ارزش ما


یک سخنران معروف سمینار خود را با بالا گرفتن یک اسکناس 20 دلاری آغاز نمود.
او از 200 نفر شرکت کنندگان در سمینار پرسید:“ چه کسی این اسکناس 20 دلاری را
دوست دارد؟“ دست ها شروع به بالارفتن کرد. او گفت:“ من می خواهم این 20 دلاری
را به شما بدهم اما اول بگذارید یک کاری انجام دهم.“ سپس شروع به مچاله کردن
اسکناس نمود. سپس دوباره پرسید:“ کسی هست که هنوز این اسکناس را بخواهد؟“ باز
دست ها بالا رفت.

او اینگونه ادامه داد:“ خوب، اگر من این کار را با این اسکناس انجام دهم چی؟“
بعد اسکناس را زمین انداخت و با کفش خود آن را به زمین مالیده و کثیف و له کرد.
سپس آن را که کثیف و مچاله شده بود برداشت و باز گفت:“ هنوز کسی هست که این 20
دلاری را بخواهد؟ اما هنوز دست ها در هوا بود.

سخنران گفت:“ دوستان من، همگی شما یک درس باارزش فراگرفتید. شما بی توجه به
اینکه من چه بلایی سر این اسکناس آورده ام باز هم خواستار آن بودید زیرا هیچ
چیز از ارزش آن کم نشده بود و هنوز 20 دلار می ارزید.“

“ بسیاری اوقات در زندگی، ما بوسیله تصمیم هایی که می گیریم و وقایعی که
برایمان پیش می آید، پرتاب، مچاله و به زمین مالیده می شویم. در اینگونه مواقع
احساس می کنیم که ارزش خود را از دست داده ایم. اما مهم نیست که چه اتفاقی
افتاده یا خواهد افتاد. به هر حال شما هرگز ارزش خود را از دست نمی دهید: تمیز
یا کثیف، مچاله یا صاف، باز هم شما از نظر کسانی که دوستتان دارند ارزش فوق
العاده زیادی دارید.“ ارزش زندگی ما با کارهایی که انجام می دهیم و افرادی که
می شناسیم تعیین نمی گردد بلکه بر اساس آن چیزی که هستیم تعیین می شود.“

نظرات 3 + ارسال نظر
شی شی چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 05:57 ق.ظ

آقا اجازه من قبول ندارم …چون خیلی موقع ها اتفاقاتی که در زندگی ما می افتند ارزش ما رو بالا تر یا پایین تر میارن ..آیا اگه دوست تو معتاد شه و به خاک سیاه نشونده شه بازم برات ارزش قبل رو داره اگه …هرزه شه و مچاله شه بازم برات همونقدر می ارزه ..اگه دزد شه بازم مساویه با همون آدم قبلیست اگه ……پس بنده این نتیجه گیری رو رد می کنم ولی اصولاَ پول خوبه ……..حتی مچالش ..نه بابا شوخی کردم ..من بودم دستمو بالا نمی بردم ….

گل آذین چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 07:20 ق.ظ

سلام:
من فکر میکنم منظور این بوده که شخصیت ما توسط رفتاری که "دیگران" با ما دارند ، تعیین نمیشه.
چون ممکنه یه آدمی اصلا هم آدم درستی نباشه ولی اکثر اطرافیانش بخاطر منافع شخصی شون ، خیلی هم بهش احترام بگذارند، حتی بیشتر از یه آدم واقعا محترم.
یا اگر یه آدم بی تربیت به یه آدم با شخصیت نهایت بی احترامی رو بکنه ، از شخصیت اون آدم خوبه هیچی کم نمیشه .
برای همین من این مطلب رو بر خلاف نظر شهره جون، قبول دارم .
موفق باشید.

شی شی چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 08:03 ق.ظ

gol azin joon age bekhai in chenin bardashti koni khob manam harfeto ghabool daram vali fekr konam ghazie be ye soorat dige bood ...be har hal harfe gol azin ham be jast ..vali az oon jahat ke man goftam ..hamchenan behesh motaghedam ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد