سی یکصد و سی

متاسفانه باز هم حادثه و باز هم قربانیش شهروندان بی گناه . نمی دونم عمر مفید این هواپیماها چقدره ولی اینو می دونم که اینا زمان شاه خریداری شدن و الان حداقل سی سال از عمرشون می گذره . من پارسال وقتی میخواستم بیام مرخصی با یه دونه از همینا اومدم این اتفاق می تونست پارسال برای من افتاده باشه ولی مثل اینکه فعلا عمرمون به دنیاست  . الانم کاری نمی تونیم بکنیم جز اینکه تاسف بخوریم برعقب موندگی سرزمینمون و تسلیت بگیم به خانواده هایی که چنین آسان داغدار عزیزانشون میشن .

کشته شده های حادثه دیروز شهید اعلام شدن . خوشحالم که عده ای تو کشور هستن و می تونن با عالم غیب در ارتباط باشن و لاقل بعد از اینگونه خرابکاری ها به اطلاع مردم برسونن وضعیت کشته ها در اون دنیا به چه نحویه . پارسال هم کشته شدگان مسجد ارگ به درجه رفیع شهادت نایل شدن . دیگه بهتر از این چی میخواین تو کشوری زندگی می کنین که درسته توش اصول ایمنی رعایت نمیشه و امدادی هم عملا وجود نداره ولی لااقل اون دنیاتون رو تضمین می کنن . خداوند خودش نگهدار این عزیزان باشه ! امروز که تلویزیون تماشا می کردم طوری برنامه ساخته بودن انگار که طرف باید از خداش هم می بوده که با این هواپیما بره و این حادثه براش پیش بیاد . نمی دونم مسایل رو دارن از چه کانالی توجیه می کنن . تو احادیث داریم اگر کسی برای کسب روزی حلال از خونه اش بزنه بیرون و کشته بشه شهیده داریم که دانشمندان مقامی بالاتر از شهیدان دارن ولی اینا دلیل نمیشه وقتی یه نفر بیرون ازخونه اش مرد بگیم شهید شده یا اگر یه دانشمندی از دنیا رفت بگیم ابرشهیده ! ضمن اینکه مثلا داریم گناه غیبت از زنا هم بیشتره آیا تا حالا شده یه نفر رو بخاطر غیبت کردن سنگسار کنن؟ چرا عده ای این حق رو به خودشون میدن که تو کارهای اون دنیایی ملت هم ابراز نظر کنن .مطابق معمول هم رییس جمهور تو پیام دادنش عجله کرد و از لفظ شهید استفاده کرد (رییس جمهور یک ماه قبل از اونکه خانم مرکل صدراعظم آلمان بشه صدر اعظم شدنش رو بهش تبریک گفته بود !) ولی پیام رهبری اشره ای به مسئله شهادت و این قبیل صحبتها نداشت. آیا درسته بیاییم از این طریق بصورت کاذب آلام مردم رو تسکین بدیم و اصل ماجرا و اونی رو که باید بهش توجه کنیم رو مثل همیشه از یاد ببریم؟ یه نکته دیگه هم حساب ویژه ای که سازمان صدا و سیما همیشه برای خودش باز می کنه .اگر در این حادثه افراد دیگری ولو نخبگان جامعه از دست رفته بودن چنین بازتابی در جامعه نداشت ولی هربار به نحوی سازمان صدا و سیما در قضیه ای حضور داشته باشه نتیجه کار متفاوت خواهد بود . از همه این حرفها گذشته برای همه کسانیکه از دست رفتن  چه کسانیکه تو هواپیما بودن چه کسانیکه رو زمین بودن با هر عقیده و مرامی از خداوند منان طلب بخشش و مغفرت می کنم .

آلودگی هوا این چند روزه تو تهران داره بیداد می کنه . دیروز که از پادگان می اومدم حدس زدم ناچار بشن تعطیل رسمی اعلام کنن . نفس که می کشیدی می فهمیدی داری دود تنفس می کنی . بعضی جاها هم که چند متر اونطرف تر رو به سختی می دیدی . عجب شهر باحالی داره میشه این تهران . خیلی دوست دارم ببینم چند سال دیگه چه وضعیتی پیدا می کنه .

یه عمر مردم رو خوشحال کرده بود ولی امروز خیلی ها رو ناراحت کرد خدایش بیامرزد

منوچهر نوذری  

  

نظرات 1 + ارسال نظر
ایعذار پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:25 ب.ظ http://ilazar.blogdpot.com

سلام.....مملکت ماست دیگه کاری نمیشه کرد. از بابت مطلب ن ال پی و سایت های زیرنویس خیلی ممنون خیلی به دردم خوردن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد