هندوستان

امروز فیلم یاد هندوستان کرده موضوع اینه که چند وقت پیش یه فیلم هندی جدید رو حسب تصادف دیدم و باید بگم این بالیوود هندی ها همیچین بدهم پیشرفت نکرده ولی "خالی وود" ما ایرانیها همونیه که بود حالا خیلی با محتوای فیلمها کار ندارم ولی فیلمسازی ما از جهت فنی برای این دور و زمونه نیست . آره بابا قبلا هم گفتم ما دیگه کم کم داریم تو دنیا تک میشیم قضیه "همه رفتند و تنها مانده ام من " قضیه همین ایران خودمونه دیگه .الان دیگه همه از ما آدم تر شدن .بی خیال .داشتم در مورد هند میگفتم یه چیزی رو که حتما خودتون هم متوجه شدین که میرن از بین شونصد هزار نفر هندی میگردن یه نفر رو که یه بر و رویی داره انتخاب میکنن و هفتاد مدل بزک می کنن بعد اینجوریه که تو دنیا خیال میکنن هندیها خوشگل هستن اون اوایل که چت باز بودم یه دفعه تو چت خوردیم به تور یه دخترعربستانی ، ما هم اون موقع داغ بحث گفتگوی تمدنها بودیم گفتیم دلش رو نشکونیم باهاش چت کنیم (خب وقتی سینمامون خالی وود باشه .ماهم خالی بند از آب در میاییم دیگه) خلاصه سرتونو درد نیارم دختره گفت کجایی هستی ما هم گفتیم ایرانی .گفت نه من دنبال یه پسر هندی میگردم .گفتم ببخشین چرا؟ گفت آخه هندیها خوشگلن (.........) این نقطه های داخل پرانتز دری وریهاییه که من تو دلم نثارش کردم بابا دو تا فیلم مستند ببینین یا تو همون فیلم هندیها به باقی هنرپیشه ها هم یه نیم نگاه داشته باشین تا متوجه بشین خوشگل کیه .یه چیز دیگه هم جالبه هنرپیشه های نقش اولشون رو خیلی خوشگل میکنن که از بقیه متمایز باشن حالا همون هنرپیشه مرد وقتی تویه فیلم دیگه نقش دوم رو میگیره از میمون قابل تفکیک نیست.و اما برسیم سر یه نکته کلیدی:دیدین زنها تو فیلمهای هندی چقدر ضعیف هستن؟ همینجوری میشینن جلوی خانواده شون آبغوره میگیرن که پدر خواهش میکنم داداش التماس میکنم .میگم لابد چنین چیزی تو فرهنگشون واقعا وجود داره که به این راحتی تو فیلمهاشون هم میارن .اگه یه فیلمساز ایرانی چنین جسارتی بکنه به صبح نرسیده جیگرش رو میگیرن به سیخ .تو ایران معمولا فیلمها و حتی سریالها تلویزیونی برعکس اینه .دیگه مهران مدیری که کولاک کرد با اون برنامه های زن ذلیلیش .یه تغییر دیگه ای هم فیلمهاشون کرده من بچه که بودم فیلمهاشون پر از جادو و این حرفها بود آقا ما هم بچه بودیم آی خوشمون میومد آی خوشمون میومد دیگه خلاصه چند روزو شب تو تخیلاتمون خودمون رو میذاشتیم جای جادوگره و از قدرت جادویی استفاده میکردیم یکی نبود بگه خره چرا خودت رو جای شخصیت رمانتیک فیلم نمیذاشتی (اینو گفتم که بدونین بچه بودم تا چه حد چشم و دل پاک بودم!!!) موسیقی فیلمهاشون هم از سنتی بودن در اومده و به قولی سیتارشون رو دادن گیتار خریدن .دیگه از فیل و بچه فیل و میمون و کره خر و اینها هم تو فیلمهاشون خبری نیست .راستی در مورد بدبختی و بی نوایی زنان هندی یه مورد دیگه هم که هست مسئله جهیزیه شونه میدونین که خانواده عروس مجبورن جهیزیه خوبی به داماد بدن و اگه اینکار رو نکنن عروس بدبخت یه عمری توسری خور خواهد بود.اینه که خیلی از دخترایی که نمیتونن جهیزیه خوب تهیه کنن مهاجرت میکنن به اون دنیا .یه چیز دیگه هم هست که حتما خودتون هم میدونین هندیها غذاهاشون رو پر فلفل میکنن احتمالا به خاطر همین هم هست که وول ووله دارن و هی قر میدن ظاهرا دلیل خوردن فلفل اینه که مانع تعریق سریع بدن میشه .حالا اگه دلیل دیگه ای داره بگین ما هم بدونیم.بابا یعنی چی از هر شش نفر تو دنیا یکیش هندی یکیش هم چینی چه خبر بوده .هندیهای قدیم مثل اینکه تنظیم خانواده پاس نکرده بودن خط تولید آدم راه انداخته بودن مثل اینکه .هند در گذشته مهمترین کشور در نظر استمعمارگران بوده این اهمیت تا حدی بوده که کشف امریکا هم مرهون هنده.میدونین که کریم پوست کلفت دنبال یه راه میانبر به هند بوده که سر از امریکا در میاره و به همین خاطر به سرخپوست ها میگفتن هندی چون اول خیال میکردن اینها هم یه مدل هندی هستن .یا احداث کانال سوئز هم به همین خاطر بوده چون قبل از احداث این کانال کشتیهای اروپایی میرفتن آفریقا رو دور میزدن و بعد میرفتن سمت هند و با احداث این کانل چندین و چند ماه تو وقتشون صرفه جویی شد. خیله خب دیگه برای امروز بسه .همین بود پاشین برین خونه هاتون.زود باشین.
 

نظرات 11 + ارسال نظر
گل آذین پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 10:43 ق.ظ

سلام:
من امروز اول شدم٬ الان میرم میخونمش ٬ حتما مثل همیشه جالب خواهد بود.
موفق و شاد باشید.

شهره پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:02 ب.ظ http://shohre.blogsky.com

اول بزار آخر کلامتو تکمیل کنم؛ پاشین برین کسی هم تا هفته بعد حرف نزنه : کلی خندیدم دستتون درد نکنه ....من در هیچ کشوری چیزی ندونم در مورد هندیها خوب می دونم اولندش واقعا اون موقع که حسابی چتر بودم به این نکته رسیدم که از هر ۱۰ نفر آدم یکی هندیه و اینم به همون دلیل که گفتینه (عدم پاس تنظیم خانواده) ثالثاْ اینا آدمهای خیلی فعالی هستن و شما اصلاْ حق نداری خودتو با هاشون مقایسه کنی چون پیشرفتشون تو هر زمینه ای از ما بهتره ...اما من هنوزم از فیلماشون خوشم نمیاد ..یخ چیز جالب اینکه جناب آقای آدیاباتیک خان گل بروتون ولی یکی از دوستان هندی من فکر می کرد ایرانیها(مردا) همشون امامه دارن.چون تو تلویزیونشون تنها امامه دارای ما رو نشون میدن..ولی یه نکته در اینجا هست که علی رقم پیشرفت هایی که داشتن خیلی هاشون از نظر فرهنگی خیلی پایینن...مثلاْ یکی از این کارمندای ما از دبی اومده بود و با یکی دیگه از بچه ها رفتن بازدید از همه نمایندگی های سرتاسر کشور و اون یارو همکار ایرانی ما وقتی برگشت کلی از دست رفته بود ..مثلاْ می گفت رفتیم تو یه رستوران با کلاس نشستیم آقا با دست غذا می خوره....بعدشم خیلی از مرداشون جنسشون خرابه ...و به قول معروف never leave a chance ..ااااا من چقدر حرف زدم ..الان جوجم داره سکسکه می کنههههه(قلب)

مسافر هتل کالیفر نیا پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:16 ب.ظ http://sokote-marg.blogsky.com

بی خیال فیلت یاد هندوستون کرده یعتی چی !!!
بی خیال اگه فیل خواستی به خودم بگو
یه چیزه دیگه دوست خوبم ببین هر وقت بلاگت رو آپدیت می کنی بروی به این صفحه و از آپدیت کردن بلاگت رو خبر بده .. چون دیدم بلاگت رو آپدیت کردی نگفتی . پس یادت نره اینجا همیشه برو که ما از آپدیت کردن بلاگت با خبر بشیم
موقث باشی .پیش ما دیگه نمی یای...

http://blogrolling.com/ping.phtml?msg=short_time&result=Minimum%20time%20between%20pings%20not%20reached.%20Go%20have%20a%20martini%20and%20try%20again%20in%20a%20bit.
این سایت رو add کن

گل آذین پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 01:56 ب.ظ

دوباره سلام:
مطلبتون رو خوندم ٬ منم مثل شهره جون خیلی خندیدم ٬ خیلی بامزه نوشته بودید ٬ امیدوارم همیشه متنهاتون همین جوری باشه نه مثل مطلب ۲ روز پیش !!

گلی جون پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 02:28 ب.ظ http://girl.blogsky.com/

سلام
زیاد فیلم های هندی نبین.
به احساساتت ضربه وارد می شه
موفق باشی.
خیلی قشنگ بود

زهره پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 02:33 ب.ظ http://elfs.blogsky.com

سلام
خوبی تو..........دمت گرم عجب نظری تو وب من دادی بابا حالا این همه متن رو ول کردی اون صفر ها رو گرفتی.........
ولی جدی کلی خندیدم اینم خودش خوبه دیگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟
درمورد این هند هم .................... چی بگم همشو خودت گفتی دیگه.......................................!!!!!!!!!!!!!!!۱

عرفان پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 06:04 ب.ظ

سلام
به کمکت نیاز دارم
من برای نظر خواهیم یک عکس گذاشتم
ولی این کادر ها رنگی است و عکس پیدا نیست
چطور می توانم مثل شما شیشه ای کنم کادر ها رو؟
اگر کمکم کنی ممنون می شم
موفق باشی

هاله جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 12:52 ق.ظ http://chekhabara.blogsky.com

شوهر دوست مامان من هندیه آقا کلی باحالن یه کارای عجیب غریبی میکنه که نگوووووووو

بی مزه جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 02:27 ق.ظ http://bimazzeh.persianblog.com

بابا فیلم هندی...آیزنتروپیکتم!
آخه فیلم هندی هم دیدن داره! فقط به درد این اتوبوسها می خوره که تو راه بذارن
در ضمن مردای ایرانی خیلی بیشتر از اونی که مهران مدیری نسون میده زن ذلیلن!

همشهری کاوه جمعه 22 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 05:11 ق.ظ http://citizenkaveh.blogspot.com

باب ما کلی توی دنیا تکیم ...... هندیها هم کلی تکن . کلی سبک دارن . کلی معروفن . به هر کی بگب فیلم هندی میفهمه یعنی چی (یعنی همه چی و هیچی=ملغمه ای از هر نوع فیلمی) ......

بی مزه شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1382 ساعت 01:40 ق.ظ http://bimazzeh.persianblog.com

باید بگم که اون عکس بی مزه..خودمم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد