یادداشتهای یک تاکسیران

 تا یادم نرفته اول یه وبلاگ بهتون معرفی کنم .این وبلاگ رو من زمانی پیدا کردم که بلاگ اسکای ناکار شده بود .نویسنده وبلاگ خانمیه که به شغل رانندگی مشغوله و اسم وبلاگش هم هست :"من و تاکسیم". اینکه یه زن منتظر هیچ کس نشده و برای خودش یه شغل آبرومندانه دست و پا کرده و اینکه یه مدلایی سنت شکنی هم کرده خیلی جالبه .نثر ساده و روون نویسنده به قشنگ تر شدن وبلاگ کمک کرده .من برای اینکه از این قبیل خانمها حمایت کرده باشم یه لینک بهش میدم (حالا نیست من خودمم چقدر خواننده دارم!!!) .

 یه چیز دیگه که امروز بهش برخوردم نوشته ای بود که تو وبلاگ "یکی بو یکی نبود " خوندم .ماحصل بحث این بود که "آیا دوستی هم تاریخ مصرف داره یا نه؟" این بحث به خودی خود جذاب بود ولیکن خوندنش باعث شد به یه سری مسایل دیگه هم توجه کنم از جمله اینکه اصلا چی میشه که دوستی ها کمرنگ میشن ؟غالبا این اتفاق انقدر آهسته پیش میاد که شاید اصلا متوجهش هم نشیم .برای شروع یه دوستی چه چیزهایی مورد نیازه؟ در اغلب موارد وجود یک سری مشترکات و تفاهم در مورد یه سری مسایل بخصوص موجب دوستی میشه بعضی وقتها شرایط مکانی و زمانی موجب آشنایی شما با کسی میشه شاید بهتر باشه بین آشنایی و دوستی تفاوت قایل بشیم .همونطور که گفتم دوستان با هم مشترکاتی دارن حالا ممکنه با گذشت ایام از لحاظ فکری در هر شخصی تغییراتی رخ بده که بعضی اوقات دامنه این تغییرات مشترکات رو هم در بر میگیره. بعضی وقتها هم با گذشت زمان تضادهایی بروز میکنن که تا اون زمان اصولا مطرح نشده بودن مثلا شما و دوستتون از بچگی با هم دوست بودین بعد به سن بلوغ میرسین و مسایل خاص اون دوره در اینجا هر یک از شا رویکرد خاص خودش رو به زندگی داره که شاید مورد تایید دیگری نباشه یکی دوبار طرفین سعی میکنن این تضادها رو به روی هم نیارن ولی وقتی این احساس بهشون دست میده که از بودن با هم دیگه لذتی نمی برن دیگه دلیلی هم نمی بینن که مثل گذشته با هم دوست باشن لذا به مرزهای "آشنایی" بر میگردن و هر دو همونجا مستقر میشن. موضوع میتونه بصورت تضاد هم مطرح نشه .شبنم دختریه که خیلی به مد روز و آرایش و لباس و این چیزا علاقه داره تو محیط دانشگاه با شیدا آشنا میشه که اونم کشته مرده این بحث هاست وقتی با هم آشنا میشن حس میکنن گم شده خودشونو پیدا کردن حالا دیگه این دو تا رو نمیشه هیچ جوری از هم جدا کرد یه کم که میگذره و از اخلاق هم با خبر میشن مشترکات بیشتری پیدا میکنن که موجب میشه دوستی شون عمق بیشتری پیدا کنه .چه خوب خانواده هاشون هم همسطح هستن دیگه از این بهتر نمیشه .چند سال میگذره شیدا درس رو ادامه نداده و مشغول کاره شبنم درسش رو ادامه داده و دوستان دیگه ای پیدا کرده ضمن اینکه ازدواج هم کرده چند وقت پیش یه سری اتفاقاتی براش افتاده که دیدش رو نسبت به زندگی عوض کرده راستش رو بخواین دیگه اون بحثهایی که قبلا با شیدا میکردن براش بچه گونه به نظر میرسه البته هنوز هم از اونا به عنوان یه خاطره خوش یاد میکنه ولی تمایلی نداره که زندگی الانش رو هم صرف همون بحثها بکنه .شیدا ولی نه تو محیط کاری هم چند تا دوست هم فکر خودش پیدا کرده و به این فکر میکنه که اونا رو هم با شبنم آشنا کنه ...از اونا به عنوان یه خاطره خوش یاد میکنه ولی تمایلی نداره که زندگی الانش رو هم صرف همون بحثها بکنه .شیدا ولی نه تو محیط کاری هم چند تا دوست هم فکر خودش پیدا کرده و به این فکر میکنه که اونا رو هم با شبنم آشنا کنه ...

 

 

لینکهای امروز

یه کلیپ فلش آرامش بخش!!!

با مونا لیزا بازی کنین

کلیپ فلش:عسل بانو با صدای سیاوش قمیشی

عکسهای مدونا از کودکی تا حال

آلبوم عکسهای "زیبا بروفه"

برین تو کار مدیتیشن

هری پاتر به فارسی

کاریکاتورهای شبکه الجزیره

عکسهای کنسرت گروه آریان در هامبورگ

سایت دکتر علی شریعتی

استعفای نمایندگان و بحران درکشور

مخالفت شورای نگهبان با کاهش خدمت سربازی

صدای مجله فرانت پیج هم در اومد:برده داری جنسی در ایران

اولین پاتیناژ بعد از 25 سال

برنامه "مقابله با آزار جنسی کودکان" در فرانکفورت

زنهای ایرانی رو تو عراق میدزدن

وزیر بهداشت بخاطر اعتقاداتش نمیتونه به روسپیها آموزش بده

حجابی بر مشکلات زنان

سایه های ترس

کلاه (داستان)

یک زن ایرانی در رشته علوم پرفسور شد

همه چیز در مورد مسابقات کشتی کج(انگلیسی)

نظرات 9 + ارسال نظر
گل آذین چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 09:26 ق.ظ

سلام:
امیدوارم دوستی هایی که برای هر دو طرف مفیده ٬ هیچ وقت تاریخ مصرفش نگذره.
این توضیحات مربوط به لینک ها هم که مثل همیشه خیلی جالبن.
موفق باشید.

شهره چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 01:11 ب.ظ http://shohre.blogsky.com

خوب آدما دائم در حال تغییر تحولن ولی معمولاْ دوست خیلی رو آدما تاثیر می گذاره باید مراقب باشیم که خیلی جو نگیرتمون من دوران دانشجویی خیلی دوستها داشتم که به علت تغییرات شدیدی که کردن کنارشون گذاشتم ...مثلاْ یکی ۵-۶ تا دوست پسر عوض کرد و یکی که بچه یک رو حانی بود و ۵ شنبه جمعه ها برامون مراسم نزدیکی به خدا رو اجرا می کرد دیگه اون آخرا یه همه فن حریف شده بود(کرد بود و سنی )

زهره چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 06:23 ب.ظ http://elfs.blogsky.com/

سلام
خوبی؟
واقعا از این فلش آرامش بخشت ممنون من که چنان جیغی کشیدم که خودم کر شدم بابا یه ندای چیزی ......خلاصه که خیلی با حال بود
بای

کی تاش پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 08:11 ب.ظ http://keytash.blogsky.com

سلام دوست عزیز ! .. خوشحالم که توسط تو با وبلاگهای جدیدی آشنا شدم ... به مسئله ی جالبی اشاره کردی شاید چون مشکل خودمم همینه برام جالب بود .. اما منم دنبال اینم که چرا باید توی دوستی دلزدگی بوجود بیاد .. خصوصا تو دوستی های اونوری !! ( منظورم توی دوستی با جنس مخالفه ) .... البته خودم فکر میکنم عدم شناخت باعثش میشه .. اما توی یه مورد فرضم با خطا مواجه شده !! .. موفق باشی

زهره پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 08:13 ب.ظ http://elfs.blogsky.com

سلام
خوبی؟
مرسی از لطفت خیلی سریع عمل کردی بازم یه دنیا ممنون
وای چه این لینکات خفنه من که کلی با وبلاگت سر گرم میشم یعنی دیگه وقت نمی کنم برم سایت های دیگه.
بای

زهره جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 07:15 ق.ظ http://zohre.blogsky.com

سلام.احوال شما خوبید شما؟
مرسی از لطفتون و نظرتون.و اما هنوز متنو کامل نخوندم.می رم که بخونمش.
امیدوارم که بتونیم بازم شما رو در وبلاگ خودمون مهمون داشته باشیم.
موفق باشید.
یا حق.

کی تاش جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 12:45 ب.ظ http://keytash.blogsky.com

بازم سلام و یه دنیا تشکر .. ممنون از راهنماییهات همه جوره !

انیتا جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 08:11 ب.ظ

چقد لینک بابا....!!! راستی این مدت که بلاگ اسکای کار نمی کرد من با ادرسای دیگه دنبالت می گشتم... باورم نمی شه که تو این مدت هیچی ننوشته باشی... حالا واقعن تو این مدت جایی نمی نوشتی؟؟؟ !!! نگو نه که باورم نمی شه!!!

آیدین جمعه 17 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 11:55 ب.ظ http://www.koja.persianblog.com

سلام.بابا با معرفت!دیگه به وبلاگ ما سر نزدی.درسته ما هم مثل شما دانشجوییم و یک ماه بی خیال وبلاگمون شدیم ولی همکارای عزیزو فراموش نکردیم!اصلا یادت مونده من کیم یا نه؟به هر حال یاد آخرین باری که تبادل نظریات داشتیم هستم(به قول شما گالری!)عزت زیاد.آیدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد