آتش عشق است کاندر .....

مولوی راجع به تأثیر حریم میان زن و مرد در افزایش قدرت و محبوبیت زن و در بالا بردن مقام او و در گداختن مرد در آتش عشق و سوز، مثلی لطیف می آورد: آنها را به آب و آتش تشبیه می کند، می گوید: مَثَل مرد، مَثَل آب است و مَثَل زن مَثَل آتش؛ اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود، آب بر آتش غلبه می کند و آن را خاموش می سازد، اما اگر حائل و حاجبی میان آن دو برقرار گردد، مثل اینکه آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند، آن وقت است که آتش آب را تحت تأثیر خود قرار می دهد، اندک اندک او را گرم می کند و احیاناً جوشش و غلیان در او به وجود می آورد، تا آنجا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار می سازد

 

Do not reveal to friends all the secrets you possess; they may one day become enemies. Do not inflict on enemies every injury in your power; they may one day become friends.

 

-Sadi, "Gulistan"

 

چرا طالبان به ملا کشی روی آورده اند؟

کاهش شاخص بازار سرمایه ایران به پایین ترین حد در امسال

وضعیت گنجی و دشواری های جمهوری اسلامی

خاتمی پس از ریاست جمهوری چه خواهد کرد

منطق تروریسم انتحاری : مشکل اشغال و نه بنیادگرایی

رهبران مسلمانان بمبگذاری ها را به شدت محکوم کردند

"شهدا" کلیپ فلش با صدای فریدون

گاری منو ندیدین؟

 واین داستان کوچکی است از چخوف که مهاجرانی تو سایت امروز نقل کرده بود :

 

یک گاریچی بود که هر وقت وارد شهر می‌شد، ماموران و گزمه‌هایی که رفت و آمد انسانها و کالاها را کنترل می‌کردند با دقت آدمها و کالاهایی را که در گاری بود بررسی می‌کردند و آخر سر به گاریچی می‌گفتند که می‌تواند برود چون هیچ چیز مشکوک یا تقلبی در گاری نبود، گاریچی هم خوش و خندان راهش را ادامه می‌داد و می‌رفت. زیر لب زمزمه می‌کرد و با خود می‌گفت: چه خوب این مسئولان و ناظران که نگهبان دروازه‌اند، هیجگاه به ذهنشان نمی‌رسد که "گاری دزدی است"؛ مدام توی گاری را تفتیش می‌کنند!

 

the Chinese word for "crisis" is the word "wei chi" .the word has two figures in it .the top one means "danger" , the bottom one means "opportunity".

 

آخرین عکس‌های اکبر گنجی در زندان اوین

ناگفته‌هایی درباره خاتمی،از زبان سعیدحجاریان

گزارش کامل بازدید خاتمی ازموسسه‌ی ایران

هدف: ایران

طرح جدید مجلس : مهریه دختران باید بر اساس شغل پدر زوجه تعیین شود!

گزارشی از تجمع دفاع از اکبر گنجی

بریتانیایی بودن مظنونین انفجارها کلارک را بهت زده کرد

گفتگو با مریم حیدرزاده

حوزه قم، مصباح و احمدی نژاد

داستان فیلمهای مورد علاقه تان را اینجا بخوانید (انگلیسی)

جوابهای من

از آخرین نوشته ام تو بلاگ اسکای دو ماه می گذره .تو این مدت تو بلاگفا می نوشتم دلیلش رو همونجا نوشتم . برای اینکه آرشیو وبلاگم کامل باشه همه اون نوشته ها رو تو پست قبلیم آوردم .

از دوستانی که تو این مدت لطف داشتن و سر زدن ممنونم .بله سحر خانم شما رو خاطرم هست فکر میکنم تو نوشته های قبلیم به آقایون هم اشاره کرده باشم .در مورد آقایون این قبیل اعمال بیشتره چون عرف جامعه ما نگاهی سهل انگارانه تر به مرد داره مثلا پدره میدونه پسرش با ده تا دختر دوسته ولی صداش رو در نمیاره ولی برای دخترش حساسیت نشون میده یا اینکه مردی ازدواج کرده ولی همچنان دنبال ماجراجویی های خودشه ولی خانمش صداش رو در نمیاره چون میدونه کسی نیست که حمایتش کنه ولی همین آقا اگه خانمش کمی پاش رو کج برداره قلم پاش رو میشکونه .آزادی که مردها تو جامعه ما دارن با آزادی زنها قابل مقایسه نیست متاسفانه خانمها هم به جای تصمیم گیری عاقلانه خودشون رو بیشتر بازیچه آقایون میکنن البته هر کسی صلاح کار خودش رو بهتر میدونه .

  بنده همچنان سعی می کنم مثبت گرا باشم شایدم دارم اداش رو در میارم که البته این هم کار درستیه :Acting as if you are the magnificent person you hope to be is a very effective way to BECOME that person . به هیچ وجه مایل نیستم از اون چه که اسمش رو مثبت گرایی می گذاریم چشم بندی درست کنم و حقایقی رو که باید دید با اون نادیده بگیرم .این ابراز انزجار خودش یه مدل ادب از که آموختیه حس انزجاری که از برخی اعمال داریم موجب میشه حتی خیال سرزدن اون عمل از جانب خودمون رو به ذهنمون راه ندیم .

 

  حسش رو دارین یه جوک بخونین :

As I lay on my bed, thinking about you, I feel this strong urge

to grab you and squeeze you, because I can't forget last night.

You came to me unexpectedly during the balmy and calm night, and

what happened in my bed still leaves a tingling sensation in me.

You appeared from nowhere and shamelessly, without any

reservations, you laid on my naked body...you sensed my

indifference, so you started to bite my body without any guilt or

humiliation, and you drove me crazy while you sucked me dry.

Finally I went to sleep.

Today when I woke up, you were gone, I searched for you but to no

avail, only the sheets bore witness to last night's events.

My body still shows your marks, making it harder to forget you.

Tonight I will remain awake waiting for you... as soon you appear

I will quickly grab you and won't let you go, will hold you with

all my strength so you won't disappear.

I won't rest until I squeeze your blood out..... you friggin'

mosquito!

  

 

ارسال SMS از طریق اینترنت

وال پیپرهای ایرانی

وبلاگ تخصصی یه ایرانی در مورد ابرو خواننده ترک

 

جمعه 10 تیر 84

جامعه ایرانی

 

شاید برای شما هم جالب باشه که بعد از چند نوشته متوالی به یکباره یک هفته تمام چیزی ننوشتم نمی تونم منکر این قضیه بشم که از انتخاب احمدی نژاد بهت زده شدم .روز اول که حال خوشی نداشتم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که این انتخاب به هر جا که بیانجامه تجربه دیگری است برای ملت ما .یادمه جناب احمدی نژاد جایی تو صحبتهاشون گفته بود مردم ما برای دموکراسی انقلاب نکردن اون موقع این حرف برای من قدری سنگین اومد ولی بعد از 3 تیر شاید این قضیه رو راحت تر بشه هضم کرد . جریان دموکراسی خواهی که از مشروطیت آغاز شده هیچوقت با اقبال همه مردم همراه نبوده . آیا مردم ایران شاه رو برای این بیرون کردن که میخواستن دموکراسی رو جایگزینش کنن؟ نه ! مردم ما مخصوصا در اون زمان انقدر تحصیلاتشون کم بود و انقدر بی ارتباط با رسانه های مختلف (و بعضا به دلایل دینی رسانه گریز!) که شاید خیلی هاشون واژه دموکراسی به گوششون هم نخورده بود و اگر هم خورده بود قطعا معنیش رو نمی دونستن . چیزهایی که مردم رو به صحنه کشوند شعارهای پوپولیستی بود و البته استفاده از شعارها چه تو اون مقطع و چه تو مقطع انتخابات اخیر کار غلطی به نظر من نبوده چون همه مردم ایران تحصیلات دانشگاهی ندارن و در ثانی یکی از معضلات جامعه ما اینه که بعضا فرهنگ سازی از پایین به بالا صورت می گیره یعنی یه حرف بی پایه و اساس رو که اگه از نظر علمی و عقلی بررسی کنی قابل قبول نیست ؛ قشر کم سواد جامعه قبول میکنه و با زیاد عنوان کردن اون چند وقت بعد همون حرفها رو از زبان برخی تحصیلکرده ها هم می شنوی!!! اکثر تحصیلکرده های ما متاسفانه خیلی منفعل هستن .یادمه دور اول انتخاب آقای خاتمی خوب راه افتاده بودن ولی متاسفانه اون شرایط حفظ نشد . استفاده از شعارهای پوپولیستی یعنی اینکه میدونی مخاطبان واقعی تو چه کسانی هستن و اینکه میدونی این مخاطب دردش چیه حتی ممکنه مثل طرح 50 هزارتومانی کروبی خیلی ها بهت بخندن ولی چه باک میدونی که مخاطبان تو همه اینها رو نادیده خواهند انگاشت . حتی اگر اینها رو ساده انگاری بدونیم هم نمیشه به ملت ایران ایرادی گرفت آیا درسته به کارگری که به تنهایی شکم 10 نفر رو سیر میکنه بگیم چرا انتخابش رو بر مبنای شعارهای اقتصادی انجام داده؟

   یادمه یکی از بحثهای داغ چند سال پیش توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی و پاسخ به این سئوال که کدوم بر دیگری مقدم هستن بود که در نهایت به جواب ساده "لازم و ملزوم همدیگرند" ختم شد . با توجه به مسایلی که اخیرا پیش اومده میشه این نتیجه گیری رو داشت که در داخل کشور توسعه اقتصادی بر توسعه سیاسی ارجحه تا عده زیادی از هموطنان فرصت کنن فارغ از فشارهای اقتصادی فکر کنن رشد کنن و بلاخره اینکه تصمیم بگیرن ولی در مورد روابط خارجی و بین الملل قطعا توسعه سیاسی پیش نیازه چون در غیر این صورت توفیقی در جلب سرمایه گذاری (چه داخلی و چه خارجی) نخواهیم داشت و اتفاقا مشکل اصلی اقتصاد کشور ما هم در همین ناتوانی جلب سرمایه گذاری هاست که امید است دولتمردان ساده زیست ما به این قضیه هم توجه وافی و کافی رو بنمایند .

 

اگر در روابط خود با دیگران مشکل دارین شاید این جمله کمکتون کنه :

"وقتی نگرش خود را نسبت به دیگران عوض می کنیم آنها هم شروع به تغییر رفتار خود می کنند گویی در همان لحظه ای که تصمیم به تغییر زاویه دید خود می گیریم دیگران هم به انتظارات تغییر یافته ما پاسخ مثبت می دهند "                            اندرومتیوس

 

-         - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

دوشنبه 30 خرداد 84

چه خبرتونه

 

خدایا تو ایران چه خبره؟ کمال خرازی آمریکا رو به دوئل دعوت میکنه رهبر در اقدامی کم سابقه بارها از واژه بی عقل برای وصف بوش و امریکا استفاده میکنه . نظامی ها و تندروهای افراطی خودشون رو برای جشن پیروزی احمدی نژادی آماده می کنن که معتقده مرم ما برای دموکراسی انقلاب نکردن و ما در ایران زندانی سیاسی نداریم کسی که معتقد به تفکیک جنسیتهاست و فضای کشور رو به دهه 60 بازخواهد گرداند . خودت کمکون کن !

 

I am more afraid of an army of 100 sheep led by a lion than an army of 100 lions led by a sheep  

در ایران، به استعاره ها دقت کنید!

اهانت به ملت

احمدی نژاد و جداسازی زن و مرد در تاکسی و پیاده رو ها

بهت و حیرت ناظران در پیامد نخستین مرحله انتخابات ایران

موج بیم و هراس در رسانه های گروهی جهان از راهیابی احمدی نژاد به دور دوم انتخابات

احمدی نژاد:بورس در حکم قمار است

نگاهی به سابقه فکری و اجرایی احمدی نژاد

جداسازی درپارک، سینما, قطار, آسانسور, دانشگاه و سایر اماکن برای صیانت از زنان قابل اجراست

دیدگاه هاى هاشمى درباره IT و وبلاگ نویسی

همسررجایی: احمدی نژاد سنخیتی با شهید رجایی ندارد

 

-         - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

شنبه 28 خرداد 84

غیر قابل پیش بینی ترین موجوداتی که خدا خلق کرد

 

  نتایج انتخابات اصلا برام باور کردنی نبود . ابنکه تو طیف اصلاح طلبان کاندیدایی با طرح شعار 50 هزار تومان در ظاهر موجب خنده آحاد جامعه بشه ولی در پای صندوقهای رای از کاندیدای دیگر همین طیف که شعار آزادیهای مدنی و دموکراسی و تعهد به مبانی حقوق بشرمی داد  رای بالاتری بیاره جالبه . و باز هم جالبه که تو اصولگراها هم مشابه همین قضیه اتفاق بیفته ولاریجانی که از نظر بینش قابل مقایسه با احمدی نژاد نبود در سطح مهرعلیزاده رای بیاره .یعنی جدا مردم ما انقدر به نون شبشون اهمیت میدن؟ کسی نمی تونه ادعا کنه مردم شرکت نکردن منظورم اصلاح طلبانه که تا دیروز عدم شرکت مردم رو تنها رقیب خودشون میدونستن اگراصولگرها 8 سال پیش اشتباه کردن این بار نوبت اصلاح طلب ها بود که دچار یکی از بزرگترین اشتباهات عمر سیاسی خودشون بشن . غیر قابل پیش بینی بودن خیلی وقتها خصلت خوبی نیست فکر کنم همین غیر قابل پیش بینی بودن مردمه که شورای نگهبان رو مجبور میکنه در رد صلاحیت ها سختگیری کنه وگرنه اگه میدونست مردم میخوان بیان به احمدی نژاد رای بدن ؛نهضت آزادی که سهله میذاشت اپوزیسیونهای خارج از کشور هم در انتخابات شرکت کنند . اون عده از قشر فهمیده جامعه که تحریم پیشه کردن هم نباید از نظر دور نگاه داشت میخوام بدونم به نظر اونها تحریم چگونه می تونه به پیشبرد اصلاحات کمک کنه؟ که باعث بشه امریکا بیاد اول بزنه درب و داغونمون کنه بعد یه مدل دموکراسی برامون بیاره که صد سال هم با اون مشغول باشیم و آخر هم به نتیجه نرسیم؟ یا به این برسن که قدرت چانه زنی ایران رو تو جامعه بین الملل پایین بیارن تا برای بقا مجبور بشه از جیب مردم امتیازهای رنگارنگ به خارجی ها بده؟ بین بد و بدتر هیچ کدوم رو انتخاب نکردن بلکه بدترین رو انتخاب کردن هنره مگه نه؟

 برای آقای احمدی نژاد احترام قایل هستم میدونم که از اول ساده زیست بوده و هنوز هم هست .میدونم که تو شهرداری برای مردم زحمت کشیده ولی او رو اصلا شایسته ریاست جمهوری نمی دونم .اینکه ایشون دم از مدیران ساده زیست می زنن رو قبول ندارم این شعار در بدو انقلاب هم مطرح شد و اگر عملی بود طی سالیان گذشته عملی شده بود .باید توجه داشت که دولت در نظام جمهوری اسلامی خیلی بزرگه واین همه مدیر ساده زیست رو هم نمیشه وارد کرد یه شبه هم نمیشه ساخت مگر اینکه مثل اوایل انقلاب کار رو بسپریم به کسانی که ساده زیست هستن ولی علم هم ندارن که لااقل در اوایل انقلاب فاجعه آفرید .مدیران وزرا و اقشاری از این دست در تمام کشورهای پیشرفته دنیا وضع مالی بسیار خوبی دارن اگر وضع مالی مدیران مانع پیشرفت اقتصادی کشورها بود هیچ کدام از اونها پیشرفت نمی کردن . موافقم که ممکنه یه نهاد دولتی دکور 120 میلیونی نخواد ولی اگر همه ادارات ما هم چنین دکورهایی سفارش بدن باز هم مبلغش آنقدری نمیشه که تو اقتصاد مملکت ما به چشم بیاد و همینطور هزینه تشریفات . ولی چه میشه کرد که عموم مردم فکر میکنن چنین چیزهایی میتونه مشکل اقتصاد ایران باشه . دولت آقای خاتمی با پشتوانه مردمی که داشت سعی کرد طی سالیان گذشته پای  سرمایه گذاری خارجی رو به ایران باز کنه .سرمایه گذاری خارجی به سبب سیاست های تنگ نظرانه طی سالهای قبل از ایران فرار کرده بود .دولت آقای خاتمی سعی کرد با ایجاد وفاق ملی سرمایه های ایرانی های ایرانیان خارج رو به داخل جذب کنه واز خروج سرمایه های داخلی جلوگیری کنه .دولت آقای خاتمی سعی کرد ثبات سیاسی در داخل ایجاد کنه تا بشه سرمایه گذاری کرد . طی سالیان گذشته تحریم اقتصادی امریکا که به هر صورت بخشی از اون به سیاستهای نادرست ما برمی گرده موجب ضررهای بسیار کلان اقتصادی شده و از طرفی بلوکه شدن سرمایه های ایران در امریکا مانع از به جریان افتادن این بخش از سرمایه در کشور شده عدم ارتباط مستقیم دو کشور در شرایطی که در موارد بسیاری ما به کالای امریکایی نیاز داشتیم موجب شد بعضی اوقات کالای امریکایی رو با چند برابر قیمت از کشورهای ثالث اونهم با ترس و لرز وارد کنیم .در روابط خارجی ایران همیشه این سئوال مطرح بوده که مگر امریکا چه تفاوتی با انگلیس مکار و روسیه منفعت طلب داره که ما با اون دو تا میتونیم رابطه برقرار کنیم ولی با امریا نمی تونیم ؟ در مورد روابط ایران و امریکا احمدی نژاد به هیچ وجه راهگشا نخواهد بود برخی تحلیل ها حتی حاکی از بوجود آمدن تنش در صورت به روی کار آمدن او می کنه .باید به خاطر داشت که بسیاری از سناتورها بوش رو بخاطر اشتباهش در جنگ با عراق ملامت کردن .اونها معتقد بودن بوش می بایست به ایران حمله می کرد و اشتباه ریشه یابی کرده . مذاکرات هسته ای ایران و اروپا بنا به خواست و فشار کشورهای اروپایی تا مشخص شدن رییس جمهور ایران به حال تلیق در اومده رییس جمهور ایران باید اهل سیاست باشه و نه اهل لج و لج بازی .نباید در این شرایط بهانه به دست دیگران داد این نکته ایه که برای برخی کاندیداهای تندرو قدری ثقیله . رییس جمهور باید متعلق به همه اقشار جامعه باشه رییس جمهور باید طرز برخورد با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات رو بدونه اصلا زیبنده یک رییس جمهور نیست که برای خبرنگارها حاضرجواب بازی در بیاره یا بخواد تمسخرشون کنه  یادمون باشه رییس جمهور مثلا قراره حامی حقوق همین مطبوعات باشه . امیدوارم مردمی که به کاندیداهای مختلف رای دادن تمام جنبه های ماجرا رو مورد توجه قرار داده باشن هر چند تو بیشتر مواردی که باهاشون برخورد داشتم اینطور نبوده . فکر میکنم باید اعلان خطر اقشار مختلف جامعه رو جدی تر گرفت . خیلی وقتها آدم پا به راهی میگذاره که به همین سادگی نمی تونه برگرده .

هر کی هر چی میخواد بگه بگه . من جمعه در انتخابات شرکت میکنم و به هاشمی رای میدم .

 

نگاهی به زندگی دکتر علی شریعتی

گزارش تصویری از انتخابات

این دختره هم داره تبلیغ هاشمی رو میکنه

چنین گفت سی ان ان در مورد انتخابات ایران (انگلیسی)

گفتگو با زهرا اشراقی نوه امام و همسر محمدرضا خاتمی

مطلب طنز انتخاباتی "هاشمی، والنتینو، باس"

کروبی و احمدی ‌نژاد؛ شگفتی ‌های انتخابات ریاست جمهوری ایران

اعتراض شدید کروبی به عملکرد شورای نگهبان وبسیج

آغاز سازماندهی افراطیون در حمایت از احمدی نژاد

عماد الدین باقی:با ریاست جمهوری احمدی نژاد حقوق بشر در ایران به خطر می افتد

دکتر فرجادی: اقتصاد ایران با خطر باز گشت به عقب مواجه است

 

گزارش تصویری اعتراض کروبی

راسته که میگن عشق آدمو کور میکنه؟

به چه می نگری ای وزیر عرب؟

 

-         - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

چهارشنبه 25 خرداد 84

لبخند یادتون نره لطفاً

 

دیشب برنامه گفتگوی ویژه خبری رو که با حضور معین برگزار میشد تماشا کردم .علیرغم اینکه در انتخابات به او رای خواهم داد از کاراکترش خوشم نمیاد آقا دریغ از یه ذره جذابیت ! حالا می فهم جذابیت چه چیز خوبی بوده برای همینه که میگن Being attractive is like being rich . از نحوه اداره برنامه گفتگوی ویژه توسط جناب حیدری خوشم میاد خوب میتونه حتی در زمانهایی که جوابهای درستی نمیگیره خودش رو کنترل کنه و لبخند به لب بیاره .از معین در مورد شرکت دادن زنها تو در زمان وزارت و اینکه آیا معاون زن داشته سئوال کرد که جواب متاسفانه منفی بود .البته به نظر من ایرادی نداره که کسی بدونه امعه تو هر لحظه چی میخواد و خواست جامعه رو هم تو شعارهاش لحاظ کنه ولی وقتی خودش هم از گذشته در عمل پایبندیش رو به برخی شعارهاش نشون داده باشه قضیه فرق میکنه . معین کلمات رو خوب ادا نمیکنه و ین حرف زدن نمی تونه احساس خاصی رو در آدم برانگیزه ! ولی در میان مشارکتی ها هستن کسانی که تو تهییج آدمها خبره باشن نمونه اش رضا خاتمی . جدا اگه معین چنین اطرافیانی نداشت اندازه محسن رضایی هم رای نمی آورد صحبتهاش برای قشر تحصیل نرده قابل هضم نیست و به نظر میرسه تمایلی هم نداره نوع گفتمانش رو عوض کنه .وعده حضور هفته ای یکبار در تلویزیون رو هم می دونم که هرگز عملی نخواهد کرد اصلا خوشم نیومد وقتی چنین قولی رو داد یه نکته منفی دیگه ای که از نظر من تو صحبتهاش بود به نوعی به رخ کشیدن بالاتر بودن تحصیلاتش نسبت به بقیه بود که دوبار تکرار شد و به نظر من لزومی نداشت بیان بشه . من روز جمعه به مصطفی معین رای میدم ولی نه به شخص او بلکه به برنامه ها ؛ شعارها و به مجموعه اصلاح طلبی .امیدوارم اگر معین رای نیاورد هاشمی رای بیاره چون آینده خوبی رو با اصولگراها نمی تونم تجسم کنم .

 

آرتورشوپنهاور جمله ای رو گفته که خیلی با شرایطی که طی سالیان گذشته درجامعه ما گذشته همخونی داره :

همه حقایق برای اینکه پذیرفته شوند از سه مرحله می گذرند :ابتدا مورد تمسخر واقع می شوند سپس با خشونت مورد مخالفت قرار می گیرند و سرانجام به عنوان امری بدیهی پذیرفته می شوند .

 

حالا که همه چی سیاسی شده یه جمله هم از چرچیل بخونین :

If we open a quarrel between the past and the present ,we shall find we have lost the future

 

صفحه کاریکاتورهای نیک آهنگ کوثر در روزنامه الکترونیکی "روز"

نوشته طنز انتخاباتی : دختر لر و نامزد خیانت کار

'آزادی های موقتی' در آستانه انتخابات؛ جوانان زیر آفتاب خرداد

 

-         - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

سه شنبه 24 خرداد 84

جو انتخاباتی

 

فعلا بدجوری تو جو انتخابات غرق شدم  صبحها روزنامه می خونم معمولا اقبال و اگر نبود شرق و اگر تونستم نیم نگاهی به باقی روزنامه هایی که تو کتابخونه هست بخصوص ایران میندازم .عصر هم سایت های اینترنتی رو زیر و رو میکنم . چه ایرادی داره اون هم وقتی آدم از این مدل مطالعه لذت می بره ؟

 

مردان شجاع فرصت می آفرینند ؛ ترسوها و ضعیف ها منتظر فرصت می نشینند             "ویلیام جیمز"

Success is how high you bounce when you hit bottom.

 

گزارش تصویری سایت کسوف از تجمع زنان مقابل دانشگاه تهران

خانه های فساد کودکان در کامبوج

آلمان برای 'جام جهانی جنسی' آماده می شود

آخرین نمونه موفق فیلترشکن اورکات تا این لحظه

نظر دکتر سروش در مورد انتخابات : معین به سرنوشت خاتمی دچار می‌شود

باز هم طنز انتخاباتی از ابراهیم نبوی

باز هم از تبلیغات عجیب و غریب ستاد هاشمی بخوانید

از فیلتر وبلاگ قبلی من بگذرید !

گفتگوی ایسنا با محمد معین فرزند دکتر معین رو بخونین

 

 

-         - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

دوشنبه 23 خرداد 84

من اومدم

 

چون بلاگ اسکای فعلا فیلتره اینجا ثبت نام کردم و فعلا اینجا می نویسم اگه فیلترینگ بلاگ اسکای برطرف شد نوشته هاییکه اینجا می نویسم رو اونجا اضافه میکنم تا آرشیوم از دست نره ولی در هر صورت فکر میکنم منم مثل بسیاری از دوستان ناچار بشم از بلاگ اسکای برم چون سرویس دهی ضعیفی داره. هفته پیش وبلاگم دو ساله شد و من عملا دو سال و نیمه که دارم وبلاگ می نویسم .هفته پیش علاوه بر تولد وبلاگم تولد خودم هم بود و من عملا بیست و پنج ساله که پا به این کره خاکی گذاشتم .بیست پنج سال عمر هم خیلی کمه و هم خیلی زیاد .زیاد نسبت به طول عمر یه انسان .مگه یه آدم طبیعی تو یه جامعه غیر طبیعی مثل ایران چقدر عمر میکنه؟ هر جوری هم که بخوایم حساب کنیم بخش قابل توجهی از عمرم سپری شده . روزهایی که ما رو تا سنین نوجوانی همراهی می کردن مثل این روزها نبودن سیستم اطلاع رسانی کاملا بسته و محدود بود ما در فضایی رشد کردیم که تنها دو شبکه تلویزیونی وجود داشت که اونها هم فقط روزی چند ساعت برنامه پخش می کردن که اون هم به درد ‌‌‌‌‌‍‍...شون میخورد خوشحالم که بخشی از سرنوشت ما با سرنوشت باقی مردم جهان بهم گره خورده .خوشحالم که اونها ارتباطات رو ساده تر میکن و خواهی نخواهی ما رو هم در برخی جنبه هاش سهیم می کنن .خوشحالم که امروز من میتونم تو خونه مون بشینم و مطلب بنویسم و تو هر جای دنیا که هستی هر وقت اراده کردی بیایی و اونو بخونی .

  داریم به انتخابات نزدیک میشیم علیرغم تصمیم قبلیم می خوام تو انتخابات شرکت کنم و به معین رای بدم . فکر میکنم در این مقطع بهترین کاره . از همین حالا مشخصه که چیزی حدود 50 تا 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت میکنن بنابراین جماعتی که خیال میکنن شرکت نکردنشون در انتخابات میتونه دستاوردی داشته باشه به نظرمن اشتباه میکنن .شرکت نکردن در انتخابات زمانی میتونه موثر باشه که مثل انتخابات مجلس هفتم با اقبال همه مردم مواجه بشه شرکت نکردن تو اون انتخابات هم مورد توجه جهانیان قرار گرفت هم اینکه لااقل اصلاح طلبان رو متوجه این امر کرد که اگه میخوان همچنان رای مردم رو همراه خودشون داشته باشن باید بیش از پیش عملگرا و شفاف باشن . مواضعی که دکتر معین طی روزهای گذشته اتخاذ کرده حتی فراتر از اون چیزهایی بود که فکر می کردم مطرح بکنه .ممکنه یه عده بگن شعاره ولی من معتقدم یک سری چیزها حتی در حد شعار هم اثرگذاره .مثلا اگر حتی معین رای نیاره به نظر من بخاطر شعارهایی که داده دولت بعد ناگزیر اززنان و اهل سنت در کابینه اش استفاده خواهد کرد .

اینکه اصولگرایان هنوز هم نتونستن به اجماع برسن خیلی جالبه چون همه شون داعیه این رو دارن که قدرت طلب نیستن و هدفشون تنها خدمته که اصرارشون برموندن این قضیه رو نفی می کنه .اگه اوضاع به همین ترتیب پیش بره شانسی برای پیروزی اصولگرایان نمی توان متصور شد . یه مطلب جالب دیگه در مورد اصولگراها نحوه برخوردشون با هاشمیه عده ای از اون چهره ای کاملا منفی ترسیم می کنن عده ای سعی می کنن با بی تفاوت جلوه دادن خودشون تمام پلها رو پشت سر خودشون خراب نکنن و عده ای هم که از عملکرد نامزدهای خودشون نا امید شدن و امکان این رو میدن که معین پیروز بشه آتش توپخانه خودشون رو از هاشمی برگردوندن و به سمت معین نشونه رفتن .

عکسهایی از شون پن در ایران

روزنامه اینترنتی "روز"

پنج دلیل برای رای دادن به نامزدها(نوشته طنز)

عکسهای جشن پس از راه یافتن تیم ملی به جام جهانی

کاریکاتور از نیک آهنگ کوثر

 

-         - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

دوشنبه 23 خرداد 84

مطلب نانوشته

 

ارائه لیست شش نفره کاندیداها چیز عجیب و دور از ذهنی نبود هر چند قبل از اون نیاز جمهوری اسلامی به کسب اعتبار در مجامع بین المللی این شبهه رو بوجود آورده بود که ممکنه امسال شورای نگهبان در رد صلاحیت ها محتاط تر باشه با این وجود ریسک به روی کار اومدن یک دولت اصلاح طلب که منافع نظام رو به منافع مردم ارجح ندونه انقدر بالا بود که حتی اظهار نظرهایی که خبر از نبود ریشه مردمی مشارکتی ها می داد در رد صلاحیتشون تاثیری نداشته باشه به این ترتیب پس از نهضت آزادی عملا و نه رسما شاهد خروج عده ای دیگه ای این بار تحت عنوان مشارکتی ها از حاکمیت هستیم .مشارکتی ها قبلا هم تهدید کرده بودن که در صورت رد صلاحیت شدن کاندیداشون مردم رو دعوت به شرکت نکردن در انتخابات خواهند کرد چرا که انتخابات رو فرمایشی می دونن بگذریم که همین اظهار نظرها هم توسط عده ای به چالش کشیده شد که چطور اگه شما تو انتخابات باشین مشروعه و اگه شما نباشین نامشروع؟ رجال سیاسی هم مشخص شد که شامل خانمها نمیشه اصولا رییس جمهور شدن پتانسیل بالایی رو می طلبه که خداوند در وجود خانمها قرار نداده .به نظر شما چه توجیه دیگه ای میشه برای رد صلاحیت خانمها داشت؟ البته من یه جا تحلیل جالب دیگه ای هم میخوندم نوشته بود وقتی اختیار زن دست شوهرشه گیریم که یه زنی رییس جمهور شد و میخواست بره سفر خارج ولی شوهرش بهش اجازه نداد اونوقت تکلیف ملت چیه؟ یه ویژگی جالب دیگه این دوره از انتخابات حضور پنجاه درصدی نظامیان در اونه چون سه تا از کاندیداها قبلا عضو سپاه پاسداران بودن .این درحالیه که بسیاری از کارشناسان با استناد به نامه امام و اینکه نظامیان رو از حضور در عرصه سیاسی منع کرده بود انتظار داشتن این عزیزان هم رد صلاحیت بشن . تو بعضی کشورهای عربی برای رای گیری سیستم جالبی دارن یه کاندیدا معرفی می کنن و مردم میرن بهش آری میگن هم خیال مردم راحته که الکی وارد جر و بحثهای بی فایده سیاسی نمیشن و هم خیال حکومت که صد در صد از تو صندوق همونی در میاد که باید بیاد .

تایید صلاحیت معین از طریق نامه حکومتی هم در نوع خودش جالب بود چون قبلش مشارکتی ها خیلی ادعا می کردند که زیر بار این نوع حکمها نخواهند رفت .اونها مجبورن هنوز انتخاب نشده صحت ادعاهاشون رو به مردم اثبات کنن و در صورتیکه اثباتش کنن عملا در انتخابات حضور نخواهند داشت .خیلی ها معتقد هستن که مشارکتی ها از اول هم برای شرکت نکردن اومده بودن .قطع به یقین اون اشتیاقی که برای رای دادن به خاتمی در میون مردم وجود داشت الان برای معین وجود نداره ضمن اینکه در این دوره رقبا بیشتر شدن و خیلی هاشون هم قدر هستن .هنوز مشارکتی ها اعلام نکردن که میخوان چیکار کنن ولی با در نظر گرفتن مواردی که عنوان شد و یک سری مسایل دیگه پیش بینی میشه که از شرکت در انتخابات کناره گیری کنن که صد البته به نفعشون هم هست چون اگه در انتخابات شرکت کنن رای نخواهند آورد و هم حاکمیت رو از دست میدن و هم اعتباری رو که فکر میکردن میون مردم دارن. شلوغی کوی دانشگاه پس از رد صلاحیت معین رو نمیشه به پای او نوشت چون دانشجوها به کلیت رد صلاحیت ها اعتراض داشته و دارن .یه اتفاق جالب و حتی خنده دار دیگه رد صلاحیت زواره ای بود که به قول خودش 8 سال خودش عضو شورای نگهبان بوده و ملت رو رد صلاحیت میکرده حالا مگه چیکار کرده که رد شده؟ البته دلیلش رو همه میدونن تو دوره های قبل کسی کاندید نمیشد چند نفر باید وارد کارزار میشدن ولی این بار مهره ها همینجوریش هم زیاد هستن و لزومی نداره بیشتر از این بشن .اعتراض اعلمی در مجلس هم با وجود اینکه مورد سانسور و تحریف برخی رسانه ها قرار گرفت حاوی مطالب تندی بود که به مذاق برخی صاحبان قدرت خوش نیومد . اونهاییکه به قانون انتخابات کشورهای غربی ایراد میگیرن و اونو محدود کننده حضور کاندیداهای خارج حزبی میدونن باید بتونن شرایطی رو در نظر بگیرن که هم حق و ناحق نشه و هم هر کسی نتونه صاحب اون شرایط بشه .

 راستی دیدین لیورپول چیکار کرد؟ من یکی که کفم بریده بود .

این نوشته رو n روز قبل نوشته بودم ولی چون کارتی که داشتم بلاگ اسکای رو فیلتر کرده بود نمی تونستم تو وبلاگ قرارش بدم.اونهاییکه تو شهرستان زندگی می کنن لااقل از این فیلترینگ مسخره سایت ها راحت هستن .جالبه که هیچ معیارعقلانی هم در این مورد  وجود نداره. بابا دیگه حال آدم بهم میخوره از اینهمه آقا بالا سر .خود بلاگ اسکای که داره نظارت میکنه آقایون اینو کافی نمی دونن فیلتر هم میکنن مگه من و امثال من داریم در مورد چی می نویسیم؟ نکنه نوشته هامون برای این جماعت اروتیک به حساب میاد و با خوندنش حالی به حولی میشن؟ امان از دست این جماعت کوته نظر.ولی خودمونیم این محدودیتها آدم رو تحریک میکنه بیشتر بنویسه !!!از این به بعد بیشتر می نویسم تا کور شود هر آنکه نتواند دید.

 

ترجمه انگلیسی قرآن کریم با قابلیت های متنوع

عکس جالب از کنفرانس وحدت اسلامی .

عکس از هاشمی در حال دست دادن با خسرو شکیبایی

سردار میشه نگاهی به بند کیفم بندازی؟

در این نظر سنجی انتخاباتی شرکت کنین نتایجش جالبه