Satan in Love

یه نوشته قشنگ تو وبلاگ صادق دیدم .شما هم بخونین:
اندیشه بنیادی مسلمانان درباره شیطان این است که شیطان بزرگترین عاشق خداوند است.به روشهای گوناگون می توان درباره شیطان فکر کرد؛ اما این فکر مبتنی بر این پرسش است که چرا شیطان به جهنم افکنده شد؟ داستان معیار آن است که وقتی خداوند فرشتگان را آفرید ؛ به آنها گفت که به هیچ کس جز خود او تعظیم نکنند. سپس انسان را آفرید که از نظر او موجودی برتر از فرشتگان بود؛ و از فرشتگان خواست که به او خدمت کنند. شیطان حاضر نشد به انسان تعظیم کند.
آن طور که من از تعالیم دوران کودکی خود به یاد می آورم؛ مسیحیت این ماجرا را خودپرستی شیطان تفسیر کرده اند. او به انسان تعظیم نمیکند. اما در روایت ایرانی این داستان او نمی تواند به انسان تعظیم کند چون خداوند راعاشقانه دوست دارد- اوفقط می تواند به خداوند تعظیم کند. خداوند علایم خود را تغییر داده است ؛ ملتفت میشوید؟ اما شیطان چنان خود را به مجموعه علایم نخستین متعهد کرده بود که نتوانست آن را نقض کند؛ در ذهن خود - نمیدانم شیطان قلب دارد یا نه- نمی توانست در مقابل کسی جز خداوند که عاشقش بود تعظیم کند و سپس خداوند می گوید«گم شو»
تا آنجا که جهنم توصیف شده است ؛ بدترین دردهای جهنم ؛ غیاب معشوق ؛ یعنی خداوند است.و اما شیطان چگونه این وضعیت را در جهنم تاب می آورد؟ با خاطره بازتاب صدای خداوند ؛ هنگامی که می گوید ؛ «برو به جهنم » این نشانه بزرگ عشق است.
                                                                           قدرت اسطوره - جوزف کمبل
راستی بلاگ اسکای بلاخره اولین تبلیغش رو گرفت.حتما دیدین که این تبلیغ رو گذاشته تو صفحه اولش:

نوش جونش باشه پولی که در میاره
نظرات 5 + ارسال نظر
خورشید خانم دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 02:50 ب.ظ http://rahekamalun.blogsky.com

سلام......
خیلی جالب بود.... اینجوریشو نشنیده بودم

شاد باشی

زهرا دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 04:44 ب.ظ http://zahra-hb.com

این تبلیغاتت منو کشته :)

سحر دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 10:56 ب.ظ http://ghoroob.blogsky.com

به نظر من توی فرهنگ ایران البته ایران باستان همه چیز به زیبا ترین شکل و دوستداشتنی ترین شکل بیان شده همین باعث موقیت مردم اون زمان بوده

انیتا سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 04:30 ق.ظ

سلام...
اگه یه نگاه کوچیک به وبلاگی که داشتم و دیگه ندارمش می انداختی می دیدی که رفتم... و دیگه نمی نویسم... و تقریبن دیگه وبلاگ نمی خونم... دادمش به یه دوست ...
تو هم موفق باشی و شاد :)

گل آذین سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1382 ساعت 07:45 ق.ظ

سلام:
من هم تا حالا اصلا به این دید به این موضوع نگاه نکرده بودم .
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد