اولین فستیوال بین المللی زنان با موسیقی، رقص و بالماسکه آغاز شد

ااولین فستیوال بین المللی زنان، ظهر امروز طی مراسمی در آمفی تئاتر فرهنگسرای نیاوران، رسما آغاز به کار کرد. در این مراسم پس از تلاوت آیاتی ازقرآن و پخش سرود حمهوری اسلامی، سارا احمدی نوازنده دف و تنبور، به همراه نوازنده تنبک به اجرای چند قطعه موسیقی سنتی پرداختند. در ادامه نیاز همراه با موسیقی ” پاییز طلایی“ حرکات موزون اجرا کرد.
زهرا تبریزی، مدیر فستیوال و اولین سخنران مراسم در خصوص چگونگی شکل گیری و اجرای ایده فستیوال گفت : این فستیوال حرکتی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بانوان است و هرچند که در اجرا و عمل نتوانستیم به آن مدینه فاضله ای که در ذهن داشتیم، برسیم اما من فکر می کنم که شروع خوبی بوده است.
تبریزی که مدیر اجرایی مجله مرد و زندگی نیز هست، با تشکر از همسر سفیر آفریقای شمالی، افزود: بسیاری از سفارتخانه ها علاقمند به شرکت خانمهای سفارت در این جشنواره برای نمایش صنایع دستی کشور متبوعشان بودند که این امر به دلیل تعطیلات شهریور ماه سفارتخانه ها میسر نشد.
وی با تشکر از دفتر امور بانوان وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری و همچنین نمایندگان زن نهادهای دولتی حاضر در مراسم گفت: من از همین جا از شما درخواست می کنم که برای جشنواره بعدی ما که قطعا پربارتر خواهد بود، از همین حالا با ما اعلام همکاری کنید.
برنامه فستیوال با اجرای حرکات موزون خانم نیاز همراه با موسیقی بزمی ادامه یافت.
دومین سخنران مراسم فاطمه غفاری دبیر جشنواره با بیان این نکته که این جشنواره اتفاقی نادر و در نوع خود بی نظیر است، گفت: این جشنواره گامی است در جهت ارتقا و تعال جایگاه فرهنگی و اجتماعی زنان ایرانی. 
وی افزود: بدون شک اقشار و طبقات فعال اجتماعی، بدون اطلاع و اشراف بر توانمندی های خود و بدون دست یافتن به بینش و شناختن جهت و فراسوی خویش نمی توانند نقشی پررنگتر در فعالیت های اجتماعی ایفا کنند.
غفاری با بیان این مطلب که این فستیوال بنا بود در هفته زن و مقارن با ولادت فاطمه زهرا (س) آغاز به کار کند، گفت: خوشوقتیم که این جشنواره تقارنی خجسته و مبارک با تولد ابرمرد تاریخ اسلام و یگانه همه دورانها، حضرت علی ع پیدا کرده است.البته روزهای برگزاری این جشنواره مصادف با شهادت حضرت زینب نیز هست که در آن روز برنامه های خاصی اجرا خواهد شد.
در ادامه، بخش مزون فستیوال به سرپرستی سپیده فروغی، به اجرای برنامه ویژه افتتاحیه که شامل نمایش لباسهای بالماسکه و همچنین لباسهای شب بود، پرداختند.
پایان بخش برنامه های افتتاحیه، اجرای زنده موسیقی پاپ بود که به خوانندگی شیدا غفاری و با اجرای چند ترانه انجام گرفت.
اولین فستیوال زنان از برنامه های متنوع هنری و تفریحی تشکیل شده است که از 15 تا 23 شهریور در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود. حضور عموم در این فستیوال آزاد است و فقط بخشهای مزون و موسیقی به بانوان اختصاص دارد.
برای دیدن برنامه کامل فستیوال اینجا را کلیک کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
آدیاباتیک سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 04:48 ب.ظ http://adiabatic.blogsky.com

از قدیم گفتن گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی
شکر خدا دوباره صاحب سیستم نظر خواهی شدیم
گفتم اولین نظر رو خودم بدم!!!

شی شی چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 06:02 ق.ظ


valla ..ehtemalan gharare enghelab she ...chon to mordad ham ye concert femalane bargozar shod..man ke kheili khoshhal shodam..enshalah khoda saye agha ro az sare ma kam nakone ba in hame azadi

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد