار دوازدهم

 

مدتها پیش وقتی علی دایی گلزن قهاری بود خیلی ها در ایران دوستش داشتن . او بازیکن جاه طلبی بود که فوتبال رو حین تحصیل در بهترین دانشگاه ایران ادامه داده بود . شاید همین تحصیل کرده بودن نوعی حس برتری رو در او القا کرده بود . سران ایران از ابتدای انقلاب با ستاره ها مشکل داشتن به نظر اونها هنرپیشه های سینما خوانندگان و ورزشکاران فاکتورهای لازم رو برای ستاره شدن و به تبع اون الگو شدن برای جوانان رو نداشتن از نظر اونها ستاره های واقعی شهدای جنگ بودن که جونشون رو در راه کشورشون فدا کردن با این حال نظر ورزشکاران همچنان محبوب بودن و مورد توجه عموم مردم . کم کم حکومت وارد ورزش هم شد و علی دایی که تحصیلکرده بود می تونست برای بسیاری جوانان الگو باشه این می تونه قسمتی از دلایل بوجود آمدن موجودیتی به نام علی دایی باشه که مدتیست به هیولای فوتبال ایران بدل شده . واقعا به حال ورزش حکومتی باید تاسف خورد که الگوهاش مظهر خودخواهی و خودکامگی هستن . موجودی مثل علی دایی که در حال حاضر نه تنها به درد تیم ملی نمیخوره بلکه از مشکلات این تیم به شمار میاد به لطف قضایای پشت پرده ای که به لطف عدم اطلاع رسانی آزاد عموم ازش بیخبرن همچنان در زمین فوتبال حرکت می کنه تا به تعداد بازیهای ملیش اضافه کنه .مطمئن باشین برانکو هم مثل من و شما می دونه او دیگه خاصیتش رو در زمین مسابقه از دست داده ولی معلوم نیست چرا جرات نمی کنه او رو عوض بکنه . حالا که همه شاکی شدن شایعه کردن طرف کمرش درد می کنه که دلیلی داشته باشن تو مسابقات بعدی به زمین نفرستنش . این بابا تو بازی با مکزیک در مجموع چند بار بیشتر توپ با بدنش برخورد نکرد و جالب بود بجای اینکه مدافعان مکزیک روی او خطا کنن او روی مدافعان خطا می کرد . البته به نظر من به این راحتی از دست او نمیشه راحت شد بزودی او رو در کسوت مربیگری تیم ملی خواهیم دید و دیگه بعد از اون باید خر آورد و باقالی بارکرد !

 

توجه کردین یا نه ؟ وبلاگم سه ساله شده .

امضای یک رییس جمهور

یه جایی این مطلب رو تحت عنوان امضا شناسی خوندم :

 

کسانی که به طرف عقربهای ساعت امضاء می‌کنند انسان‌های منطقی هستند.

کسانی که بر عکس عقربه‌های ساعت امضاء می‌کنند دیر منطق را قبول می‌کنند و بیشتر غیر منطقی هستند.

کسانی که از خطوط عمودی استفاده می‌کنند لجاجت و پافشاری در امور دارند.

کسانی که از خطوط افقی استفاده می‌کنند انسان‌های منظّم هستند.

کسانی ک با فشار امضاء می‌کنند در کودکی سختی کشیده‌اند

کسانی که پیچیده امضاء می‌کنند شکّاک هستند.

کسانی که در امضای خود اسم و فامیل می‌نویسند خودشان را در فامیل برتر می‌دانند.

کسانی که در امضای خود فامیل می‌نویسند دارای منزلت هستند.

کسانی که اسمشان را می‌نویسند و روی اسمشان خط می‌زنند شخصیت خود را نشناخته‌اند.

کسانی که به حالت دایره و بیضی امضاء می‌کنند ، کسانی هستند که می‌خواهند به قله برسند.

 

و جالب اینجاست که امضای من همه این مشخصات رو داره غیر از مورد آخری . با این حساب فکر می کنم خیلی وقته قید قله رو زدم !

 

بیش از شش میلیارد از فرزندان حضرت آدم دارن روی زمین می پلکن با این فرض که متوسط تعداد افراد هر خانوار را چهار نفر فرض کنیم بیش از یک و نیم میلیارد خانواده روی زمین داریم . چند وقت پیش اعلام شد سیصد خانواده در دنیا به تنهایی نیمی از ثروت جهان رو در اختیار دارن و باقی مردم دارن سر نصفه دیگه اش با هم کلنجار میرن . یعنی اون سیصد تا چطوری دارن زندگی می کنن .

 

گفتم نصف ثروت دنیا یاد یه لطیفه افتادم : به یه فضوله میگن نصف ثروت دنیا رو بهت میدیم دست از فضولی کردن برداری . میگه نصف دیگه اش رو به کی میدین ؟

 

یکی از بچه های شرکت وبلاگ نویسه .من بنا ندارم لو بدم وبلاگ نویسم نه تنها بنا ندارم بلکه عمله و گچ کار و اینها هم ندارم . چند روز پیش از سایپا تماس گرفتن شنبه براشون یه سری مدارک ببرم البته اونطور که من پرس و جو کردم حتی اگر بنا باشه ( مثل اینکه امروز روز جهانی بناهاست ) اونجا برم دارن چند ماه طول میکشه اینه که فعلا اینور صداش رو در نیاوردم . نمی دونین داره چه شلم شوربایی میشه . چند وقت دیگه همه مسئولیت اینجا میفته گردنم اونوقت دیگه کی می تونه استعفا بده !

 

جلسه رییس جمهور رو با اهالی فوتبال دیدین؟ نمی دونم این بابا چه اصراری داره در مورد همه چیز بحث کارشناسی کنه . میگم خدا به آدم هیچ چی نده اعتماد به نفس بده !!!

تو ایران برای رییس جمهور شدن بعد از رد شدن از فیلتر شورای نگهبان کار زیادی نباید انجام بدین . تا می تونین بخندیدن و شوخی کنین و جلوی دوربین خاک لباستون رو بتکونین که مردم بفهمن تا چه حد خاکی هستین . به تمام تاریخ منقول و غیر منقول اریان گیر بدین بگین که اگر شما رییس جمهور شدین یه چیزهایی به سفره مردم اضافه میکنین چه میدونم مثلا بگین نفت رو میبرین سر سفره شون . سعی کنین تمام مشکلات بشریت رو خودتون به تنهایی حل کنین اگر رییس یک اداره هستین ترتیبی بدین که ارباب رجوع فقط در صورت مراجعه به شما کارش حل شه سعی کنین از چند سال قبل بین مردم به این طریق وجهه کسب کنین سعی کنین وام بدین کوپن گوشت و مرغ اعلام کنین .توجهی به بحثهای کارشناسانه و اعداد و ارقام نکنین اونهایی که سر از اعداد و ارقام در میارن به هر حال به شما رای نمیدن ولی باکی نیست .میدونین که ؟

 

Only those who can see the invisible, can accomplish the impossible

I would rather have a mind opened by wonder than one closed by belief

Nothing is particularly hard if you divide it into small jobs.~ Henry Ford

 

America by the numbers

 

گوشی کوب

کاری که پیدا کردم دو تا ایراد بزرگ داره : اول اینکه از خونه مون دوره و دوم اینکه از خونه مون تا محل کار راه زیادیه !!! تو این مدت که دنبال کار بودم فهمیدم کار زیاده ولی فعلا نمیشه از هیچ کدوم توقع حقوق زیادی داشت این کاری که الان توش مشغولم شرایط بسیار بهتری داره .لااقل برای خودم یه اتاق و کامپیوتر جدا دارم و بیمه هم هستم و ناهارم رو هم میدن .مدیرمون هم آدم فهمیده ایه تو امریکا تحصیل کرده و انگلیسیش از فارسیش بهتره . ته نامه ها رو که برای آدم پاراف میکنه پر از غلطه . مشکل اصلی کار اینه که سلسله مراتب طویلی نداره و من عملا از نظر سلسله مراتب اداری طی همین یک ماه آینده به حد اعلای پیشرفتم میرسم و در اسم میشم مدیر همون قسمت که فقط بازی با الفاظه . نا گفته پیداست که بخشی از انگیزه های آدم به این شکل از بین میره . در تاریخچه بخشی که دارم توش کار میکنم استخدام من مترادف با آغاز یک سیر قهقراییه اینو تا حالا به هیچ کس نگفتم ولی واقعیته چون اسلافم وضعیت تحصیلاتی و تواناییهای فردی به مراتب بهتری داشتن .

 

از این به بعد باز هم تبلیغات گوشی های صاایران رو در تلویزیون خواهیم دید . عده ای بچه باهوش که خواب نیمروز والده هاشون رو غنیمت شمرده و مشغول خاله بازی بودن به فکر افتادن که باتوجه به نیاز شدید هموطنان به گوشی های موبایل سیستمی رو که بیش از ربع قرنه در مورد اتومبیل پیاده شده و ما رو در تولید دد خودکفا کرده در مورد موبایل هم اعمال کنن . بنابرگزارشات واصله ایران طی ده ماه آتی در تولید گوشی خودکفا خواهد شد .از اونجا که هیچ یک از سیستمهای مدرن تلفن همراه در ایران ارائه نمیشه می توان بسادگی گوشتکوبهایی ساخت که زنگ بخورن و احتمالا بشه باهاشون پیام کوتاه هم ارسال و دریافت کرد .

 

نامه ای که خیلی ها تو ایران منتظرش بودن رو بلاخره رایس نوشت و تحویل برادران خوشتیپ وزارت خارجه داد .

 

بچه که بودیم یه کارتونی تو تلویزیون پخش میشد با بازی بنر سنجاب شیطونی که یه زنگوله هم از گردنش آویزون بود تو جنگل سنجاب دیگری بود که با همه چیز مخالف بود حتی با حرفهای خودش و دلیلش رو هم نمیدونست .  تو دستگاه سیاست خارجی یه سری کشورها هستن کسانی که همه چیز رو تکذیب می کنن حتی خودشون رو !!! متوجه شدین؟