یه ماه در به دری

 شکر خدا که بلاگ اسکای هم بلاخره راه افتاد .این بلاگ اسکای کلا نذر داره که هر چند ماه یه بار یه قاط اساسی بزنه و یه سری رو از خودش برونه چقدر آدم پاشده بود از وبلاگهای دیگه اومده بود اینجا . یاد قدیمها افتادم که گروپ گروپ مردم از اروپا مهاجرت میکردن برن امریکا .برای زندگی کردن تو غرب وحشی باید کابوی بود .پس من کابوی هستم؟ نه اگه بخوایم اونجوری حساب کنیم من یا سرخپوست هستم یا خود کریم پوست کلفت (کریستف کولمب) .تو این مدت که بلاگ اسکای نبود ما رفتیم با بلاگ درایو هم وصلت کردیم و حاصل این وصلت این بچه میمونیه که می بینین .از یازدهم دی تا حالا کلی اتفاق افتاده .حتما اطلاع دارین که بخشی از فشارهای وارده بر شورای نگهبان (آقا ما مردیم تا فهمیدیم انگلیسیش میشه Guardian council) به ثمر نشست و باعث شد یه سری از رد صلاحیت ها بازنگری بشه. اگر یه عده با هر معیاری صلاحیت دارن که از همون اول باید صلاحیتشون تایید بشه و اگر ندارن چرا در بازنگری صلاحیتشون تایید میشه؟ آیا حقشون بوده که تایید بشن؟ در اینصورت این نتیجه گیری دور از ذهن نیست که تو مملکت ما همیشه باید حق خود رو به زور و با اعتراض گرفت. عملکرد صدا و سیما هم که در مورد مسایل سیاسی همیشه شفافه انقدر شفاف که اصولا دیده نمیشه . اگه مورد مشابهی توامریکا رخ میداد روزی شونصد بار پخش میکردن .به هر حال اونطور که صدا و سیما بررسی کرده تمام مردم ایران برای رسیدن موعد انتخابات دارن روز شماری میکنن و برای اینکه کار این خیل عظیم از ملت رو آسون کرده باشه گوشه تصویر همه شبکه هاش شمارش معکوس گذاشته .بدون مشارکت مردم هیچ کاری انجام نمیشه ولی به نظرم اگه یه نفر با عقل و استدلال خودش به این نتیجه برسه که نباید در انتخابات شرکت کنه این هم خودش نوعی مشارکته و به هر حال باید به عقاید همه احترام گذاشت.

خبر دیگه سخنان آیت الله سیستانی و در تنگنا قرار دادن امریکا برای برگزاری انتخابات در عراق بود که تو روزهای گذشته بازتاب زیادی تو مطبوعات جهان داشته .نکته ای که جالب و حایز اهمیته مقایسه ایه که بسیاری از مطبوعات تراز اول جهان از آیت الله سیستانی و آیت الله خمینی داشتن و در واقع به بررسی تشکیل نظامی مشابه اونچه در ایران برقراره پرداختن .بعضی ها با اشاره به این نکته که شیعیان عراق اکثریت مطلق اون کشور نیستن روی کار اومدن چنین نظامی رو عملا غیر ممکن دونستن عده ای هم به این اشاره کردن که در شرایط فعلی مردم عراق لیدری بهتر از آیت الله سیستانی نمی تونن پیدا کنن و مواضعی که اتخاذ شده باعت محبوبیت بیشتر سیستانی در میان مردم عراق شده .ضمن اینکه تشکیل یه دولت شیعی در صورت برگزاری یک انتخابات آزاد (بدون رد صلاحیت نظیر اونچه در بعضی کشورها اتفاق میفته ) دور از ذهن نیست .با توجه به اینکه "بن لادن " در میان شیعیان از محبوبیت برخوردار نبوده و عملا پایگاهی هم نتونسته داشته باشه امریکا از این جهت هم بدش نمیاد دولت عراق شیعی باشه ولیکن ترس امریا از تکرارماجرای ایران در عراقه . دید ژورنالیستی به این قضیه تا حدی بالا گرفته که گفته میشه اولتیماتوم سیستانی و قضایای بوجود اومده حتی میتونه در تعیین رییس جمهور بعدی امریکا هم نقش داشته باشه شاید همین مطلبه که موجب شده بوش سرکش مواضع احترام آمیزی در برخورد با این قضیه اتخاذ کنه .به هر حال آینده سیاسی عراق هر چه که باشه بهترین فرصت رو برای ایران فراهم میاره که با توجه به برتریهایی که داره بازار این کشور رو تصاحب کنه چیزی که پس از فروپاشی شوروی هم میتونست در کشورهای آسیای میانه محقق بشه ولی با بی فکری یه عده این فرصت از دست رفت .

خبر بعدی آزاد شدن تعداد زیادی از اسرای لبنانی طی مذاکراتی بود که حزب الله با مقامات اسراییلی داشت .این قضیه هم در نوع خودش خیلی جالبه .اینکه چرا اسراییل بعد از این همه مدت حاضر شده به چنین کاری تن در بده ؟ واینکه حزب الله در طی این مذاکرات از چه برتریهایی برخوردار بوده که چنین امتیازاتی گرفته ؟

 

من تمام عکسام رو روی "فری هاست" ذخیره کرده بودم که اونم ظاهرا قرار دادش تا پایان سال میلادی گذشته بوده  اینه که امروز عکسام رو روی angelfire آپلود کردم اگر شما هم مشکل مشابهی دارین میتونین یه لیست از سایتهایی رو که فضای رایگان در اخیتارتون میذارن اینجا ببینین.

اگر قصد دارین تو امتحان IELTS  یا TOEFL شرکت کنین این سایت فارسی میتونه کمکتون کنه

اگر به من لینک دادین و هنوز اسمتون تو لینکای من نیست بگین و اگر آدرستون رو تغییر دادین هم اطلاع بدین تا تصحیح بشه .

 

نظرات 12 + ارسال نظر
قلی جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 10:04 ق.ظ http://ghapan.persianblog.com

مبارک باشه پس گرفتن خونه ت

علی جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 10:06 ق.ظ http://yazdi.persianblog.com

موفق باشی معلومه خیلی وقته ننوشتی

[ بدون نام ] جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام ..خوشحالم برگشتی.. جات خالی بود .

Mohammad جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 12:46 ب.ظ http://oddamongbrains.blogsky.com

سلام
من تصمیم گرفتم وبلاگم را ببرم یک جایه دیگه.
این blogdrive.com ظاهرا اصلا توش نمیشه فارسی نوشت. شما سرویسی سراغ ندارین که بشه از هردو R2L,L2R allignment استفاده کرد؟

دختر اردیبهشتی جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 05:15 ب.ظ http://14202.persianblog.com

سلام سلام انقد خوشحال شدم بلاگسکای درست شده به همه سر زدم........

دختر اردیبهشتی جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 05:18 ب.ظ

راستی این وبلاگ دوست شما دیابت چرا اینجوری شده خیلی وقتم هست که اینجوریه چرا درستش نمیکنه؟

شهره جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 08:37 ب.ظ

خوش اومدین ..من فعلاْ مرددم ..........

[ بدون نام ] جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 10:38 ب.ظ

sorry that i don't have time to read it, but was it a month only?? i feel it was sth like 3 months at least....oh my gosh!!! anita (ainp)...:)

پرژک شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 08:36 ق.ظ http://parjak.blogsky.com

باز شدن بلاگ اسکای مبارک:)

گل آذین شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام:
خیلی خوبه که در آن واحد در دو وبلاگ مینویسد ٬ با دو زبان مختلف !!!
هنوز خوب نتونستم بخونم مطلبتون رو الان میرم با دقت میخونم.
موفق باشید.

بهروز وثوق شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 11:39 ق.ظ http://vosogh.blogsky.com

سلام من هم تبریک می گم

لطیفه شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 03:34 ب.ظ http://latifeh.blogsky.com

سلام
کل مطالب امروزتو خوندم
فکر نکنم عراق حکومتش شیعی بشه
انتخابات هم که دلیلی برا شرکت توش نمیبینم
فری هاست منو هم آواره کرده
راستی یه فکری به حال وبلاگ شهره بکن چون همه عکساش رو فری هاست بوده
خلاصه فعلا خوبه که درست شده تا ببینیم بعدا چی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد