همه مدل همه رقم

شما هم شنیدین که میگن ایرانیها آدمهای نجیبی هستن؟ بعد که می پرسی چرا ؟ میگن آخه همه مدل بلا و مشقتی رو تحمل میکنن و دم نمیزنن .یا یالعجب !!! این نجابته یا حماقت؟

 

خیلی دوست داشتم آخر(End) کامپیوتر و برنامه نویسی و اینها میشدم ولی دیگه فرصتش نیست نباید خودمو گول بزنم بهتره دنبال چیزی برم که بتونم به یه جایی برسونمش

 

دیل کارنگی توی یکی از کتابهاش به این اشاره میکنه که اگه میخواین ازاوقات فراغتتون لذت ببرین یه مقدار از اوقاتتون رو به کارهایی اختصاص بدین که واقعا دوست دارین و حین انجام اون کار به هیچ چیزی فکر نکنین و فقط لذت برین مثلا گیاه بکارین یا تاریخ مطالعه کنین و بعد سعی کنین در این زمینه اطلاعاتتون رو گسترش بدین .خیلی از آدمهای مطرح دنیا بهمین سادگی موفق شدن !!!

 

اگه پدرتون ایرانی بود و مادرتون چینی و خودتون تو کانادا به دنیا اومده بودین ولی تو امریکا زندگی میکردین .خودتون رو متعلق به کجا میدونستین؟ به این میگن بحران هویت یا به جوون ایرانی که دوست نداره بعنوان یک ایرانی شناخته بشه؟

 

مارک توآین میگه بیست سال دیگه کارایی که انجامشون ندادین بیش از کارهایی که انجامشون دادین(و احتمالا اشتباه بوده) تاراحتتون میکنه .پس راه بیفتین کند و کاو کنین خیالپردازی کنین و ترس به خودتون راه ندین.

 

یادمه محمد نوری تو کنسرتش میگفت از اینکه به جای "ایران" گفته بشه "ایرون" اصلا خوشش نمیاد چون "ایران" همیشه ایرانه و مثل نون و پنیر نیست که بخوایم ساده اش کنیم .راستش منم از لفظ "ایرون" خوشم نمیاد و تا اونجا که یادمه ازش استفاده هم نکردم .شاید خودمونی باشه ولی اصلا به دل نمیشینه .تهرون هم همینطور .حالا بعضی چیزها هم هست که رسمیش به دل نمیشینه مثلا اگه بخوام بکنم "ران مرغ" یه جوری میشم حتما باید بگم "رون مرغ" .

 

مشکل زندگی ما این نیست که نمیدونیم چیکار کنیم مشکل اینه که کاری رو که باید انجام بدیم و میدونیم انجام نمیدیم

 

مشاهده تو زندگی لازمه ولی دردی رو دوا نمیکنه هیچ کس با زل زدن به قله اونو فتح نکرده .

 

این عکس انیشتین که زبونش رو بیرون آورده تا حالا خیلی دیدم مخصوصا تو تبلیغات اینترنتی .نمیدونم اون موقع انیشتین چه حسی داشته و به کی داشته زبون درازی میکرده.

 

سئوال:چرا سوراخ دماغ گوریل انقدر بزرگه؟

جواب:چون انگشتهای کلفتی داره

 

ما که بلاخره نفهمیدیم هوایی که این چند روزه تو کشور حکمفرما بود بلا بود یا نعمت ؟ هر کی فهمید زنگ بزنه 118 اطلاع بده .

 

یه چیزی که در میون سایتهای ایرانی جدا جاش خالیه یه سایت علمی درست و حسابیه .در زمینه کامپیوتر سایتهای خوبی داریم ولی یه سایت علمی که تو شاخه های مختلف بحث کنه رو لااقل من نمیشناسم .کاش یکی از ارگانهای دولتی یه ذره پول خرج میکرد یه سایت علمی راه مینداخت مطمئنم خیلی ها میرفتن مطالعه اش میکردن .اگه یه شیر پاک خورده ای پیدا بشه مطالب علمی که تو وبلاگها و سایتهای متفرقه هست رو هم توی یه سایت جمع آوری کنه ملت دعاگوش خواهند بود.

 

نظرتون در مورد القاب چیه؟ آیا خوبه که ما هم تو کشورمون لقب داشته باشیم؟ مثلا تو انگلیس لقب "سر" بودن اعطا میشه و ظاهرا تو آلمان و فرانسه آموزگاراشون لقب "عالیجناب" دارن .البته ما هم مثل اینکه تو دوره قاجار از این القاب داشتیم نمیدونم "چی چی الدوله" و "  چی چی السلطنه" و امثالهم .حالا که خوب دقت میکنم میبینم "حاجی" بودن هم یه مدل لقبه که صد البته قدیمها برای دارنده اش احترام به همراه میاورده .یه عده که شان حاجی شدن رو نداشتن رفتن حاجی شدن و احترام حاجی بودن رو هم از بین بردن .نمونه اش همین آقای حاجی تو فیلم دنیا (البته تو فیلم اشاره میشه که حاجی نیست ولی خب همه حاجی صداش میکن)

خب مثل اینکه فکم دارخ خوب میجنبه .آقا امروز مجلس آب پاکی رو ریخت رو دست جمیع مشمولان و اعلام شد که خدمت به هیچ وجه فروخته نخواهد شد .اینه که دیگه باید به فکر لباس خدمت بود.پیش به سوی دو سال علافی .دو سال از عمر نازنینم (منظور از نازنین خودم هستم اشتباه نشه ) رو باید اینگونه سپری کنم .عیب نداره حالا شاید رفتن خدمت سربازی به نفعم شد (به این میگن سلف گولمالیزیشین !!!)

 

چند وقت پیش یه کار اشتباهی (غلطی) کردم و رفتم تو پرشین تولز لینکهام رو رول کردم حالا یه روز پرشین تولز کار میکنه دو روز کار نمیکنه .حالا من خودم هیچی ولی مسئولیتی که من در قبال دوستانی که باهاشون تبادل لینک کردم چی؟ کی جواب اونا رو میده؟

 

بعضی وقتها یه چیزایی به ذهنم میرسه که در موردشون سرچ فارسی کنم همون لحظه رو کاغذ مینویسم میذارمش روی میز که فردا صبحش که به اینرنت وصل شدم اینکار رو بکنم .لیستم همینجوری رشد کرده ولی هنوز خیلی هاشون رو پیدا نکردم .آخه مسئله اینجاست که وقتی یه چیزی رو پیدا میکنی یکی دو روز هم باید وقت بذاری بشینی بخونی ببینی چی پیدا کردی.

 

روزنامه شرق روزنامه ایه که بخاطر خوب بودن نمیخرمش.بابا هر دفعه که شرق میخرم حداقل دوساعت میشینم میخونمش نمیشه خیلی از قسمتهاش رو نا خونده گذاشت .بابا ناقلا این همه مطلب قشنگ رو از کجا گیر میاری هر روز چاپ میکنی؟

 

در مورد ورزشکارها شنیدین که وقتی سنشون از سی سال میگذره میگن دیگه پیر شدن؟ بابا ایها الناس بجنبین تا چشم به هم بذارین ما هم رسیدیم به سی سالگی .زهی خیال باطل .من رو باش که تازه برای اون موقع نقشه ها دارم. 

نظرات 3 + ارسال نظر
باران چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 12:15 ق.ظ http://baran0000.persianblog.com

دلم برای اینجا تنگ شده بود:) منم باهات موافقم!!!!

شهره چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 07:08 ب.ظ

به به کلی مطلب باز ..جالب بود خوشم اومد ...راستی تبریک برای بلاگ اسکای ..

بانو ایلعذار پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 11:04 ق.ظ http://ilazar.blogsky.com

سلام ادیاباتیک جان.....بهت تسلیت میگم به خاطر سربازیت!!اما این ماجرای پرشین تولزدیگه چیه؟؟ نکنه همه اینها زیر سر جناب عالی بوده؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد