سکس عارفانه؟

اوشو(عارف معاصرهندی)می گوید:که سکس تنها انرژی مو جود در جهان است.بنابراین واژه ی انرژی جنسی را چندان کامل نمی داند چرا که از نظر او انر ژی دیگری وجودندارد.سکس تنها انرژی ای است که انسان دارد.انرژی ای که می تواند متحول گرددوبه انرژی والاتری تبدیل گردد.او می گو ید:"سکس میتواند در نقطه اوج خود به مر حله ی عشق ومهر برسدو حتی از آن هم پیش تر برودو درمسیر شکوفایی غایی خود به انرژی الهی بدل شود. ولی در زندگی عا دی و روزمره، جنسیت نخستین و پا یین ترین لا یه انرژی است ودر بیشتر مواقع با خدا به مثابه لایه ای فوقانی فاصله ی بسیار دارد در حالی که هر دو یکی هستندو تنها کافی است تا انرژی های هستی میان این دولایه جریان و حرکت یابد"

نخستین نکته ای که باد بدانیم این است که اصلاٌ انرژی تقسیم ناپذیر است وچنانچه بخواهیم تقسیمش کنیم دچار تضاد ودوگانگی خواهیم شد.تقسیم، تضاد و مبارزه تولید می کند. انسان باتقسیم انرژی در واقع خود راتقسیم میکند ودرست در همین جاست که خود رادردام دوگانگی می اندازدیا موافق سکس یا مخالف آن!اما اوشو چیز دیگری میگوید اونه

طرفدار سکس است ونه مخالف آن. چرا که سکس راسهم انسان از انرژی هستی می داند. مهم این است که سکس یک انرژی است نام این انرژی هر چه باشد مهم نیست اصلا می توان آن را انرژی x نامید. تا وقتی که انسان ازاین انرژی تنها برای بقای نسل استفاده میکند ژرفای آن را درک نخواهد کرد وبه این ترتیب این انرژی همچنان مجهول وناشناخته باقی می ماند. ولی هنگامی که این انرژی از اسارت بیولوژی آزاد شد و توانست به جنبه غیر جسمانی خود نزدیک شود میتواند شورعشق مسیح و حتی شفقت و مهر بودا رابه زندگی انسانها بازگرداند. واقعیت این است که وابستگی وسواس گونه ی جوامع امروزی به سکس بیش تر معلول سرکوب این انرژی از سوی نهادهای اجتماعی ومذهبی وسنتی است.مسیحیت دو هزار سال تمام انرژی جنسی را نفی وسرکوب کرد ولی امروز می بینیم که ذهن انسان غربی همچنان در گیر و وابسته سکس است.نهادهای اجتماعی و حکومتی هزاران سال کوشیدندتااین انرژی را بکشند ولی این انرژی را نمی توان کشت.هیچ انرژی را نمی توان از بین برد.انرژی فقط می تواندتغییرشکل بدهد،در حقیقت هیچ چیز رادراین دنیانمی توان نابودکرد.پدیده ها صرفاٌ می توانند متحول شوند،تغییر شکل بدهندودرابعادوگونه های جدیدحرکت کنند.نابودکردن غیرممکن است.نمی توان یک انرژی جدید خلق کردوبه این ترتیب انرژی قدیمی را از بین برد.درواقع چه خلق کردنوچه نابودکردنانرژی،موضوعی فراتر ازتوانایی بشر است.امرزدانشمندان به این نتیجه رسیده اندکه حتی یک ذره ی اتم را نیز نمی توان نابودکرد.بسیاری ازمذاهب ازجمله مسیحیت کوشیدندتاانرژی جنسی رانابودکنند،ولی واقیت این است که هر چه بیش تر میل جنسی راسرکوب کنی،بیش ترشهوانی می شوی وسکس رادرلایه های عمیق تری ازناخودآگاه خود وارد می سازی.تا آن جا که تمام وجودت مسموم می شود شاهد این ادعا زندگی قدیسان مسیحی است!اگرزندگی آنها را مطالعه کنی خواهی دید که معمولاٌ وسواس سکس داشته اند.آنها نمی توانستند نیایش کنند، نمی توانستندمراقبه کنند.هرکاری می کردندسکس ناخودآگاه واردش میشدوآنها می پنداشتند که شیطان است که سربه سرشان می گذارد!درحالی که واقعیت چیزی فراتراز این هاست.اگر شما نیروی درون خود را سرکوب کنید،درواقع خودتان شیطان خودتان هستید.این گونه که غرب نیز سرانجام پس از دو هزار سال سرکوب مداوم انرژی جنسی به ستوه آمدوبه جایی رسیدکه نفی آن را رها کردودچار وسواس جدیدی شد،وسواس زیاده روی وافراط درسکس.درواقع موضوع به صورت ذهنی از یک قطب به قطب دیگر منتقل شده است.ولی اصل بیماری همچنان بر جای خود باقی است.زمانی سرکوب وتفریط بود واینک زیاده روی وافراط واین هر دو رفتارهایی بیمار گونه اند

 

کوتاه از سخنان اوشو :

هیچ پیوندی نمی تواند جایگزین روح تو شود. تنها تو، تنها تویی که دوست خودی.

اگر واقعاً خواهان تغییر زندگی هستی، همین حالا، بی درنگ آغاز کن.

تنهایی، فردیت است. و تنها افراد می توانند دوست باشند. نمی توانی دوست کسی باشی که با او معنا می یابی این دوستی نیست. یا تحت تسلط اویی یا مسلط بر او این رابطه مالک و مملوک صاحب و برده است. دوستان هرگز مالک یکدیگر نمی شوند.

در پیوند عاشقانه، باید به مالکیت در آیی نباید تلاش کنی که مالک شوی.

عشق با جدایی نمی میرد. با بسیار با هم بودن شاید ولی با جدایی هرگز.

زوج ها همه باید به خاطر داشته باشند که پس از ازدواج ارباب دیگری نخواهند شد فقط همراه، فقط دوست.

هرگز نخواه که دیگری تغییر کند. در هر پیوندی تغییر را از خود آغاز کن.

هیچ چیز بیشتر از تنهایی رنج آور نیست. اما مشکل این است که ایجاد هر پیوندی از روی ترس از تنهایی، آزمون مبارکی نخواهد بود، چون دیگری نیز با همین انگیزه به تو پیوسته است.

عشق واقعی تنهایی را به یگانگی مبدل می سازد. اگر دیگری را دوست می داری، اگر می خواهی یاریش کنی، کمک کن تا یگانه شود. نه نباید او را اشباع کنی. تلاش نکن با حضور خود بگونه ای او را کامل کنی. دیگری را کمک کن تا یگانه شود. چنان سیراب از وجود خود که نیازی به حضور تو نباشد.

هیچ مردی،زن را نمی فهمد، هیچ زنی، مرد را نمی فهمد، زیبایی با هم بودنشان همین است

 

دسک تاپ گوگل یک موتور جستجوی خانگیه که امکان جستجوی بسیار سریع فایلهای کامپیوترتون رو براتون فراهم می کنه درست مثل سرچ اینترنتی . همچنین plunging های بیشمارش اجازه کارهای دیگه ای رو هم بهتون میده .امتحانش ضرر نداره.

گوگل امکان جدید دیگه ای رو هم برای وبلاگ خونها فراهم کرده .با موتور جستجوی جدیدی که گوگل معرفی کرده می تونین براحتی مطلب مورد علاقه خودتون رو توی وبلاگها پیدا کنین . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد