برده داری معاصر

دیروز فیلم آمیستاد رو دیدم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ .فیلم در مورد برده های سیاهپوست ساخته شده بود و بسیار جالب بود.من قبلا هم چند تا کتاب داستان خوندم که در مورد برده داری باشه .برام خیلی خیلی جالب بود یه عده سیاهپوست اون ور دنیا داشتن بتا زن و بچه هاشون زندگی میکردن بعد یه عده سفید پوست مترقی !!! میان مثل حیوون اینا رو صید میکنن مثل حیوون سوار کشتی شون میکنن و یه زندگی فلاکت بار رو بهشون تحمیل میکنن .البته اینکه میگم مثل حیوون فکر میکنم یه مقدار بی انصافی باشه چون فکر نمیکنم با هیچ حیوونی این جور برخورد بشه.تو کشتی اونا رو تو بدترین شریاط نگهداشته بودن .تو یه جای سرد و نمکناک یه عالمه زن و مرد مجبور بودن که روز و شب رو همونجا سپری کنن .بودن زنهاییکه همونجا بچه های دورگه به دنیا  می آوردن و بچه هاشون هم معمولا زنده نمیموندن.شلاق و شکنجه و زنده زنده فرستادن برده ها به اعماق دریا هم جزیی از رفتار انسان متمدن در برخورد با این وحشی ها !!! بود. صحنه غذا دادن خیلی دردناک بود بدون اینکه ظرفی در کار باشه یه غذای بیخود رو می آوردن کف دستشون میریختن و فقط به سالمها غذا میدادن و مریضا رو میذاشتن که بمیرن.اون زمان قاضی های تحصیل کرده ای بودن که این برده ها به مرگ محکوم میکردن .بودن تحصیل کرده هایی که تو خونه شون برده نگه میداشتن.

برده داری هر چی که بود چندین و چند سال تو دنیا از طرف کسانیکه ادعای فرهنگشون میشد و خودشون رو برتر از سایر ملل میدونستن حمایت میشد.فکر میکنین من و شما اگه اون موقع بودیم مثل آبراهام لینکلن عمل می کردیم؟یا اینکه ما هم تو خونه هامون برده داشتیم؟به نظر من دومیه محتمل تره.الان تو دنیا برده داری به اون شکل وجود نداره ولی برده داری جنسی داره کولاک میکنه ولی کیه که ناراحت بشه کیه که عکس العمل نشون بده .واقعا خجالت آوره واقعا خفت باره .خیال نکنین این چیزا برای گذشته بوده و دیگه بشر مترقی شده و میفهمه .هر جا که پای منافع در میون باشه یه عده خوب بلدن خودشون و دیگرن رو توجیه کنن.لابد این روزا نمیشنوین که دختره از خونه خارج میشه و دیگه برنمیگرده .لابد نمیدونین که بعضیهاشون سر از کشورهای عربی در میارن .لابد نمیدونین که بعضیهاشون بعد از اینکه بهشون تعدی میشه تیکه تیکه میشن و جسد آش و لاش شدشون چند وقت بعد تو حومه شهر پیدا میشه .شاید نمیدونین ....... حتما بلا باید سر خودتون بیاد تا عکس العمل نشون بدین؟؟؟ خجالت هم خوب چیزیه .عیب نداره خودتونو فریب بدین .اون احمقهایی که میرن و خاطرات یه روسپی رو از تو وبلاگش میخونن و باعث میشن که وبلاگ اون روسپی پر خواننده ترین وبلاگ فارسی بشه خیلی هاشون تحصیل کرده هستن .خیلی هاشون ادعاشون هم میشه شاید بین خود شما هم باشن من که وبلاگ این بابا رو ندیدم ولی وبلاگهای مشابه رو دیدم .آدم خیلی باید فهمیده باشه اگه ادعا کنه که مسایل جنسی براش حل شده است نه؟ یه لحظه هم به این فکر نکنین این جامعه فاسد ما به کدوم سمت میره ها خب؟ یه لحظه هم به این فکر نکنین که اون کثافتی که تو وبلاگش مخ زنی و ... آموزش میده و از قضا کلی احمق وبلاگشو میخونن چه تاثیری میتونه تو اجتماع داشته باشه.نمیدونم شاید خیلی ها استقبال هم بکنن .ببینم از اینکه یه روز خواهر یا مادرتونو ببرن بهشون تجاوز کنن و بغل جاده ولشون کنن هم استقبال میکنین؟ از چی می ترسین از اینکه یه عده شما رو به کوتاه فکری و عقب موندگی متهم کنن؟ اون ابلهی که داره سکس رو تو جامعه رواج میده خیلی دیدش بازه نه؟اونی که میگه از هر موقعیتی تو مترو اتوبوس و تاکسی و این ور اونور باید بهره برد.اونی که تو نوشته هاش از هر نگاهی تعبیر بد میکنه .اونی که تو قصه هاش خوب بلده زن و مرد و پیر و جوون رو باهم جفت کنه.اونی که داره به جوونها یاد میده اگه دختر خاله تون اومد خونه تون چه کنین و چه نکنین.لازم به گفتن نیست که این قبیل اشخاص کارشون درسته و کسانیکه با اینها مخالفت کنن یه سری اشخاص مرتجع و عقب مونده ان.این قضایا ارتباطی با دین و اینها هم نداره یه عده خوب از دین ستیزی یه سریها سو استفاده کردن و هر چیزی رو میخوان به اونا غالب کنن از همین راه عمل میکنن.

به نظر میاد خیلی وقتها سکوت هم خودش یه جور خیانته .از همه تون خواهش می کنم واضع شفاف داشته باشین .اگه شما هم با من هم عقیده هستین بذارین بقیه هم بدونن .بابا جون یه زمانی که خیلی هم دور نیست و خودتون هم خاطرتونه صحبت کردن از یه سری مسایل خیلی زشت بود الان شده نقل محافل .حساسیت ها همینجوری کم میشه . خواهشا اگه تو زندگی شخصیتون کاری میکنین نیایین با افتخار برای بقیه تعریف کنین.مگه اینکارا افتخار داره؟ چرا ما فکر میکنیم هر چی بیشتر شبیه غریبها باشیم متمدن تریم؟ اگه دنباله رو تمدن غرب هستیم باید چند وقت دیگه برای همجنس بازا مدرسه دایر کنیم و انقدر اونا رو به رسمیت بشناسیم که دستشون بچه بدیم ببرن تربیت کنن اصلا هم از خودمون نپرسیم که اون بچه چه جوری تربیت میشه.

نظرات 1 + ارسال نظر
شی شی چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 06:51 ب.ظ

نمی دونم می شه مقایسه کرد یا نه .وضعیت عصفبار اون برده ها رو با الان و این وبلاگ نویسان برجسته ..من خودم یه دفعه یکی از خاطرات سکسی یکی از این وبلاگ نویسها رو خوندم و جالب اینجاست که کاملاَ معلوم بود یه قصه من در آوردیه و تنها هدفش تحریک جوونهاست واینه که این قضایا رو به نوعی بسیار طبیعی جلوه بده و بگه زیادند از این روسپی ها در ایران که خوب اینطوری که اونا می گن هنوز شدت و. حدت نگرفته …ولی نمی دونم باید چه کار کرد شما می دونید؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد