دریغ است ویران !!! که ایران شود!!!

دیروز امتحان داده بودم وداشتم بر میگشتم خونه که اون اتفاق افتاد:چند متر اونطرف تر از من ماشین به یه پیرمرد زد(جناب عزرائیل خیلی نزدیک شده بوده ها) شدت تصادف خیلی زیاد نبود.راننده به محض پیاده شدن اولین کاری که کرد این بود که با دو دست محکم بزنه تو سرش و بگه بدبخت شدم.پیرمرد همچنان رو زمین افتاده بود و جمعیت جمع شده بودن(من خودم تو این جور مواقع اگه نخوام یا نتونم کمک کنم دور مصدوم رو شلوغ نمیکنم چون شرایط رو بدتر هم میکنه) هیچ کس کمک نمیکرد!!! خونریزی به نسبه شدیدی از ناحیه پشت سر داشت به نظرم با توجه به شرایطی که کشور ما داره حتی احتمال مرگش هم وجود داره .به همین سادگی .من که دیروز کلی اعصابم خرد شد.

ایران بیشترین مرگ و میر ناشی از تصادف رو تو دنیا داره(الحمدالله از این حیث و یه سری مسایل دیگه میتونیم با اقتدار!!! بگیم که داریم حرف اول رو تو جهان میزنیم) دلایلش مشخصه .اتومبیلهایی که لنگه اش رو تو قبایل آفریقا هم پیدا نمیکنین .اگر شما یه مصدوم رو به بیمارستان برسونین بیچاره شدین چون باید همون جا بمونین تا اولیای مصدوم برسن بعدشم به دیده شک بهتون نگه میکنن و امکان داره در صورت متواری شدن راننده کل قضیه بیفته گردن شما اینه که کسی خودشو جلو نمی اندازه.ایران مضخرف ترین سیستم اورژانس رو داره.ماشینهای اورژانس خیلی هاشون نه امکانات مناسب رو دارن و نه افرادش تخصص لازم رو(حالا نه اینکه تو بیمارستانهاش اینا هست!!!) تو ده کوره های کشورهای پیشرفته بلافاصله مریض رو با هلی کوپتر به بیمارستان میرسونن در همون حین اقدامات درمانی رو هم انجام میدن تهران با این جمعیت 13 میلیونی تازه اینکار رو کرده اونم معلوم نیست به چه کسانی خدمات میرسونه.خیابونها قربونش برم همه مسدود هستن همه ترافیک.اینه که کوچکترین جراحات منجر به فوت میشه(انقدر که مصدوم خونریزی میکنه) به بیمارستان که میرسی اورژانس اصلا حالت اورژانس نداره.باید خودت مصدوم رو بندازی رو برانکارد ببری پیش دکترهای محترم که  بیشتر دانشجوهای پزشکی هستن (بهشون میگن انترن).(البته اینو بگم که  بنده خدا پزشک ها هم تقصیر ندارن من دوست خودم پزشکه واونم دلش پر از خونه)معمولا هیچ توجه ویژه ای به بیمار نمیشه.ممکنه یه عده بگن اینها مخصوص بیمارستانهای دولتیه ولی به این نکته توجه داشته باشن که وقتی کسی تصادف میکنه اونو به نزدیکترین بیمارستان میرسونن و این مدلیه که اگه بچه بیل گیتس هم تو ایران تصادف کنه فاتحه اش خونده ست.نمیدونم این مشکلات قراره کی حل بشه.جالب اینه که از اول وجود نداشته .اصلا آدم حالش بهم میخوره وقتی وارد بیمارستان میشه وقتی به دادگاههای خانواده سر میزنه وقتی مشکل اداری پیدا میکنه.این همه بی نظمی برای چیه؟

نظرات 5 + ارسال نظر
لطیفه جمعه 6 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:56 ب.ظ http://latifeh.blogsky.com

با سلام
نظرم رو بعد از خوندن مطالبت بهت میگم

[ بدون نام ] شنبه 7 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 09:41 ق.ظ

آدیاباتیک جان قصد توهین به کسیو ندارم ولی بخدا انقدر همین جوری بهم کلک زدن .....دیگه کشکی کشکی به مسی اعتماد نمی کنم..خیالت راحت...
حالا برم مطلبتو بخونم

دختر اردیبهشتی شنبه 7 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:50 ب.ظ http://14202.persianblog.com

سلام دوست خوبم. آره باهات موافقم. البته اون دکتر ها هم همونطوری که گفتی تقصیری ندارن. اینو که دیگه خیلی باهات موافقم. در مورد اینکه گفتی دستی به سر و روی قالبم بکشم چیکار کنم بلد نیستم. تازه دیروز رفتم قالب عوض کنم خرابتر کردم همه قالبا مث مال شما که نمیشه.

شی شی یکشنبه 8 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:27 ق.ظ http://shohre.blogsky.com

دوست عزیزم..
ازاینکه برای کار من ارزش قائلی بسیار ممنونم..من شما رو به عنوان یه همراه و هم عقیده قبول دارم نه شاگرد...ممنون که بهم امید میدین

Andy دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:09 ب.ظ http://h

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد