بالای ۱۸ سال بخونن!!!

 عبارت بالای 18 سال رو لابد جاهای مختلف دیدین .حالا من کاری به حواشی این قضیه ندارم خودتون اگه خواستین روش کار کنین !!! من میخوام بگم ما انسانها برای ساده کردن امور و برای پوشش دادن جهلمون میام برای امور مختلف رده تعیین میکنیم .مثلا میگیم برای ورود به مدرسه باید کودک هفت ساله باشه برای اخذ گواهینامه رانندگی باید 18 ساله باشه (و ایضا یه سری مسایل دیگه ) برای بازنشسته شدن باید سی سال سابقه کار داشته باشه و .... با این حساب اگه یه سری کارهای خدا هم دست انسانها بود باز هم براش رده سنی تعیین میکردن مثلا میگفتن هر کی به 60 سال رسید باید بمیره بعد جماعت شصت ساله و خانواده هاشون چند سری می رفتن جلوی مجلس سر و صدا میکردن تا اینکه یه ده سال هم میذاشتن روی این سن .یا مثلا طبق روایات اسلامی کاری میکردن دخترخانمها سر 9 سال به بلوغ جنسی برسن و آقا پسرها راس 15 سال ،بعد میرفتن یه سر به جامعه ای که ساختن میزدن و بلافاصله سن بلوغ خانمها رو به 25 سال و سن بلوغ آقایون رو به 30 سال ارتقا میدادن تا بخشی از نارساییهای جامعه در این بخش پوشش داده بشه .برای برقراری عدالت اجتماعی که مهمترین کارکرد هر حکومتیه دیگه درست نبود که هر کسی یه ضریب هوشی داشته باشه و باید همه بصورت مساوی از این موهبت برخوردار میشدن بعد مطابق معمول یه سری قوم و خویش پیدا میشدن و سهم 5 نفر رو میگرفتن (بین خودمون باشه که بازهم هیچ ... نمیشدن چون از لحاظ ژنتیک خیلی بی درو پیکر هستن و مثل این میمونه که بخوای تو آبکش آب نگهداری) بعد یه مصوبه در میمومد که آقا ون اصلا یه سری مشاغل احتیاج به هوش ندارن و میومدن هوش رو مثل خدمت سربازی چند سال پیش پولی میکردن و میگفتن از محل این درآمد برای شکوفایی اقتصاد مملکت استفاده خواهد شد .نظیر همین قضیه رو برای قد و هیکل و سایر موهبتهای خدادادی استفاده میکردن در مورد مشخصات ظاهری شخص برای دریافت این ویژگیها حتما می بایست یه فرم استشهاد از بسیج و مسجد محل می آورد که میگفتن این آقا یا خانم آدم بی شیله پیله ایه و اساسا قیافه خوشگل رو مخصوصا به خانمها نمیدادن و این قضیه هم میشد مثل خطوط تلفن و موبایل روند که به یه سری اشخاص خاص داده میشه (البته باز این وسط بازار سیاه وجود داشت و سر آدم پولدارها بی کلاه نمی موند).تو این گیر و دار به ذهن وزارت بهداشت میرسه که اثرات بیست و اندی سال پیش که چپ و راست بی رویه بچه تولید شد رو با این فرصتی که به دست اومده خنثی کنه و بدون اینکه چیزی به مردم بگه به یکباره اجاق خلق رو کور میکنه و برای اینکه مردم زیاد پیگیر این قضیه نباشن گفته میشه که به سبب گناههایی که مردم کردن این عذاب الهی گریبانگیر همه شده (البته بازهم استثنا وجود داره) لیستی از مخالفان و معاندان تهیه میشه و در اولین فرصت انواع و اقسام امراض براشون ارسال میشه . عزیزانی که در میتینگها و گردهمآییهای بودار شرکت میکنن زمینگیر میشن و ....... شکر خدا که هر قدرتی رو به هر کسی نداد.

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 10:16 ق.ظ http://cybercity.caspianblog.com

سلام... خسته نباشی آرزو می کنم همیشه شاد و موفق باشی... اگه وقت کردی به کلبه درویشی ما هم سر بزن خوشحال می شم .در ضمن اگه مایل به تبادل لینک و لوگو هستی بگو. قربانت خداحافظ.

شهره یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:07 ب.ظ

به به این چه ذهنیه که شما دارین ماشالله دارین یه پا نویسنده برای خودتون می شین. لذت بردیم ...یاد حرف مهران مدیری افتادم که طنز تیغ تیزی داره این نوشته شما هم همین حالتو برای من داشت خیلی تیغاش تیز بودن...می گم در مورد اینکه من خیلی مامان خوبیم خیلی زود قضاوت نکنید..بزارین یکم آناهیتا بزرگتر شه بعد شاید با توجه به تربیتش و... گفت که من خوب مادری کردم یا نه..چند وقت پیشا یه سرچی تو نت کردم که مثلاْ برای تربیت و این حرفا بود دیدم بیشتر مطالب اینو می رسونه که اول باید خودم رو اصلاح کنم چون الگوی آناهیتا من و پدرش هستیم.....راستی من شرمنده یه بنده خدایی (بابای آناهیتا ) می خواد وبلاگ داشته باشه ..بعد م.مم.م.مم.م. گفتش بهتون بگم براتون یه سایتی طراحی کنید ..ببخشید ها ولی اون گفته که اگه قبول کردین باید هزینشو هم قبول کنید ..خلاصه گفتم ببینم وقت دارین یا نه....

شهره دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:17 ب.ظ

من شرمنده اصلاَ قصد اهانت به دین اسلام رو نداشتم و تقریباَ به تمام حرفهایی که زدین واقفم من منظورم به این همه احادیث جعلیست …راستش گاهی وقتا قرآن رو هم که می خونم به این نتییجه می رسم که تحریف شده .می دونید حد اقل هر چه که بر مسیحیت گذشته الان دیگه یه عده مثل کشور ما نیستن که هنوز بند کنن به احادیث جعلی و اونچه که به سود خودشونه.. می دونید من کلاَ به این اعتقاد دارم که دین ها همه یک هدف رو داشتن اونم اینکه راه ودرست وبه مردم نشون بدن…حالا این جزئیات همه حرفه …مثلاَ چرا تو دین اسلا م همه باید حجاب داشته باشن . اگه انقدر مساله حیاطی بود خدا مثل دروغ و ظلم و … اونم جز اعمال زشت تو دینهای دیگه هم قرار می داد .چرا فقط ادمهایی که تو ایران دنیا اومدن باید اگه یه تار موشون بیرون اومده باشه تو جهنم از اون تار مو آویزونشون کنن. من می گم 3 تا فاکتور اصلی رو آدم داشته باشه بسشه اونم رفتار نیک گفتار نیک پندارنیک. ولی خوب می دونید همینها هستند که ما رو دچار فقر فرهنگی کردن ..وقتی که از یکی می پرسن چرا می ری راهپیمایی 22 بهمن می گه ثواب داره و یا به یکی می گن این اشعه های چمی دونم اورانیوم می دونین چه به سر تون میاره میگه خدا با ماست اونوقت می فهمیم که چه بر سر این ملت اومده….. در مورد اسم اشخاص گفتین و سخنرانی حضرت زینب ..جالب بود…ما تو شرکتون این روسامون سنی بودن و خوب یه سری اصولی برای خودشون وضع کرده بودن…بچه های دبی که اغلب هندی بودن همه همدیگه رو با اسم کوچیک صدا می کردن حتی رئیسمو ن تو دبی منشی خودشو به نام کوچیکش صدا می زد اما تو ایران اگه ما میلی می فرستادیم تو قسمت from اونها باید مثلاَ فقط افضلی می خورد یه دفعه من برای فقط رئیسمون میلی فرستادم که به نام شهره افضلی براش رفت بعد بشمارسه زنگ زد گفت این اسم کوچیک چیه ؟؟؟ یعنی ما ها انقدر بیچاره ایم ..جالب اینجاست که تو برنامه هایی که تو ایران پخش می شه اگه تلفن مستقیمی وصل بشه حتماَ به فامیلی صداش می کنن اما یکی از این کانالهای برون مرزی برنامه ای داشت که خطوط تلفن رو هم می گرفتن و به سبک کانالهای ماهواره ای اونور مرز به نام کوچیک صدا می کردن که این کارشون خیلی حرص منو درآورد..سرتونو درد آوردم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 01:57 ب.ظ

ممنون ممنون ..می گم کارمون داره به بالا بالا ها می کشه…حرف زیاده…در مورد اون هم جنس باز بگم که یه سری چیزهایی هست که بلکل نظر عموم راجبش بده..مثل غیبت , تهمت , فساد, همجنس بازی و .. و.. پس اون هم جنس بازه کردارش و پندارش درست نیست. شایدم دلش خیلی پاک باشه ولی خوب این یه چیزیه که در بیشتر دینها و در دید بیشتر افراد پسندیده نیست. من منظورم به اینه که اصلاَ حوصله یه سری جزئیات دین زو ندارم….آخه مثلاَ این مس پا چیه ..یکی با پای بو گندو فقط رو پاشو مس بکشه بعد بره تو مسجد که یک مکان مقدسه وایسته و نماز بخونه….در ضمن شما اشاره کردین که فرهنگ فرانسه وارد فرهنگ ماشده ولی بیشتر از اون فرهنگ عربه که وارد فرهنگ ما شده …راجب اون حرف زیاده…راجب حجاب من فکر کنم بی حجاب به خدا نزدیک تر باشم( هه هه ) البته بی حجاب داریم بی حجاب داریم …همین حجاب رو بعضی هامثل مهدی طوطی واری فقط از خانواده گرفتن….اون معتقده که تو ایران باید روسری سرت باشه خارج رفتیم نمی خواد چون اینجا چشما گرسنه اند…..‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍من با دینهای دیگه کاری ندارم من دارم راجب دین خودم صحبت می کنم … کشورهای خلیج فارس همین دوروبرمون همه مسلمونن تلویزیوناشونو آدم نگاه می کنه کلی حسرت می خوره ….خیلی شیک و مرتب اما حالا حجابشونم تا حدودی دارند…..اونجا امامزاده نیست …اونجا شادی هست …..یه سری مراسماشونو که نشون می ده فقط مردا هستند ولی واقعاَ شادی می کنن…من که میخواستم اسم آناهیتا رو بزارم چون خطر مرگ از بالا سرتقریباَ جفتمون گذشته بود ..مامانم که خیلی هم فکر نکنید آدم معتقدیه (از بابت حجابی ) گفتش تو گوشش زهرا بخونید حالا هر چی می خواین صداش کنید …ااااا آخه چرا …چی رو می خوام ثابت کنم ..من از خدا خیلی تشکر کردم که دخترم و خودم سالم موندیم ولی …. خیلی ها یودن که اسمشون زهرا بوده و دخترای خوبی هم نیودن خیلی ها هم بودن …من خودم معتقد بودم که یه اسم اصیل ایرانی می خوام بزارم …عربی نمی خوام اسم خودم هم عربیه …ولی مامانم می گفت این حرفو نزن ما هر چی داریم از اماما داریم ..چه می دونم دیگه از این حرفا..باز هم می گم مطلب اصلی من را جب احادیث جعلی بود وتبعیضی که بین زنان و مردان می بینم

گل آذین سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 07:44 ب.ظ

سلام:
به نظر منم خیلی جالب و خوب مینویسید ٬ واقعا خدارو شکر که هر قدرتی رو به هر کسی نداد .
میدونید آدم که بیشتر وارد اجتماع میشه ٬ خیلی چیزهای عجیب غریبی میبینه که تا قبلا ازشون خبر نداشته.
چه بحثهای جالبی هم با شهره انجام دادید و یه عالمه کامنت طولانی. همشون رو خوندم ٬ یه کم جای تفکر داره ٬ حیف که وقت ندارم وگرنه منم از این بحث ها خوشم میاد.
موفق و شاد باشید.

زهره پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 06:12 ق.ظ http://zohre.blogsky.com

خیلی توپ بود خوشم اومد.چقدر خلاق.واقعا خدا رو شکر که مردم قدرت اینکارو ندارن وگرنه ما هم کور بودیم و هم زشت و هم نازا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد