طعم لیموترش


شاید خیلی ها براشون امروز یه روز عادی به نظر برسه ولی روزی که خدا یکی از بزرگترین نعمتهاشو به بنده هاش ارزونی کنه قطعا روز بزرگی خواهد بود .به همتون این روز رو تبریک میگم .چون این نعمت به همه ما داده شده.
یکی از چیزایی که خیلی خیلی تو زندگی اهمیت داره داشتن یه روحیه خوبه شاد بودنه و توانایی لذت بردن از زندگیه .بله میدونم چی میگم لذت بردن از زندگی کاریه که خیلی ها بلد نیستن اگه شما بلدین قدر این قابلیتتون رو بدونین .به هیچ چیزی هم ربطی نداره یعنی شاید آدم خیال کنه هر چی پولدارتر بشه شادتر میشه یا لذت بیشتری از زندگی میبره ولی این اطمینان رو بهتون میدم که اگه بلد نباشین از زندگی لذت ببرین ، با داشتن گنج قارون هم احساس رضایت نخواهید کرد.چیه؟خیال میکنین تو زندگی تون مشکل دارین؟ لابد مشکلتون خیلی هم بزرگه که شادی رو به خودتون حروم کردین؟ من تو این 120 سالی که زندگی کردم یه چیزی رو متوجه شدم (البته ظاهرا هنوز نفهمیدم!!!) و اونم اینه که ماها معمولا خودمونو سر چیزای پیش پا افتاده ناراحت میکنیم اگه دقت بکنین چند روز که از ناراحتی آدم میگذره و شرایط عادی میشه آدم خودش هم تعجب میکنه که مسایل به اون کوچیکی چطور تونسته بودن ناراحتش کنن .خب چرا چند روز خودمونو زجر بدیم .همین حالا افکار منفی رو بریزیم دور .قدیمیها خیلی میفهمیدن به یه مشکل به خیال خودشون بزرگ که بر میخوردن میگفتن بالاتر از سیاهی که رنگی نیست .این یعنی اینکه فعلا از دست من کاری بر نمیاد من چرا غصه بخورم؟هر چه بادا باد. آدمهایی که یه ذره رابطشون با خدا خوبه هم معمولا ناراحتی رو به وجودشون راه نمیدن .اینو من تو یه کتاب خوندم که یه دانشمند خارجی چندین و چند سال با اعراب زندگی کرده بود و بزرگترین درسی رو که از اونا گرفته بود این بود که وقتی از عهده آدم کاری بر نمیاد نباید الکی حرص و جوش بزنه.به ناراحتی هاتون یه مقدار فکر کنین؟ آیا واقعا بزرگن یا شما طابق معمول از کاه کوه ساختین.ببینم بدترین حالتی که ممکنه براتون پیش بیاد چیه؟از کجا معلوم که شرایط جدید بوجود اومده به نفعتون نباشه .من که تا حالا خودم چندین و چند مورد اینجوری دیدم و احتمالا خودتون هم چنین چیزی رو بارها و بارها دور و اطرافتون مشاهده کردین .بعدا دراین مورد بیشتر خواهم نوشت فعلا به نعمتهایی که خدا در اختیارتون قرارداده فکر کنین و از زندگی تون تا میتونین لذت ببرین .
نظرات 3 + ارسال نظر
امید آنلاین چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 09:47 ق.ظ http://omid-online.blogsky.com

اول شدم ؟!
به چه کیفی داره !
سلام ! ... نعمت دیگه! خدا داده .. خدا نده کی بده ؟!
از قدیم گفتن خدا گندست! ... کمک میکنه!
فدات بای

میلاد چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 09:57 ق.ظ http://tarfand.blogsky.com

مرسی...جالب بود..
موفق باشید

گل آذین چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:10 ق.ظ

سلام:
عید شما هم مبارک.
خیلی قشنگ و جالب و آرامش بخش بود و واقعا هم همینطوره که شما گفتید ولی خب بعضی وقتها آدم این چیزها یادش میره . باید سعی کنیم این احساس رو توی خودمون دائمی کنیم.
موفق و شاد باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد