چطوری خوشگله؟

دختر جوان قصد داره پژوپرشیای مشکی خودش رو جایی پارک کنه که یه اکیپ از جوونهای بیکار و علاف ایستادن .شاید او هم متوجه این حضور نامیمون!!! شده چون همونجا ماشین رو خاموش میکنه.پسرا دسته جمعی با هم :هوووووووووو خاموش کرد (صدای خنده ومسخره بازی پسرها) .دختر سعی میکنه به خودش مسلط باشه و توجهی به کارهای پسرا نداشته باشه .ماشین رو روشن میکنه آهسته جلو میره و سعی میکنه آهسته پارک دوبل کنه سرعت عملش کمه شاید بخاطر اینکه هول شده یه اتوبوس از پشت میرسه حالا دیگه شرایط بدتر شده .پسرا همگی باهم : بروووووو نمیتونی(خنده و مسخره بازی) دختر دیگه حسابی هول شده هنوزم سعی میکنه دستپاچگیش رو نشون نده آروم راه میفته بره ولی اون دور و اطراف دیگه به این آسونی جای پارک پیدا نخواهد کرد.

این قضیه ای بود که امرز صبح نظاره گرش بودم چیز عجیبی نیست همه مون داریم هر روز انواع متلکهایی که باردیگران میشه رومیشنویم .در این مورد تو این چند ساله مطلب زیاد خوندم .یادمه آخرین اظهار نظری که خوندم این بود که شخصی که متلک میندازه در مقابل فردی که متلک رو میشنوه احساس ضعف میکنه و همین ضعفه که اونو به سمت اینکار سوق میده .شاید این قضیه با داستان ما همخونی داشته باشه ولی فکر میکنم زیاد درست نباشه چون مطمئنم اگه دختره سوار فولکس یا ژیان بود چند برابر این متلک میشنید و ماشینش هم دستمایه خنده های پسرا میشد.موضوع از این قراره که چند تا جوون دور هم جمع میشن و توی اون لحظه خاص غیر از حرف زدن با هم کار دیگه ای هم ندارن طبیعتا علاقه دارن که تو این لحظات هم خوش باشن و بخندن اینه که تا میتونن برای هم جک تعریف میکنن و بعضی وقتها به همدیگه هم تیکه میندازن تا بخندن بعد یه دختری میخواد رد شه حالا بینشون رقابته که کی بهترین تیکه رو میندازه نگاهها خیلی سریع رو دختر متمرکز میشه همه دنبال نقطه ضعف یا چیز عجیب تو ساختار دختر میگردن .چاقی ،لاغری،نوع لباس، نوع آرایش،ترکیب صورت و بدن،طریقه راه رفتن و ....همه میتونه دستمایه یه سری واژه خنده دار بشه : دبه –بشکه(در مورد افراد چاق)-خیزرون –بابالنگ دراز-حضرت یوسف (در مورد افراد زشت) اردک (در مورد قدمهای ناموزون ) و از این دست کلمات .این در مواردیه که ضعف پیدا بشه اگه نشه از واژگان دیگری استفاده می کنن. نمیشه گفت متلک گفتن بواسطه کمبود تفریحه چون جوونهایی که اینکار رو میکنن لااقل چندین برابر امثال من تفریح دارن .جالبیش اینجاست که از تمدن غربی نوع پوشش و آرایش مو رو هم با خودشون دارن .آیا تو غرب هم به این شکل به دیگران متلک گفته میشه؟ ظاهرا نه .آیا این مرض درمون هم داره؟ بازم ظاهرا نه!!! درد این مرض تزریق یه ذره شخصیت به وجود گرامی این آقا پسرهاست چون قطعا کسی که شخصیت داشته باشه خودش رو با متلک گویی به دیگران کوچیک نمیکنه به همین خاطره که میبینیم یه عده بعد از ازدواج دست از این مسخره بازیها بر میدارن .یه دلیل دیگه برای تیکه انداختن، پیداکردن دخترا و زنهاییکه یه چیزیشون میشه!!! بهشون تیکه میندازن تا به قول خودشون ببینن راه میدن یا نه (یه اسم دیگه اش فاز دادنه) لابد خودتون هم دیدین که یه عده بیکار دنبال یه عده بیکارتر از خودشون میفتن از این وریها گفتن و از اونوری ها شنفتن و ریسه رفتن بعد میبینن نه بابا طرف خوشش اومد دیگه ول نمیکنن چپ و راست بالا و پایین از تمام جبهه ها تیکه ها رو مثل نقل و نبات میریزن رو سر حریف ، به به معلوم شد طرف اینکارست حالا دیگه به قول خودشون میرن تو کارش!!!

با این توضیحی که دادم یه بخشی از این قضیه بر میگرده به خانمها و اینکه اونها هم شخصیت خودشون رو حفظ کنن که خودتون هم میدونین یه عده همیشه یه چیزیشون میشه لذا توقع بیخودیه که بخوایم همه آسه برن و آسه بیان .در این مورد یکی از راه کارها میتونه ایجاد شرایطی باشه که این قبیل افراد از هر دوجنس بتونن همدیگه رو در جایی غیر و از خیابان و به طریقی غیر از متلک پرونی پیدا کنن .

مگه متلک پرونی چه اشکالی داره؟شاید در نگاه نخست آدم فکر کنه چیزی نمیشه و حالا یه عده هم میخندن و خوش میگذره ولی این قضیه هم تبعات خودش رو داره .خیلی از جوونهایی که بهوشون اصطلاحا میگن خانم باز کارشون رو از سر خیابونها و با همین متلک گفتن ها شروع کردن همونطور که گفتم کسی که به دیگری متلک میگه در حقیقت داره این رو بیان میکنه که خیلی پایبند عرف اجتماعی نیست . در این مورد هم بحث تو همین وبلاگها خیلی شده و بعضیها معتقدن این عرف و این حصارها باید شکسته بشه (البته اینجور افراد خیلی هم ادعاشون میشه ) حالا نمیخواد خیلی هم بدبین باشیم یه بخش از اشکالات متلک بر میگرده به شنونده اون ،بعضی وقتها مثل این میمونه که خوشی رو از شنونده بگیریم و به گوینده و دوستاش هدیه کنیم .دخترا بخصوص در سنین پایین به متلک حساس هستن و این قضیه بخصوص برای کسانیکه به هرشکل ایرادی دارن واقعا آزاردهنده ست چند تا از این مجله های درپیت خانوادگی خودمون رو بخونین و یه نظر به قسمت مشاوره با روانشناسش بندازین خیلی پیش اومده که یه دختر بدچهره ویا دارای معلولیتهای جسمی و حرکتی ناه بنویسه و بگه که این قضیه دیگه حسابی داره آزارش میده و اونو حتی به یه سری افکار نامعقول مثل خودکشی و اینها هم سوق داده البته آدم انقدر نباید ضعیف باشه که دیگران بتونن به همین راحتی "کن فیکونش" بکنن ولی به هرحال قبول دارین که از این جهت هم متلک انداختن جالب نیست .موارد دیگه ای هم هست که خودتون میدونین و از حوصله این نوشته خارجه .آره جیگر!!!

نظرات 10 + ارسال نظر
قلی دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:05 ب.ظ http://ghapan.persianblog.com

این از آثار فقر فرهنگیه....حرفاتو قبول دارم

خورشید دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 02:24 ب.ظ http://rahekamalun.blogsky.com

سلام
موضوع جالبی رو مطرح کردی، به نظر من این بر میگرده به خود دخترها که باید طوری رفتار کنن که طرف جرات نکنه بهش متلک بندازه... البته خیلی از پسرها (گروه پسرها) هستند که ماشاءالله انقدر بی شخصیت و بی فرهنگ هستن که نگاه نمیکنن طرف اهلش هست یا نه و کار خودشون رو میکنن...

شاد و موفق باشی

آیدین دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 03:31 ب.ظ http://www.koja.persianblog.com

سلام.منو که یادت نرفته.مثل همیشه عادل و نکته سنجی.امیدوارم موفق باشی و ما رو فراموش نکنی!راستی تا حالا این علاف الدوله ها به تور خودتم خوردن.امیدوارم هیچوقت پیش نیاد.من از این کارا منزجرم.خداحافظ

امیر دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 06:50 ب.ظ http://sokootpress.persianblog.com

سلام مطلب قشنگی بود. منتظر نظرهای قشنگت تو وبلاگ نشریه دانشگاه علم و صنعت هستیم.

محسن دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 08:59 ب.ظ http://www.andishehno.com

حق با تو هست. رنگ لینکها یه کمی نزدیک به رنگ نوشته هاست. ولی بازم میشه تشخیص داد. قالب دیگه ای در راه نیست. بعدش هوا سرده ما پنجرمون رو میبندیم شاید از خونه همسایه بوش میاد :)) ضمناْ ممنون از نظراتت. لینکت هم اضافه کردم.

گل آذین دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 09:30 ب.ظ

سلام:
به نظر من کسی که متلک می اندازه ( حالا چه پسر و چه دختر ) بیشتر میخواد ببینه عکس العمل طرف مقابلش چیه و آیا خوشش میاد یا نه. ( خیلی وقتها براشون هم فرق نمیکنه که طرف چه جور آدمیه و آیا سنگین و متینه یا نه ) که به نظر من بهترین کار در این حالتها بی محلی کامل است ٬ انگار که اصلا آدم چیزی نشنیده.یعنی من خودم این کار رو میکنم و به نظرم بهترین کاره.
موفق باشید.


سحر دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1382 ساعت 10:38 ب.ظ http://saharbahari.persianblog.com

سلام ... اولین بار است که میام وب جالبی ست .... نمی دونم چی بگم چون بحث گسترده ای را می طلبد ... متلک پرانی در همه جا شایع است .... دنیای بعضی ها با همین برنامه ها می گذرد ... موفق و شاد باشید ...

شهره سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1382 ساعت 01:10 ق.ظ

آقا آدیابتیک عزیز شما فکر می کنید همه باید مثل خودتون خوب و پاک باشن ..خوب اینجورافراد نباشن که اقشار جامعه کامل نمی شن که…بهر حال همیشه وجود داشتن دارن و خواهند داشت و چاره ای جز تحملشون نیست چون اصولاَ اصلاح پذیرم نیستند……….میگم شما هم واردین ها ..هه هه هه

baran چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 07:33 ق.ظ http://baran0000.persianblog.com

engaar hichvaght nemitoonim in aadat ro tark konim...matalak goftan

علی چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1382 ساعت 01:01 ب.ظ http://schlager.persianblog.com

من از مخالفان سر سخت متلک گویان هستم//2A FOR BAM/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد