اعتماد به نفس

سلام دوستان .چند روز بود که وبلاگها تعطیل بود الان هم که نظر دهی تعطیله به هر حال ما که بازیم!!! مطابق معمول که میگردم بهترین ها رو کش میرم امروز یه سری مطلب از یکی از دوستای خوبم کش رفتم که چون وبلاگ نداره آدرس ای میلشو رو اینجا قرار میدم.باز هم از متنهای ایشون تو وبلاگم استفاده خواهم کرد .اگر نظری خاصی در مورد ترجمه متنها داشتین میتونین با خودش در میون بذارین:
mora_z81@yahoo.com

چرا اعتماد به نفس مهم است ؟

 

اعتماد به نفس به طور قابل بحثی مهمترین چیزی است که یک فرد می تواند داشته باشد . اعتماد به نفس روی ارزیابی شما از ارزشها و توانایی هایتان تاثیر گذار است و  در  کنترل شادی زندگی شما نقش مهمی ایفا می کند .

اعتماد به نفس به شما اجازه می دهد که ریسک کنید . هنگامی که به توانایی های خودتان اطمینان کافی دارید می توانید مطمئن باشید که اگر به مشکلی در امور خود برخورد کنید به راحتی می توانید آنرا رفع نمایید .

 

سطوح اعتماد به نفس

 

نوع اعتماد به نفسی که دارید مهم است . اگر به خود اعتماد نداشته باشید ریسک   نخواهید کرد و اگر زیاد به خود اطمینان داشته باشید به اندازه کافی تلاش نخواهید    کرد و شکست خواهید خورد . اعتماد به نفس باید بر اساس واقعیات مشاهده شده و اهداف به دست آمده پایه گذاری شود . اعتماد به نفس خوب از انتظارات واقع         گرایانه ای که از موفقیت ها بر اساس شناخت صحیحی که از توانایی های فردی خود دارید ناشی می شود .

 

اما عدم اعتماد به نفس ، هنگامی که اعتماد به نفس ندارید ( یا اعتماد به نفس         ضعیفی دارید ) معمولاً ترس از شکست ، عدم خود باوری ، عدم تمرکز و افکار منفی   شما را رنج می دهند و اغلب خود را به خاطر اشتباهاتی که هر جا رخ می دهند مقصر   می دانید . اینجاست که باید از پیشنهادات ، تصویر سازی ها و هدف سازی های موثر برای بالا بردن اعتماد به نفس خود استفاده کنید .

 

اعتماد به نفس بیش از اندازه نیز خطرناک است ، می تواند شما را به موقعیتهایی     هدایت کند که توانایی خروج از آن را نداشته باشید و ممکن است باعث شکست هایی شود که اعتماد به نفسی را که باید داشته باشید از بین ببرد . اعتماد به نفس بیش از اندازه ( کاذب) ، اعتماد به نفسی است که بر اساس توانایی های فرد پایه گذاری نشده  است . اعتماد به نفس کاذب می تواند در نتیجه هدایت اشتباه والدین ، تشویق های نا بجای دوستان ، معلمان  و مربیان ، بدون شناخت صحیح ، یا در نظر گرفتن توانایی های فرد یا در اثر غرور یا افکار مثبت و تصویر سازی هایی که بوسیله مهارت و توانایی پشتیبانی نمی شوند به وجود آید .

 

چگونه هدف سازی به اعتماد به نفس کمک می کند؟

 

احتمالاً هدف سازی موثر ترین راه برای برای بدست آوردن اعتماد به نفس است . به وسیله شناخت اهداف قابل دستیابی ، رسیدن به آنها و طرح اهداف جدید و به همین ترتیب توانایی هایتان را به خود اثبات می کنید . قادرید به خود اثبات کنید که           می توانید به طور موثر هدف سازی کرده و به آنها دست پیدا کنید . می توانید مشاهده کنید ، بشناسید ،  از دستاوردهای خود لذت ببرید و ارزش حقیق خود را در این دستاوردها احساس کنید .

با آگاهی از اینکه قادرید چه چیزی را به دست آورید از شکست های احتمالی شوکه نخواهید شد و تقریباً همیشه ارزیابی دقیق و معقولی از اینکه توانایی های  شما واقعاً کدامند خواهید داشت .

 

چگونه تصویر سازی ، افکار مثبت و پیشنهادات به اعتماد به نفس کمک می کنند؟

 

تصویر سازی در بوجود آوردن اعتماد به نفس مفید است اما باید درست به کار گرفته شود .

تصویر سازی باید برای تصور دستاوردهای اهدافی که در راستای رسیدن به آنها در حال تلاش هستید به کار گرفته شود ، تا اینکه توسط آن به خود کمک کنید که به این  باور برسید ، (( هدف شما قابل دستیابی می باشد )) .

هرچند فاکتور های روانشناسانه مانند عدم اعتماد به نفس در حال تاثیر گذاردن روی توانای های شما هستند ، در صورتی که به طور منطقی از توانایی های خام خود برای رسیدن به هدفتان آگاه هستید و می دانید که با کمی تلاش به آن دست پیدا خواهید     کرد ، از تصویر سازی استفاده کنید .

سالهای متمادی روانشناسان از بکار گیری تصویر سازی ، افکار مثبت و پیشنهادات بدون توجه به اینکه این موضوعات باید بر اساس ارزیابی های معقول باشند حمایت     می کردند که این خود ممکن است به راحتی باعث اعتماد به نفس بیش از اندازه(کاذب) شده و منجر به شکست های جدی گردد .

 

یکی دیگراز راههای رسیدن به اعتماد به نفس مبارزه با افکار منفی است . با غلبه بر  افکار منفی می توان راه حل های بهتر و مناسب تر را برای مقابله با مشکلات برگزید و  به راحتی بر آنها غلبه کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد