الخلیج الفارسی

 قبلا هم ناراحتی خودم رو از استفاده الفاظ دیگه برای خلیج فارس ابراز کرده بودم .حتی خاطرم هست یه بار که خوندن یه مجله عربی اعصابم رو خرد کرده بود به هورد میل زدم و ازش خواستم با توجه به اینکه سایتش خواننده زیادی داره و تا حالا خودش هم تونسته نقطه آغاز خیلی از فعالیتها باشه در این مورد هم یه جریانی به راه بندازه . یه ضرب المثل چینی هست که میگه :عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد! . موسسه نشنال جئوگرافی ناخواسته این جریان رو به راه انداخت .حس ناسونالیستی ایرانیها جدا قابل تقدیره .من که در اون شرایط دسترسی به اینترنت نداشتم ولی می تونستم حدس بزنم چه حرکت هایی داره انجام میشه .چند نمونه از فلشهایی که ساخته شده بود رو هم دیدم .اینها خیلی اثرگذاره .من فکر میکنم اگه روی پیراهن بازیکنان تیم ملی مخصوصا تیمهایی که در جهان شناخته شده اند عبارت Persian gulf درج بشه خیلی خوب بشه . استفاده از این واژه مجعول یه جو ضد عربی در جامعه بوجود آورد البته بیش از اینکه ما بخواهیم ضد عرب باشیم اعراب ضد ایرانی هستن و چشم دیدن ما رو از همون اول اسلام تا حالا نداشتن تو جنگ هم که همه شون حتی فلسطینیهای عزیز طرفدار اون به اصطلاح سردار قادسیه شون بودن که چند وقت پیش از تو لونه موش پیداش کردن.من میخوام بگم نباید فقط به اعراب فکر کرد اعراب اصلا قدرت چنین کارهایی رو ندارن هر کاری که اعراب تو این منطقه کردن با پشتوانه قدرتهای خارجی بوده .ایجاد شیخ نشینهای عربی و تشکیل امارات متحده عربی شاهکار دولت استعمارگر انگلیس بود .دولتهای غربی در جدا کردن بحرین از ایران نقش داشتن .همونطور که افغانستان رو از خاک ایران جداکردن.اگر امروز امارات جرات میکنه ادعایی رو مطرح کنه به این علته که میدونه این ادعاها مورد حمایت یک سری کشورهاست .از لحاظ تاریخی ما تا حد زیادی خوش شانس بودیم در دوره ایکه انگلیس در اوج استعمار بود تمام توجه دنیا به ثروت هندوستان خیره شده بود انگلیس به واسطه حضور روسها در همسایگی ایران تمایلی به اشغال ایران توسط روسیه که موجب هم مرز شدن روسیه با هند میشد نداشت و از طرفی نمیخواست خودش رو درگیر اشغال و بعد اداره کشور بزرگی مثل ایران کنه که نفع چندانی هم براش نداشت لذا ایران رو اشغال نکرد ولی حواسش به سیاست ایران هم بود و هرجا میشد امتیازی گرفت به طریقی اونو گرفت .در دوره قبل از اون و در دوره صفوی هم دشمنی امپراطوری عثمانی با دول غربی شاید به نوعی به نفع ایران شد .درسته که ایران وارد یک سری جنگ با عثمانی ها شد ولی شاید همین جنگها هم به نوعی موجب اتحاد ایران شد فراموش نکنیم که قبل از شاه اسماعیل ایران بصورت ملوک الطوایفی اداره میشد و بخش های زیادی از ایران سنی نشین بودن .اشتباه نشه من نمیخوام بحث شیعه و سنی رو راه بندازم ولی هرچه کشور یکدست تر باشه اداره اش راحت تره نمونه واضحش همین عراق خودمونه که چون جمعیت سنی نشینش خیلی زیاده اداره اش در آینده قطعا خیلی سخت خواهد بود . همه اینها رو گفتم تا به این نکته برسم که ما ازدوران سختی با قدری خوش شانسی و قدری میهن پرستی عبور کردیم و الان هم باید حواسون رو جمع کنیم .اعراب هرگز قدرت این رو که برای ما تهدیدی به حساب بیان پیدا نخواهند کرد ولی دیگران چطور؟

نکته:الخلیج الفارسی همیشه فارس باقی میمونه !

نمیدونم چرابهش میگن سونامی Tsunami شاید دونستنش هم اهمیتی نداشته باشه .اونچه که مهمه بزرگی فاجعه است از هر جنبه که بخواین بهش نگاه کنین .ولی یه لحظه صبر کنین دقیقا یک سال قبل از سونامی ما حادثه بم رو داشتیم و سیل کمک های داخلی و خارجی رو و انواع و اقسام همدردیها رو وانقدر حرکت انسانی از مردممون دیدیم که در خیلی از موارد خیالات برمون داشت .نگو که قوه محرکه کمکهای بم بیش از انسانیت حس ناسیونالیستی بوده آقا چه فرقی میکنه طرف تو زلزله بم بدبخت شده باشه یا تو سونامی؟ بلاخره باید اون رو هم کمک کرد تازه اوضاع کشورهای آسیب دیده از سونامی که از بم هم به مراتب بدتره. تو این چند روزه تو سایتهای مختلف خوندم که عربها کمک نکردن .امروز بی بی سی نوشته بود مسلمونها کمک نکردن و اگه خودمون هم منصف باشیم به این نتیجه میرسیم که ما هم اونطور که باید و شاید کمک نکردیم . در این مورد رسانه ملی هم که استاد خون به جیگر کردن مردم با صحنه های دلخراشه جذا ضعیف عمل کرد مطمئن باشین اگه تو کشورهای مسلمون زلزله اومده بود یه جوری منو وشما رو برای کمک کردن بسیج میکرد که خودمون انگشت به دهن میموندیم .حالا تلویزیون رو میگیم دولتیه جهت داره فلانه بهمانه ولی تو اینترنت هم از عزیزانمون چیز خاصی ندیدیم . اجازه هست بریم یه ذره خجالت بکشیم؟

آقا ما که نفهمیدیم اگه یه جانبازی در اثر جراحات جنگ جان به جان آفرین تسلیم کنه تو جمهوری اسلامی بهش شهید میگن یا نه؟ تا حالا که همینطور بود ولی این آقایی که تو زندان خودشون از دنیا رفت رو شهید حساب نکردن .چی بگم والله !!!

Thousands of candles can be lighted from a single candle, and the life of the candle will not be shortened. Happiness never decreases by being shared.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 19 دی‌ماه سال 1383 ساعت 05:59 ب.ظ http://yasesefid.blogsky.com

مهران چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1383 ساعت 12:26 ب.ظ http://azadikhah.blogsky.com

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد