رفتگری به نام جورج واشنگتن

میگم دستتون درد نکنه با این دید مثبتی که نسبت به مردا دارین .به نظر خودم که یکی از اونا هستم هیچ کدوم از مطالب قبلی درست نیست .بابا خانمها که باید خودشون فوق تخصص تغییر آب و هوا باشن .حالا بعدها مطالبی مینویسم که واقعیت داشته باشه فعلا یه ذره در مورد یه آدم گنده بخونین:

جورج واشنگتن اولین رییس جمهور آمریکا ، یک روز در حالیکه سوار اسب بود از خیابانی می گذشت.در گوشه خیابان سه رفتگر با زحمت زیاد سعی میکردند تیر بزرگی را بلند کنند اما بعلت سنگینی قادر به اینکار نبودند.مرد دیگری در حالیکه دستهایش را به کمر زده بود بالای سر آنها ایستاده ود و نگاه میکرد و گاهی هم فرمان میداد.

جورج واشنگتن جلو رفت و گفت:آقا اگر شما به این کارگران زحمتکش کمک کنید این کار زودتر و بهتر صورت میگیرد.

آن مرد با تکبر و بی اعتنایی جواب داد:من رفتگر نیستم سر رفتگرم و فقط باید مراقب اجرای کار آنها باشم.

جورج واشنگتن بدون اینکه چیز دیگری بگوید به کناری رفت و از اسب پیاده شد .اسب را به درختی بست و سپس خودش به کمک رفتگران شتافت و با کمک کردن به آنها کار انجام شد.آنگاه نزد سر رفتگر آمد و به حالت احترام ایستاد و در حالیکه دستش را به علامت سلام نظامی بالا برده بود گفت:آقای سر رفتگر من جورج واشنگتن رییس جمهو امریکا هستم.

بعد سوار اسب شد و از آنجا دور گردید .سر رفتگر از وحشت بر خود لرزید تغییر حالت او کارگران را متوجه ساخت وقتی جریان را از او پرسیدند جواب داد:رییس جمهور امروز بزرگترین درس را به من آموخت و آن این بود که همکاری با دیگران نه تنها از قدر و قیمت انسان کم نمیکند بلکه بر ارزش او میافزاید.

یه چیزی بگم الان که فکر میکنم و خودمو جای جورج میذارم میبینم که من عمرا چنین کاری رو نمیکردم!!! یه چیز دیگه که الان فهمیدم اینه که خیلی غرور بی جا دارم .آدمهای بزرگ روح بزرگی دارن فکر کنم خودشونم تو بزرگ کردن روحشون تاثیر داشتن یعنی میشه ما هم بتونیم روحمونو بزرگ کنیم؟ .در مورد آدمهای گنده بعدها بیشتر خواهم نوشت .

نظرات 3 + ارسال نظر
گل آذین چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 05:55 ق.ظ

سلام:
خیلی جالب و آموزنده بود.
موفق باشید.

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 07:21 ق.ظ

salam
khob ein ham donyaye mast
shad bashid
danyal

مسعود چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 08:04 ق.ظ

bazam to pa to kafsh bozorgtara kardi????!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد