امکانات

امروز زده به سرم یه ذره در مورد امکانات بنویسم .خیلی وقتها ما ناکامیهامونو میندازیم گردن نبود امکانات و اینجوری خودمونو تبرئه میکنیم فکر نمیکنم لازم هم باشه مثال بزنم همه مون اینکار رو کردیم ولی اگه زندگی آدمهای موفق رو بررسی کنیم می بینیم غالبا امکانات بخصوصی نداشتن و مثل خود ما بودن .اصلا موفقیت چیه؟ خب بابا جون اگه یکی سرمایه دار باشه و مثلا کارخونه ایکس رو داشته باشه پس فردا پسرش راهشو ادامه بده که هیچ کس نمیگه این بابا موفق بود هیچوقت هم اسم این قبیل آدمها به عنوان آدم موفق تو تاریخ آورده نشده .آدم موفق مثل این مدیر کارخونه های ژاپن هستن که کار رو از هیچی شروع کردن .آدم موفق ادیسونه که از صفر شروع کرد و به همه چی رسید .اگه شما تو انگلستان و یا امریکا به دنیا اومده باشین و رشد کرده باشین و زبان انگلیسی تون فول باشه هیچ کس نمیگه بارک الله چطوری تونستی انگلیسی یاد بگیری .برعکس اگه بلد نباشین جای تعجبه  .اگه آدم بدونه میخواد چیکار کنه امکانات رو خودش فراهم میکنه البته دونستن تنها که نه .معمولا مشکل اصلی ما نبود انگیزه ست.پس دفعه بعد اگه کسی در مود ناکامیهاتون پرسید شاید درست تر باشه که بگین انگیزه نداشتم.

نظرات 3 + ارسال نظر
صادق شنبه 5 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 11:52 ق.ظ http://sadeghkhan.blogsky.com/

با نظرت موافقم . بالاخره برای حرکت و پیشرفت ناگزیرم بجای حسرت و اما و اگر گفتن از امکانات موجودمان استفاده کنیم.

گل آذین شنبه 5 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام:
من هم با نظرتون موافقم.
به نظر من یه عامل مهم دیگه پشتکار است. چون اون هایی که از هیچی به همه چی میرسن٬ احتمالا هم صبر و تحمل شون زیاد بوده هم کلی پشتکار داشته اند ( در کنار یه انگیزه قوی... )
موفق و با انگیزه باشید .

عسل شنبه 5 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:22 ب.ظ http://asalii.persianblog.com

سلااااااااااااام
والا... فکر کنم من دیر به دیر آپدیت میکنم اخه موضوع ندارم .....
در مورد مطلب امروزت هم خیلی خوب گفتی.... یکی اینکه انگیزه نداریم ... فکر کنم یکی ام اینکه برنامه نداریم.... من خودمو میگم و همچنین به قول گل آذین جان پشتکار نداریم

شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد