مواظب باش جک

   چند ماه پیش کتابی از جک ولش میخوندم که چون بسیار بد ترجمه شده بود تا آخرش هم نخوندمش این آقای جک یکی از مدیران عالی رتبه جنرال الکتریک ایالات متحده بود و تو کتابش به این اشاره کرده بود که موفقیت خودش رو مدیون مادرشه که در دوران کودکی به او اعتماد به نفس میداده .تعریف میکنه وقتی بچه بوده و لکنت زبون داشته و بهمین خاطر بچه های دیگه مسخره اش میکردن مادرش بهش میگفته :"لکنت زبون تو به دلیل اینه که خیلی باهوش هستی .زبون هیچ کس نمیتونه با مغزی مثل مغز تو هماهنگی داشته باشه "! و جالب اینجاست که این بابا هم صحبت مادرش رو باور میکنه .

چند خط دیگه از همین کتاب :

= کسب و کار بیشتر شبیه یک تالار غذاخوری درجه یک است.هنگامی که سری به پشت در آشپزخانه می زنید خوراکها به همان خوبی نیست که در ظرفهای چینی برق دار روی میز شما چیده می شود .

= اگر نتوانی چگونه باختن را بپذیری هرگز یاد نخواهی گرفت به چگونه بردن دست یابی

= بناکردن اعتماد به نفس در دیگران بخش عمده ای از رهبری است .

= درست در زمانی که فکر میکنی آدم بزرگی هستی چیزی رخ می دهد تا تو را از خواب بیدار کند.

 

کدومتون می دونستین شارلاتان charlatan  یه لغت انگلیسیه؟

 

  آقا من پارسال لحظه تحویل سال پیش خانواده نبودم و یه چند دقیقه ای دیرتر رسیدم وقتی اومدم گفتم این نشونه اینه که امسال پیشتون نیستم زد و حرفم هم درست از آب در اومد امسال که بعد از کلی دنگ و فنگ برگشتم تهران وقت تحویل سال حواسم جمع بود مثل این بچه مثبت ها تر و تمیز و شسته و رفته اومدم نشستم سر جام .امسال سیاست خارجی بنده پرهیز از هرگونه ماجراجوییه (خدا پدر وزارت امور خارجه مونو بیامرزه که واژه های به این بکری ابداع میکنه ) .میگم خرافاتی بودن هم عالمی داره ها.کی بلده یه فال قهوه برای بگیره !!!

 

  خواهران و برادران عزیز (اسم خواهران رو بواسطه تبعیت از عبارت انگلیسی مشابهش قبل از آقایون آوردم و قصد و غرض دیگری در کار نبوده – مترجم ) حواستون رو حسابی جمع کنین نمیدونم میخواین چیکار کنین از گردنتون کتیبه آویزون کنین برای سلامتی خودتون هر پنجشنبه آش نذری بپزین (کاری نداریم با کشک اسم کی رو روش مینویسین ) برای خودتون بادی گارد استخدام کنین یه دوره کلاس فشرده دفاع شخصی –دفاع غیر شخصی –دفاع ناموسی –دفاع موشکی وانواع و اقسام دفاعها رو بگذرونین .یه جلیقه ضد گلوله سفارش بدین .از این لباسهایی که تو خارج میپوشن و باهاش میرن تو گدازه های آتشفشان گوله بازی میکنن به تن داشته باشین . خلاصه مواظب جون شریفتون باشین .چرا؟ چون شما دارین تو ایران زندگی میکنین . تو ایرانی که دختر 21 ساله میره جزیره کیش غواصی کنه دیگه بیرون نمیاد اول فکر میکنن قضیه همون ترکه ست بعد نگران میشن میرن پایین میبینن کپسول طرف خراب بوده .تو کشوری که بچه های بیگناه سر کلاس درس جزغاله شدن .تو کشوری که دختر مردم رومی دزدن سوار ماشین میکنن میبرن جنگلها و بیشه ها رو نشونش میدن و سالم برش میگردنن سرجای اولش. تو کشوری که هر لحظه امکان زلزله هست و هیچ تدبیری برای مقابله با اون اندیشیده نشده .تو کشوری که بر اثر سهل انگاری ملت تو مسجد میسوزن و شهید میشن! تو کشوری که چپ و راست هواپیماهاش می سقوطن .تو کشوری که قطارهاش منفجر میشن .تو کشوری که طرف بچه اش چند روز مونده به عید میره استادیوم فوتبال نگاه کنه ولی دیگه برنمیگرده . تو کشوری که دانش آموزها رو میبرن پارک جسدشون رو از تو آب میگیرن و تحویل پدر و مادرشون میدن .تو کشوری که بیجه داره خفاش شب داره و لولو خورخوره داره تا دلت بخواد. تو کشوری که پدر و مادرهای روانی داره انقدر روانی که بچه خودشونو شکنجه میدن و میکشن و ... .برین حواستونو جمع کنین . 

نظرات 5 + ارسال نظر
شهره و آناهیتای موشش دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:11 ق.ظ

در مورد شارلاتان می دونستم . اما شما هم کلکی که نگفتی چطور شد اومدی تهران !!؟؟؟لطفا هر چه سریعتر در این مورد بنویسید ..( کلی مطب دیگه هم نوشته بودم که پست نشد خیط شدم)

گل آذین دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام:
خیلی خوبه که برگشتید تهران و می تونید زود زود آپدیت کنید.
تبریکات ما را پذیرا باشید !!!
مطالب خیلی غم انگیز و تاسف بار کشورمون رو خیلی قشنگ در قالب طنز نوشته بودید.
موفق و شاد باشید.

هاله چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 07:20 ب.ظ http://chekhabara.blogsky.com

سلام اند مرام و معرفت!!!!!
قبل از سال تحویل کجا بودی پارسال امسال کجاییی؟؟؟

آزاده شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:55 ق.ظ

سلام
خوشحالم که برگشتین تهران
در ضمن سال نو مبارک امیدوارم
میبینم که در سال جدید مواضعتون در مورد آپدیت کردن هم عوض شده (هر ۵ روز خیلی دیره)لطفا وقتشو بیشتر کنینD:

شهره شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 01:58 ب.ظ

کجایین شما ..هی میایم خیط می شیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد