فرق

 

با سلام
راستش واقعا تلخه اما بیشتر از نتیجه گیری باید به درونمایه این ناهنجاری نگاه کنیم
دختری پاک و نجیب از خونه می یاد بیرون سرش تو کار خودشه اما تا مقصد ۵۰ تا متلک می شنوه انواع و اقسام از محبت آمیز تا توهین آمیز و تحقیر آمیز و گاه زننده
اگه چیزی نگه آدم منفجر میشه
شاید درکش برای تو مشکل باشه اما برای منی که هر روز باید سکوت کنم و نشنیده بگیرم معلومه که چه قدر زجر آوره
حالا یه ماجرای دیگه
شب به بابا می گن که دخترت رو با یه پسری گرفتن تو فلان کلانتری و پسرت هم به جرم زنا تو فلان کلانتریه
خوب به هر ترتیب آزاد شدن اما پسر فقط میشنوه که بچه برو گمشو تو اتاقت اما دختر باید کلی کتک بخوره
این نابرابری در برخورد با پسر و دختر در یک شرایط مساوی باعث از هم گسیختگی روحی روانی دختر میشه و حوادث بعدی به تبع اون رخ میده
تو تمام نتیجه گیریهات که از زبان متخصصین بود اشاره شده بود به خانواده های متعصب و خانواده های رها که باعث این معضل هستند اما هستند خانواده های مستحکم و مقید با اندیشه های روشنفکری که در اثر برخورد نادرست و تبعیض آمیز زمینه رو برای مسائل بعدی مهیا می کنه
جامعه امروز اینطوریه که یه پسر که هر روز با یه دختر می گرده در هنگام ازدواج خواهان دختریه که هیچ رابطه ای با هیچ پسری نداشته باشه
من هم قبلا تو همین مو ضوعات می نوشتم اما دیگه نمی نویسم بله من ۸۰ درصد تقصیر ها رو به گردن مردها و پسرها می ندازم و مابقی رو به دخترها اختصاص میدم
اگر هم کسی بگه که نظزیات فمینیستی نسبت به پسرها داری می گم بله اما نه در مورد همه و نه همه جا
اگر هم خواستی می تونیم به صورت معقول در این زمینه بحث کنیم
............................................................................................................................
سلام
نوشته تونو خوندم .من خودمو در حدی نمیدونم که بخوام جواب به اینگون مسایل بدم ولی فکر میکنم بد نباشه در این مورد یه مقدار بحث بشه چون حداقل حسنش اینه که ما ها بعنوان والدین آینده میتونیم برای خودمونیم در قبال اینگونه مسایل به یه سری نتایج برسیم.
اینکه به خانمها انواع و اقسام متلکها گفته میشه گفتن نداره هر کسی این رو تو جامعه دیده.این قضیه از سابق هم وجود داشته منتها تو سالهای گذشته شدت بیشتری به خودش گرفته البته از حق هم نباید گذشت که بعضی از خانمها از متلک شنیدن بدشون نمیاد و بعضیها هم که خودشون به آقایون متلک میگن .ما قصد نداریم اینجا تقصیرها رو به گردن یه جنس بخصوص بندازیم و دیگری رو تبرئه کنیم .حقیقتش اینه که دختر و پسر از لحاظ روحیات با هم فرق دارن و این تو سرشت آقایون قرار داده شده که دنبال زوج خودشون برن البته خیلی چیزهای دیگه هم تو سرشت آدمیزاد قرار داده شده ولی دلیل بر این نمیشه که به صرف ذاتی بودن یه خصیصه راه رو برای دستیابی به اون هموار کنیم.ببینین جوونهای امروز رو چه حساب نباید این کارا رو نکنن؟ خودتون میدونین که نمیشه با خیلی ها از دین و مذهب صحبت کرد چون آدم رو به عقب موندگی متهم می کنن ولی من معتقدم ریشه دینی داشتن برای ادم خیلی اهمیت داره من خودم خیلی از مسایل رو ابتدا بصورت دینی پذیرفتم و بعدها که مثلا عقلم رسید با عقل هم تاییدش کردم ولی خب ایدئولوژی همه اینطور نیست .وقتی آدم زندگی رو فقط برای خوشگذرونی ببینه غیر از این هم نمیشه وقتی ادم به هیچ چیز اعتقاد نداشته باشه همین میشه .من به جراات میتونم بگم هیچ جوون با اعتقادی دست به چنین اعمالی نمیزنه.مطمئن هستم همین حالا تو این جمع هستن کسانیکه میگن :ای بابا مگه چیکار دارن میکنن خب باید از جوونیشون استفاده بکنن یا نه؟
من به این چیزا کار ندارم قصد هم ندارم برای دیگران نسخه بپیچم میگم اگه به هیچ اصولی پایند نیستیم لااقل انسان باشیم .آِا متلک گفتن یه کار انسانیه ؟چرا به خودمون اجازه میدیم روز دیگران رو خراب کنیم تا یه ذره بیشتر از روز خودمون لذت برده باشیم.بابا اصلا هیچ کس به تبعات کارهایی که میکنه توجه نداره .با روحیات دیگران بازی میکنن بعد هم به جهنم که چی میخواد بشه.اسم اینها اگه خودخواهی نباشه چیه؟چرا فقط به خودمون فکر میکنیم؟نمیدونم به هر حال یه عده این جوری دارن از زندگیشون لذت میبرن.
ببینین بشدت با اینکه بخوایم در تربیت پسر و دختر یکسان برخورد کینم مخالفم.چرا خانمها خیال میکنن حساسیتی که در مورد اونها وجود داره یه مدل تبعیضه؟ باید قبول کرد که خانمها از لحاظ روحی حساس تر هستن و از لحاظ جسمی هم آسیب پذیر تر.نظر شما چیه؟ شما فکر میکنین تو یه خانواده باید عین همون آزادیهایی که یک پسر داره رو یه دختر هم داشته باشه؟من خودم بارها و بارها شده که نیمه شب اومدم خونه.ولی مشخصه که اولا خانواده چنین چیزی رو برای یه دختر نمی پسنده بعدشم اگه یه دختر تا نیمه شب بیرون بمونه پدر و مادرش از دلواپسی میمیرن و زنده میشن.آیا پدر و مادر دارن نقش بازی میکنن؟ابدا .برای دختر خیلی بیشتر از پسر نگران هستن.حالا پسره بگه چرا بین من و خواهرم فرق میذارین ؟باید برای منم همونقدر نگران باشین.پسر و دختر تو دوست یابیهاشون هم تفاوت دارن همونطور که خودتون هم اشاره کردین پسرها عموماچندین و چند دوست دختر برای خودشون انتخاب میکنن در صورتیکه خانمها معمولا تعداد کمتری دوست پسر دارن .میگم اگه این چیزا ظلمه چرا خانمها خودشون دارن به خودشون ظلم میکنن خب شما هم با هر چند تا پسر که میشناسین دوست شین دیگه.راستی یه ظلم دیگه هم همون متلکه برای اینکه با پسرها برابر بشین شما هم لطف کنین از این به بعد به هر پسری که میرسین متلک بپرونین .خوبه که  برای تساوی بیشتر خانمها با ماشینهای سواری پسرهای جوون رو سوار کنن و بهشون تجاوز کنن.در ضمن باز هم برای ایجاد تساوی بین زن و مرد میشه روند روسپیگری رو هم بر عکس کرد. بابا زن و مرد با هم فرق دارن.دختر و پسر با هم فرق دارن.خودتونو بکشین هم نمیتونین بین اونا تساوی برقرار کنین چون امکان نداره.خیلی برام جالبه بدونم شما میخواین چطوری بچه تربیت کنین .یکی از بدبختیهای الان جامعه ما اینه که والدین امروز قبلا تو خونه پدر و مادراشون به اصطلاح آزادی نداشتن و الان بدن کمترین فکر و اندیشه ای آزادی بی رویه رو در اخیتار فرزندانشون میذارن چیزی رو که حتی خودشون هم تجربه نکردن.خدا خیرشون بده.چه دید بازی دارن.چقدر با مسایل خوب و منطقیبرخورد میکنن.امروزه برخورد راحت با مسایل جنسی یه نوع روشنفکری به حساب میاد.اگه شما بدون ازدواج با دوستتون روابط داشته باشین و خانواده تون اونو تصدیق کنن هم شما فهمیده این و هم خانواده تون. نمیدونم کی قراره تشکیل خانواده بده.نمیدونم خانواده های آینده تا چه حد میتونن سست باشن. حالم داره بهم میخوره .من یکی عقب مونده ام .نمیخوام پیشرفت کنم مگه زوره؟ من هنوز هم میگم خانواده.خانواده هم یه محیط باز نیست که هر کسی سرش رو بندازه بیاد توش.مثل خانواده های غربی که ازدواج میکنن ولی هنوز دوست پسر و دوست دختر دارن.فرهنگ غربی خیلی با کلاسیه نه؟ یه سر به دادگاههای خانواده بزنین .یه نگاه به آمار طلاق در سالهای گذشته بندازین.ما خیلی از غرب تو این زمینه دور نیستیم.نمیدونم آیا میشه تو دور و زمونه ما بچه پاک تربیت کرد یا نه؟خیلی ها حسرت آزادیهایی رو میخورن که نسل بعد دارن .من دلم براشون میسوزه!!!اگه به مسایل سطحی نگاه کنیم هیچ چیزی مشکل نداره.مگه چی میشه یه پسر و دختر با هم دوست باشن؟ مگه چی میشه با هم روابط داشته باشن؟خودشون برای زندگی خودشون تصمیم گرفتن .مگه چی میشه یه پسر چند تا دوست دختر داشته باشه .و هزار تا مگه چی میشه دیگه.آره بابا هیچی نمیشه همونطوری که وقتی یه دختر از فرط بدبختی مجبور به خودفروشی میشه .مگه چی میشه هیچی.بابا اصلا هیچی مهم نیست .خدا هم ما رو آفریده بریم لذت ببریم .ما هم همه مون خدا رو ته دلامون دوست داریم خیلی هم مخلصشیم( خیلی جالبه من تو همین اینترنت دیدم که بعضی جاها حتی به خدا هم گیر دادن!!!) شما هم زیاد به دل نگیرین چشم به پسرا هم میگیم دیگه دنبال دخترای پاک برای ازدواج نگردن چون پاکی هم اصلا مهم نیست .می بینین خوب دنیاییه ما داریم الکی برای خودمون سختش میکنیم.

 

نظرات 8 + ارسال نظر
گمنامترین ساکن دهکده جهانی پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:40 ق.ظ http://gomnaam.blogsky.com

سلام. دوست خوبم .از مطالب خوبتون استفاده کردم. مایلم به وبلاگ باحال شمالینک بدم اگه خودتون قبول کنید. راستی توی یه مشکل اساسی گیر کردم. حکایتش توی وبلاگمه ! می تونید کمکم کنید!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:31 ب.ظ

با این نظرت که بین دختر و پسر تفاوت زیادی قائل میشن موافقم ولی با این تفکر که پسرها نباید دنبال دختر پاک باشن مخالفم چرا ما عادت نکرده که از راه سالم لذت ببریم چرا همیشه لذت و تو کارهای خلاف میبینیم؟

مصی پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:32 ب.ظ http://masi.blogsky.com

این نظر بالایی برای من بود ببخشید که اسم فراموش شد

آدیاباتیک پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:41 ب.ظ http://adiabatic.blogsky.com

ظاهرا متوجه منظور من نشدین چون من نگفتم پسرا نباید دنبال دختر پاک باشن

مانا پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:34 ب.ظ http://fasleno.blogsky.com

سلام
ممنون که به وبلاگم سر زدید
وبلاگ جالب و مطالب خواندنی داره و خیلی از اونها البته تاسف برانگیز که امیدوارم به جاش تفکربرانگیز باشه...

درباره پسر و دختر هم خب اصولا دو دنیای جداگانه هستند خصوصا از نظر روحیات...اما چیزی که باعث مشکل میشه این فرق ـکه کاملا هم واضحه ـ نیست بلکه تبعیضه...که البته اونهم برای هرکسی شاید معنای متفاوتی داشته باشه...

با آرزوی موفقیت برای شما!

شی شی جمعه 27 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:13 ق.ظ http://shohre.blogsky.com

تا بوده همین بوده..دوست من. ما باید قبول کنیم.جنس زن آسیب پذیر وضعیف تره ..و این لازمه خلقت خداونده……پس همیشه بیشتر سخت گیریها برای موجود ضعیف تر خواهد بود……….اما در مورد پاک بودن دختر در دوران مجردی..خیالت راحت..الان روزبه روز این قانون داره کم رنگتر میشه

[ بدون نام ] جمعه 27 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:18 ق.ظ http://adiabatic.blogsky.com

جالبه بیشتر خانمها فکر میکنن که جنس ضعیف هستن!!! همون مشکل اعتماد به نفس .ولی سخت گیریها از اون جهت به خانمها وارد نمیشه که ضعیف تر هستن
در مورد پاک بودن دخترا قرار نیست خیال من راحت باشه .این هم قانون نبوده

فری دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 01:00 ب.ظ

باسلام
قبول دارم که در جامعه ما ظلم زیادی به زنها میشه اما این حرفت را قبول ندارم که می گی هزار تا متلک می شنوم و....
من خودم مثل تو دختری هستم که شاید بیشتر ساعات روزم را در خیابان باشم اما با مشکلاتی که تو می گویی روبرو نشدم قبول کن کمی قلو کردی .
و مسئله دیگر این که شنیدن این حرفها بستگی به خودت و رفتارت و نوع لباس پوشیدنت داره که اجازه بده که کسی بهت چیزی بگه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد