خودمونو گول نزنیم

یکی از ویژگیهای انسان اینه که خوب میتونه خودشو فریب بده .از این خصلت واقعا باید ترسید.نمونه های عینی این مسئله رو هم تو اطرافیان و هم تو خودمون می تونیم ببینیم .یه مقدارش به خاطر بی اعتقادیه .میدونین الان صحبت کردن در مورد ایمان و این جور مسایل برای خیلی ها مسخره به نظر میاد.بعضی ها تو دلشون بی اعتقاد هستن ولی به زبون نمیارن و بعضی ها هم که علنا بی اعتقادی شونو اعلام میکنن.خب به نظر خیلی ها تصور اینکه موجود مستقلی به نام شیطان وجود داشته باشه و بخواد انسان رو فریب بده یه مقدار بچه گونه به نظر میرسه .همینطور خیلی مسایل دینی دیگه .خوشبختانه باید گفت که یک سری از این جور مسایل بین ادیان مختلف دنیا یکسانه یعنی تمام ادیان به مظهری از پلیدی معتقد بودن که خب اسمهای مختلفی برای اون گذاشتن ولی غایت یکیه .همینطور در مورد خوبیها.راستش قضیه حضرت نوح رو اگه همینطوری برای آدم تعریف میکردن قبول نکردنی بود ولی این داستان هم تقریبا تو تمام ادیان آورده شده .خیلی مسخره ست نه ؟اولا یه نفر بتونه بیش از 800 سال عمر کنه !!! بعدشم تو بیابون خدا انقدری بارون بیاد که بتونه یه کشتی با اون عظمت رو بلند کنه .میگن وقتی نوح داشت کشتی شو می ساخت خیلی ها اون و یاراشو مسخره میکردن. نمیدونم اگه تو اون زمان بودم به نوح کمک میکردم یا نه؟ این چیزا رو نمیدونم ولی دارم سعی میکنم اگر فلسفه چیزی رو نمیدونم لااقل مسخره اش نکنم.یه چیز دیگه ای هم که باید یاد بگیرم اینه که احتمال اشتباه کردن من همیشه هست و نباید زیادی روی خودم حساب باز کنم.برای پلیدی اگر موجودی به اسم شیطان رو به رسمیت نمیشناسین ایرادی نداره ولی خود پلیدی که وجود داره؟ و زشت هم هست دیگه؟ پس باید ازش دوری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد