ایران و انرژی هسته ای

 

اصلا تمایلی به نوشتن مسایلی سیاسی تو وبلاگم ندارم ولی مسئله الحاق ایران به پروتکل الحاقی انرژی هسته ای بحثیه که نمیشه ازش به همین سادگی گذشت .استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای که حق هر کشوریه ولیکن من مطمئن هستم هر ایرانی حتی مخالفان درجه یک رژیم کنونی ، هم بدشون نمیاد ایران صاحب سلاح اتمی بشه .سلاح اتمی مثل گلوله توپ یا موشک نیست که به همین راحتی تو جنگ ازش استفاده کنن ولی داشتنش باعث میشه کشور دارنده اون بتونه بهتر در مقابل فشارهای خارجی مقاومت کنه و به قولی حرفهاش رو از موضع قدرت بیان کنه .به هر حال با توجه به اینکه دلیلی مبنی بر وجود فن آوری سلاحهای اتمی در ایران کشف نشده فشارهای وارده بر ایران نگران کننده ست.همه مون بخاطر داریم که با عراق به بهونه داشتن سلاحهای کشتارجمعی که هرگز پیدا نشد چه ها کردن .پیوستن ایران به پروتکل الحاقی این اجازه رو به سازمان انرژی هسته ای میده که بازرسان بیشتری رو روانه ایران کنه و قضیه ای که تو عراق اتفاق افتاد اینجا هم تکرار میشه یعنی جاسوسهای کشورهای مختلف در لباس بازرسهای آژانس وارد ایران میشن و جاسوسی میکنن.از طرفی عدم پذیرش این قطعنامه هم کار ساده ای نیست از همین حالا کشورهای مختلف دارن برای ایران خط و نشون میکشن و اتحادیه اروپا هم تهدید کرده که سرباز زدن از قبول پرتکل برای ایران تبعات اقتصادی بدی رو به دنبال خودش خواهد آورد.به عنوان یک ایرانی فارغ از نوع حکومت حاکمه داشتن هر نوع فن آوری هسته ای رو حق مسلم کشورم میدونم وامیدوارم ایران بتونه از این چالشی که پیش رو داره موفق بیرون بیاد.

نظرات 4 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:46 ب.ظ http://reezza.blogsky.com

سلام دوست عزیز من دز وبلاگم یک قراری برایه وبلاگ داران گذاشتم تو هم بیا در این امر مرا یاری کن

گل آذین چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام:
بله این مساله ای است که خیلی مهم و بحث برانگیزه.
امیدواریم که هر چیزی که به خیر و صلاح مملکتمون است پیش بیاد.
موفق باشید.

انیتا جمعه 11 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 02:45 ق.ظ http://paradox.blogsky.com

آقا جون... این موضوع خیلی پیچیده تر از این حرفاست و البته از یه جنبه هم خیلی ساده است!!! یعنی حالا نوبت ماست دیگه!!!!.... انرژی هسته ای بهانه است خودشون هم اینو می دونن. موضوع سلاحهای کشتار جمعی عراق هم از ابتدا بهانه بود و اینو خودشون هم می دونستن!!!!! خط و نشونا هم همه به یه هدفه و بس!!! کسی هم قرار نیست جاسوس بفرسته ایران... فقط قراره اوضاع رو یه جورایی تغییر بدن!!! حالا چه جوری؟؟ اینو هنوز به توافق نرسیدن کامل... کمی هم صبر کردن ببینن واکنش دنیا نسبت به عراق چه جوری پیش می ره!!!!
پشت پرده و در های بسته همیشه اخبار دیگری جاری است عزیز!!!!
خوب و خوش باشی همیشه.
اوه راستی، بهم می گی چه جوری یه آهنگ آپلود کنم تو وبلاگم که هر کی دوست داشت روش کلیک کنه و روشن بشه؟!؟ اصولن ام پی تری نمی شه، نه؟!؟
مرسی...

امیرناصری جمعه 11 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 04:10 ب.ظ http://lara.blogsky.com

منم امیدوارم. پیروز باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد